مشخصات کتاب:

نام کتاب:بی سرزمین

نویسنده:رزا دهقانی پور

نشر:برکه خورشید

خلاصه کتاب:

سیاوش، وکیلی که خود به تازگی دخترش را در پی قتلی فجیع از دست داده است، پرونده های گوناگونی را دنبال می کند که مهم ترین آن ها پرونده ی قتل دختری به نام رها تدین است. ماجرایی بسیار پیچیده که سیاوش را برای اثبات بی گناهی شاهرخ در این جنایت به تکاپو می اندازد و رفته رفته با کشف حقایق پرونده، رازهایی نیز از گذشته ی این وکیل برملا می کند. گذشته ای دور از ذهن که باور آن برای سیاوش بسیار دشوار است.


در کتاب به واسطه‌ی شغل شخصیت اصلی کتاب فقط با پرونده‌ی «رها تدین» رو به رو نیستیم و خلاصه ای از چند پرونده که موضوع اجتماعی پررنگی در جامعه هستن رو هم می‌خونیم،اطلاعات خوب نویسنده در مورد پرونده های حقوقی غافلگیرکننده است.

نقد و بررسی کتاب:

  فضاسازی کتاب قابل تحسین است، دقیقاً توصیف حال ایران است بدون اغراق الکی، بدون رنگی نشون دادن حال مردم و گریز های کوچکی که به سیاست زده بود کتاب رو برای عموم دوست داشتنی تر کرده است.
معمای کتاب دوست داشتنی و غیر قابل حدس است ،طراحی معما، کد گذاری و در نهایت جواب معما به موقع بود.
البته لازم به ذکر است کمی شخصیت سازی این داستان کار دارد و ممکن است بعضی رفتارهایی که از کاراکتر های داستان سر میزند غیرمتعارف باشد اما خب، قلم نسبتا خوب نویسنده این مشکل را تا حدودی پوشش می دهد.

به عنوان اولین اثر نویسنده، کتاب بسیار خوبی به نظر می رسد،و برای عاشقان رمان ها و داستان های جنایی یکی از گزینه های خوب به شمار می رود‌ و می توان گفت این کتاب ارزش خواندن را دارد و به چالش کشیدن ذهن برای یافتن پاسخ معماها از مزایای دیگر این کتاب است و چه بسا می توانید شم پلیسی و کاراگاهی خود را نیز بچشید!





دانلود

دانلود فایل ها