دانلود رایگان pdf کتاب علم (تجربه هنر و زندگی 16) نوشته (ترجمه) استیو فولر محمدابراهیم محجوب گ

زندگی , درباره ,پیشرفت علم,علم و فناوری,کتاب های استیو فولر, کتاب های محمدابراهیم محجوب, کتاب های              	             		             		گمان             	, دانلود pdf  										علم (تجربه هنر و زندگی 16)

اضافه به لیست علاقمندی ها

۱۳۷,۰۰۰ ریال

:۹۵۲۷۹
:علوم اجتماعی و سیاسی
:علم (تجربه هنر و زندگی 16)
:علوم جنبه های اجتماعی
استیو فولر
محمدابراهیم محجوب
: گمان
:پالتویی
:۱۳۹۴
:۱۲
:۱۹.۵
:نرم
:۲۶۸
:۱۳۷,۰۰۰ ریال

عبارات مهم : زندگی

درباره کتاب:

استیو فولر، فیلسوف و جامعه شناس متخصص حوزهٔ مطالعات علم و فناوری، در کتاب «علم» جسورانه بعضی از بنیادی ترین باورهای ما را دربارهٔ ماهیت و نقش علم به چالش می کشد و نکات قابل توجهی را در حوزهٔ مباحث تکامل، صنع هوشمند، خداناباوری، اومانیسم، مفهوم پیشرفت علم و درک عموم از علم مطرح می کند.

او در این کتاب به بررسی این پرسش ها می پردازد که زیست علمی به چه معنایی است؟ آیا علم می تواند حسی از کمال به زندگی ما ببخشد؟ آیا می تواند چیستی انسان بودن را توضیح دهد؟ ایمان پایدار ما به پیشرفت علمی، چه چیزی را دربارهٔ ما به مثابهٔ یک «نوع» بیان می کند؟ فولر در پاسخ به این پرسش ها طیف گسترده ای از تاریخ علم و دین را از ارسطو و اتم گراها تا داوکینز و نوداروین گراها می کاود و به دقت بررسی می کند که علم چیست، نشانه هایش چگونه در گذر سالیان دگرگون شده است اند، و دین و در سالهای اخیر خداناباوری، چه نقشی در پیشروی آن داشته اند.

pdf+ دانلود رایگان کتاب علم (تجربه هنر و زندگی 16)

او مدعی است ایمان پایدار ما به علم، علی رغم پیشینهاش، نشانی از نمونهٔ سکولار ایمان دینی به مشیت الهی هست. ایمان ما به علم نشانهٔ ایمان به آن سرزمین موعودی است که روزی علم ما را به آن رهنمون خواهد شد.

او در عین حال بر این مسئله تاکید می کند که هم اکنون علم هم با نوعی سکولاریزه شدن مواجه هست. اعتماد ما به علم در شکل نهادی اش و اعتقاد ما به پیشوایان آن تضعیف شده است و در عوض شاهد ظهور پدیده ٔ جدیدی هستیم که فولر آن را نوعی «پروتستانیسم علمی» می داند. انواع و اقسام افراد و گروه ها از جنبشعصر تازه گرفته تا ضدتکامل گرایان مدعی مرجعیت علمی هستند. فولر نشان می دهد این حرکت ها آنقدرها هم که به نظر می رسد ضدعلمی نیست.

واژه های کلیدی: زندگی | درباره | پیشرفت علم | علم و فناوری | کتاب های استیو فولر | کتاب های محمدابراهیم محجوب | کتاب های گمان | دانلود pdf علم (تجربه هنر و زندگی 16)