کتاب رژیم جی.ال . یک کتاب موثر برای کسانی است که می خواهند رژیم غذایی متعدلی داشته باشند. رژیم غذایی و تغذیه در حال حاضر جایگاه ویژه ای دارند. رژیم غذایی مناسب و اصولی، متشکل از مواد مورد نیاز برای بدن هست که سلامتی و تناسب اندام را به وجود می آورد. جسم و روح از نظر سلامت و رشد با هم ارتباط نزدیک دارند و بر پایه تغذیه سالم استوار هستند. برای دانلود این کتاب می توانید از سایت yyjc/book استفاده کنید.

معرفی کتاب رژیم جی.ال . رژیم غذایی بر پایه ی اندازه ی گلوکز

این کتاب نوشته سو بایک و نایجل دنبی در سال 2006 هست. سو بایک و نایجل دنبی متخصص و پژوهش گر زمینه تغذیه هست. این دو متخصص با توجه به اهمیت و تاثیر گلوکز این کتاب را گردآوری کرده اند. در این کتاب به مخاطب یاد می دهد برای داشتن تعادل جسم و وزن مناسب باید با توجه به بدن خود مقدار مورد نیاز از قندها، چربی ها و پروتئین ها را مصرف کند. مزیت خواندن این کتاب این است که مخاطب یاد می گیرد چه طور تغذیه کند تا در زمان بیشتری، احساس سیری داشته باشد. علاوه بر کنترل وزن سبب می شود فرد زندگی بدون بیماری را تجربه کند.

مبنای رژیم جی . ال .

مبنای رژیم جی . ال . مصرف گلوکز است. مصرف گلوکز سبب چربی سوزی و کاهش وزن می شود. گلوکز تولید کننده انرژی بدن هست و  سوخت اصلی سلول های بدن بشمار می رود. کتاب رژیم جی.ال . براساس رژیم های دشوار نوشته نشده و برای غذاهای مختلف ممنوعیتی ذکر نکرده است. این کتاب برنامه منظمی برای تهیه منوی غذایی، خرید مواد غذایی و بیرون غذا خوردن دارد برای همین بسیار اصولی و کاربردی هست.

در قسمتی از این کتاب می خوانیم

رژیم جی.ال. مبتنی بر مصرف کربوهیدرات‌هایی مشخص، بخشی از یک رژیم سالم است که به جای ذخیره کردن سوخت در بدن به صورت چربی، با آزاد کرد آرام انرژِی مدت بیشتری شما را سرپا نگه می‌دارد. از بهترین مزایای تغذیه به روش جی.ال. نوعی انعطاف پذیری نسبت به غذاست. چه در حال کاهش وزن باشید. چه نباشید، اصلا احساس نخواهید کرد که رژیم پرهیزی گرفته‌اید. این‌طور فکر کنید که جی.ال. یک برنامه‌ی غذایی است نه رژیم.

دو تا از مهم‌ترین عوامل تغذیه‌ی سالم از این قرارند:

از غذایتان لذت ببرید: خوردن، از لذت‌های زندگی است. رژیم جی.ال. شما را از خوردن غذایی منع یا به خوردن آم وادار نمی‌کند. لذت بردن از غذا به روش جی.ال. یعنی برقراری توازن بهتر در مصرف روزانه‌ی غذاها برای تندرستی و به حداقل رساندن خطر بروز بیماری‌ها.

غذاهای متنوع بخورید: هر چه بیشتر غذاهای متنوع بخورید، مواد مغذی اساسی، به ویژه ویتامین‌ها و مینرال‌های بیستری دریافت می‌کنید.

براساس این دو رویکرد است که می‌توان یک رژیم غذایی سالم، شاد و متعادل را پایه ریزی کرد. حتی تصور پرهیز از هر غذایی برای همیشه، هم شما و هم ما را به دلهره می‌اندازد. ما متخصصان هم مثل شما اهل غذا خوردن هستیم. دوست داریم آشپزی کنیم و غذا بخوریم و به همین دلیل عاشق جی.ال. هستیم





دانلود

دانلود فایل ها