مشخصات کتاب:

کتاب تمامامخصوص

اثر عباس معروفی

انتشارات: نشر گردون_برلین

تعداد صفحات:۲۶۲

“این کتاب درایران چاپ نشده است”

درباره کتاب:

تماما مخصوص داستان زندگی عباس ایرانی روزنامه‌ نگاری تبعیدی است که بعد از آشفتگی‌ های سیاسی دهه شصت مجبور به فرار از ایران و مهاجرت به آلمان می‌ شود؛ راوی کتاب خود عباس ایرانی و پررنگ‌ترین شخصیت داستان هم خود اوست.

اما اصل داستان رمان تماما مخصوص مربوط به زمانی می شود که عباس ایرانی در یک هتل به عنوان مدیر شبانه شروع به کار می‌کند

کتاب را می‌توان به دو بخش تقسیم کرد:
بخشی که شامل زندگی عباس ایرانی در آلمان/خاطرات گذشته‌اش در ایران و مهاجرتش/زندگی عاشقانه و خیالات و رویاهایش می‌شود و بخشی دیگر که شامل قسمت های پایانی داستان و روایت سفر عباس ایرانی به قطب‌ شمال می‌‌شود.این رمان نیز به مانند سایر کارهای عباس معروفی شاهکاری مثال زدنی است.

برشی از کتاب:

عشق یعنی چی؟ یعنی تپش‌ های بی‌ دلیل قلب؟ یعنی نگاهی که روی اجزای صورتت می‌ چرخد و بعد دیگر نیست؟ یعنی دیر جنبیدن و حسرتی که می‌ ماند؟ شاید هم یعنی درد کشیدن و فشرده شدن دل که آدم هستی‌ اش بیاید پشت چشم‌ هاش.ما نسل بدبختی هستیم. دست‌مان به مقصر اصلی نمی‌رسد از هم انتقام می‌گیریم…

کلام آخر:

کتاب نثر شیوا و گیرایی دارد و به سبک خاص معروفی نوشته شده، با فضایی سرد و تلخ و غم‌انگیز. با فلش‌ بک‌ هایی درست و به‌ موقع، گاهی از زمان حال پرت می شویم به گذشته‌ عباس در ایران و کودکی‌ ها و جوانی‌ اش و همین‌ طور گاهی از واقعیت به خیالات و رویاهای عباس.به طور کلی این کتاب خیلی به حال و هوای این روزهایمان نزدیک است و خواندن آن می تواند امیدبخش باشد ،ازویژگی های مثبت این کتاب تلفیق بی نظیر خیال و واقعیت است که گاهی جداسازی این دو را از هم غیرممکن می سازد.

 





دانلود

دانلود فایل ها