دانلود رایگان pdf کتاب در جست وجوی خوشبختی (از ارسطو تا علم مغز) نوشته (ترجمه) سیسلا بوک افشین خاکباز

زندگی ,خوشبختی,کتاب های سیسلا بوک, کتاب های افشین خاکباز, کتاب های              	             		             		فرهنگ نشرنو             	, دانلود pdf  										در جست وجوی خوشبختی (از ارسطو تا علم مغز)										, دانلود رایگان  										در جست وجوی خوشبختی (از ارسطو تا علم مغز)										, کتاب pdf  										در جست وجوی خوشبختی (از ارسطو تا علم مغز)

اضافه به لیست علاقمندی ها

۲۸۰,۰۰۰ ریال

:۱۲۹۰۶۱
:فلسفه
:در جست وجوی خوشبختی (از ارسطو تا علم مغز)
: خوشبختی تاریخ
سیسلا بوک
افشین خاکباز
: فرهنگ نشرنو
:رقعی
:۱۳۹۶
:۱۴
:۲۰.۵
:سخت
:۲۹۶
:۲۸۰,۰۰۰ ریال

عبارات مهم : زندگی

درباره کتاب:

این کتاب در قالب یکی از عناوین مجموعه «کتابخانه فلسفه زندگی» است که به وسیله این ناشر چاپ می‌شود و نشر نو، پیش از این کتاب «دروغگویی: گزینش اخلاقی در زندگی اجتماعی و فردی» را چاپ کرده است.

pdf+ دانلود رایگان کتاب در جست وجوی خوشبختی (از ارسطو تا علم مغز)

نویسنده کتاب که یک فیلسوف اخلاق گرا است در این کتاب، سرشت خوشبختی و جایگاه آن در اندیشه و آثار فلسفی دوره‌های متفاوت فکری را بررسی کرده هست. سیسلا بوک می‌گوید هنگام نگارش این اثر، از وقت گفتگو با بسیاری از دوستان، اعضای خانواده و همکارانش راجع به خوشبختی برخوردار شده است است.

این کتاب ۹ بخش دارد که به ترتیب عبارتند از: شانس، تجربه، تعریف‌های ناسازگار، «در باب زندگی خوش»، سنجش، فراسوی خلق و خو، آیا می‌توان به خوشبختی پایدار دست یافت؟، توهم، محدوده خوشبختی.

سیسلا در کتاب پیش رو، مفاهیم خوشبختی را در آثار اندیشمندان متفاوت از فیلسوفان یونانی گرفته تا اندیشمندانی چون دزموند توتو، چارلز داروین، آیریس مرداک و دالایی لاما بررسی کرده و به علاوه، بروزترین نظریه‌های روانشناسان و اقتصاددانان و متخصصان ژنتیک و عصب شناسان را راجع به خوشبختی بررسی می‌کند. این متفکر با پرهیز از نظریه‌پردازی‌های انتزاعی، گنجینه‌ای از مشاهدات مردمان عادی و شخصیت‌های معروف راجع به خوشبختی را در هم می‌آمیزد و تصویری ارائه می‌دهد که شاید بتوان گفت یکی از معدود تصویرهای کاملی است که از خوشبختی ارائه شده است است.

در قسمتی از این کتاب می‌خوانیم:

دانلود رایگان pdf کتاب در جست وجوی خوشبختی (از ارسطو تا علم مغز) نوشته (ترجمه) سیسلا بوک افشین خاکباز

اگرچه پاسکال دفاع خود را بر ادعاهایی راجع به احتمال خوشبختی یا زحمت جاودانه در زندگی بعد از فوت مبتنی کرده هست، استدلالی نهایی و عملی را نیز به آن افزوده: کسی که با دعا و حضور در کلیسا جهت ایمان به خداوند تلاش کند، با تبدیل شدن به انسانی بهتر و صادق‌تر و فروتن‌تر و قدرشناس‌تر، که از توانایی دوستی بیشتری برخوردار هست، در زندگی این دنیا نیز سود می‌برد. در این صورت، به جز رذالت‌های گوناگونی که به هر تقدیر باید از شر آنها خلاص شد چه چیزی را از دست می‌دهیم؟

با وجود این، پاسکال نیز به همان شدت آگوستین اهمیت نظرسنجی‌های روان شناسی راجع به سطوح بهروزی ذهنی را نفی می‌کند. او بحث‌های کنونی در این باره را نیز نکوهش می‌کند که آیا به طور کلی ایمان دینی ممکن است به خوشبختی دنیوی بیشتر، سلامت بهتر، و حتی عمر طولانی‌تر یاری کند یا خیر. او همه باورهای دینی به جز باورهای سخت گیرانه خویشتن را که تفسیر آگوستینی از ایمان مسیحی بود نفی می‌کرد. در واقع، او راجع به خداناباوران و خداگرایانی که ایمان خود را تنها بر تعقل استوار می‌کردند به تحقیر سخن می‌گفت و جهت باورهای فراطبیعی اعتبار چندانی قائل نبود. پاسکال نیز همچون آگوستین بر این باور بود که خداوند همه انسان‌ها را جهت گناه آدم در بهشت عدن مجازات کرده و بنابراین خوشبختی دنیوی را جهت بشر مقدر نساخته است.

واژه های کلیدی: زندگی | خوشبختی | کتاب های سیسلا بوک | کتاب های افشین خاکباز | کتاب های فرهنگ نشرنو | دانلود pdf در جست وجوی خوشبختی (از ارسطو تا علم مغز) | دانلود رایگان در جست وجوی خوشبختی (از ارسطو تا علم مغز) | کتاب pdf در جست وجوی خوشبختی (از ارسطو تا علم مغز)