اگر به دنبال کتابی هستید که حال و احوال شمارا دراین روزها بهتر کند کتاب کارعمیق گزینه مناسبی برای شما می باشد.

کال نیوپورت نویسنده این کتاب درباره ی کار عمیق و متمرکز ،ونتایجی کارکردن به طور متمرکز سخن گفته است.این کتاب از زمان انتشار خود توانسته درلیست پرفروش های نیویورک تایمز،وال استریت ژورنال وآمازون قرار بگیرد.

چرا کار عمیق و متمرکز اهمیت دارد؟

کال نیوپورت دراین کتاب می گوید که در دنیای پرتلاطم و اشفته امروز عمیق کار کردن همان حلقه گمشده موفقیت است.دربیشتر اوقات ما وقت و انرژی مان را صرف در دنیای مجازی می کنیم ونتیجه چندانی هم بدست نمی اوریم.گاهی اوقات دوست داریم چندکار را به صورت همزمان و حرفه ای انجام دهیم اما نمی توانیم و نتیجه مطلوب به دست نمی آید.او در واقع در این کتاب به ما می اموزد چگونه می توانیم از زمانی که برای فضای مجازی صرف می کنیم بکاهیم و همان وقت را صرف کارعمیق بکنیم.او درفصل های مختلف این کتاب درباره زندگی افراد موفق سخن گفته و نیز ازقواعد و اصول کار عمیق نیز یادکرده است.

قسمت هایی از متن کتاب:

اقتصاددانی به نام شروین روسن، در مقاله‌ای که در سال ۱۹۸۱ منتشر کرد، به بررسی زیربنای ریاضی این بازارها که در آنها «برنده صاحب همه‌چیز می‌شود» پرداخت. او برای این کار، در فرمول‌هایش متغیر q را به عنوان استعداد یا کیفیت و به عنوان عاملی با «جایگزینی ناقص۴۰»، مدل‌سازی کرد و آن را به این صورت توضیح داد:

گوش دادن پی‌درپی به خوانندگانی در سطح متوسط و آهنگ‌های متوسط، روی هم جمع نمی‌شوند و تبدیل به اجرایی منحصربه‌فرد و عالی نمی‌شوند.» به عبارت دیگر، استعداد، کالا نیست که بتوانید به صورت عمده خریداری کنید و آنها را برای رسیدن به سطوح مورد نیاز با هم ترکیب کنید: فقط برای بهترین بودن، پاداش وجود دارد. بنابراین، اگر در بازاری هستید که مصرف‌کننده، به همه بازیگران آن دسترسی دارد و ارزش هر فرد مشخص است، بنابراین، این مصرف‌کننده بهترین را انتخاب خواهد کرد. 

 





دانلود

دانلود فایل ها