مقدمه ‘ناسور‘:

کتاب صوتی ناسور، نام کتابی است که در آن داستان از این قرار است مارال که به پسر داییش ایمان دل بسته اما مانع بزرگی به اسم حاج حسین سرراه این عشق قراردارد.

مانعی که اول همه میگوییم گیرهای الکی و بیخود و در نهایت میرسیم به رازی،به بزرگی چند سال سکوت!

نقد کتاب:

اوایل داستان’ کمی کشش پایینی دارد،ولی با شروع فلش بک ها کشش داستان خیلی بالا میرود.
داستان کاملا بدون بحث بیهوده و اضافه گویی است؛البته داستان فقط همین شخصیت ها نیست و در کنارشان به چندین موضوع اجتماعی هم پرداخته میشود.
شخصیت های داستان کاملا قابل باور است که  این موضوع نکته خیلی خوبی است.
موضوع داستان روی سنت های قدیم خانواده ایرانی و شخصیت های افراد خانواده هست و البته بحث مهم اهدای عضو،پدری متعصب و با تفکر  این که حرف آخر مرد میزند!پروانه مهربان و وفادار که تحقیر میشه اما سکوت میکند.

برشی از کتاب:

وقتی چشم هایش را به سختی باز کرد و نگاهش به آن اتاق محقر و کوچک افتاد ، همه چیز یادش آمد . آرزو کرد ای کاش آن اتاق و آن خانه و آدم هایش همه کابوس باشند یک کابوس شبانه که وقتی ببینی واقعیت نداشته و همان جا نفس راحتی بکشی و با خودت بگویی «خداروشکر ، بیدار می شوی خواب دیدم ، یک خواب بد !» اما نه ! کابوس … نبود.

در بخش دیگر می خوانیم:

مقابل آینه ایستاده بود و با دقت خودش را تماشا ‌می‌كرد. پای چشم‌های از گریه‌ی دیشب گود افتاده بود و رنگ صورت به زردی می‌زد. لبهایش از خشکی ترک خورده بود و چندتایی پوسته‌ی خشک روی آن به طرز فجیعی خودنمایی ‌می‌كرد. دستی به مو‌هایش كشید، رنگ ریشه‌اش تقریباً تا دو سانت سفید شده بود و این یعنی خیلی وقت بود كه رنگ‌شان نکرده بود و دیگر اهمیتی به ظاهرش نمی‌ داد، آن هم او! اویی كه رسیدگی به ظاهر و سر و وضع زمانی نه چندان دور برایش اهمیت زیادی داشت، اما حالا افسرده‌تر از آن بود كه بخواهد به رنگ مو و ظاهر و سر و صورت اهمیت بدهد. آنقدر غم در دل داشت كه به این چیز‌ها نمی‌توانست فکر كند. نفس عمیقی كشید و آن را همراه آه غلیظی از گلوی بیرون داد. اصلا حوصله‌ی هیچ چیز و هیچ كس را نداشت. برعکس تمام آدم‌های دل‌مرده كه به تنهایی و سکوت نیاز دارند ، او دل آدم‌هایی را می‌خواست كه حرف را بفهمند، درک كنند، نمک به زخم خستگی‌هایش نپاشند و كمی‌، فقط كمی‌ با او مهربانتر باشند. اما افسوس كه چنین افرادی را در زندگی‌اش نداشت و این هم دردی بود بی‌درمان.





دانلود

دانلود فایل ها