کتاب قلب نارنجی فرشته با قلم مرتضی برزگر نوشته شده است. مرتضی برزگر نویسنده معاصر ایرانی است که قلم توانا و مخاطب پسندی دارد. او کلیشه ها را تبدیل به داستان های جنجالی و تکان دهنده می کند. برای دانلود این کتاب از سایت yyjc/book اقدام کنید.

معرفی کتاب قلب نارنجی فرشته

این کتاب شامل 10 داستان کوتاه است. در سال 1396 توسط انتشارات چشمه منتشر شد. این کتاب بعد از انتشار اول در کمتر از هشت ماه به دلیل استقبال زیاد مخاطبین و منتقدین به چاپ ششم رسید. اولین اثر مرتضی برزگر این کتاب هست که به عنوان اولین اثر توانست جایگاه ویژه ای در داستان های کوتاه معاصر پیدا کند و جوایزی به نویسنده داده شد.

داستان های این کتاب به ظاهر کوتاه هست ولی به نکات مهمی که در دل جامعه وجود دارد اشاره می کند. زبان داستان ساده و بعضی مواقع عامیانه می شود. مرتضی برزگر پایان داستان های خود را تکان دهنده قرار می دهد. قصه پردازی مرتضی برزگر به گونه ای است که مخاطب فکر می کند نویسنده در مقابلش نشسته و در حال روایت داستان است.

در قسمتی از کتاب قلب نارنجی فرشته می‌خوانیم

بگم غلط کردم خوبه؟ بیفتم به دست و پات راضی میشی؟ جان جاوید برو اون سوزن و دواتت رو بیار نوکرتم. حالا شنبه ای داغ بودم یه حرفی زدم. تو هم بد زدی توپرم. به زبون خوش می‌گفتی کمی شه، نه این که های وهوی راه بندازی تو این اوضاع قاراشمیش. نگاه کن، هنوز جای پنج تا انگشتت رو صورتمه.

خدا هیچ بنده ای رو ناامید نکنه. تو این یه هفته، هر غلطی که فکرش رو بکنی کردم. یکی گفت بسوزونش و خلاص. دوشنبه بود انگار. رفتم سنگکی سر چهارراه سوسکی، پشت همون جا که بساط می‌کردم. تازه تنور ظهرش رو روشن کرده بود و داشت خمیر می‌زد. سر حرف رو با شاطر وا کردم که آره، من چنین خبطی کردم و حالا این دختره بونه کرده قبل بعله باید پاکش کنی وگرنه عیسی به دین خود، موسی به دین خود. نونواهه هم بعض خودت نباشه، آدم اهل دليه، فقط تخم نداره. فکر می کنه همه دزدن. اون روز نشست به حرف زدن. هی چایی ریخت و از عشق و عاشقی هاش گفت.





دانلود

دانلود فایل ها