مردی در تبعید ابدی نام کتابی نوشته نویسنده مشهور ایرانی نادر ابراهیمی می باشد‌ که بر اساس زندگی ملاصدرای شیرازی نوشته شده است ،نادر ابراهیمی در این رمان بسیار زیبا هم به زندگی نادر ابراهیمی و هم به اندیشه های فلسفی و عرفانی او پرداخته است.

او در این کتاب سعی کرده تمام ابعاد شخصیتی ملاصدرا را به تصویر بکشد و بسیار زیرکانه و حرفه ای چند موضوع را به طور همزمان و در قالب یک داستان پیش ببرد. رمان زمانی اغاز می شود که ملاصدرا توسط شاه عباس تبعید شده است و ما اورا در اواسط راه می بینیم که در حال مکالمه با همسرش است و از بیماری دختر تازه متولد شده اش ازرده است.در این کتاب علاوه بر بیان داستان زندگی ملاصدرا از زندگی سه فیلسوف نامدار یعنی میرداماد ،میرفندرسکی،شیخ بهاء الدین به دست می اورید.

۹

درباره نادر ابراهیمی:

نادر ابراهیمی داستان نویس معروف ایرانی است که علاوه بر داستان نویسی در زمینه های فیلم سازی،ترانه سرایی،ترجمه و روزنامه نگاری نیز فعالیت داشته است او همراه با بهرام بیضایی و ابراهیم گلستان از معدودنویسندگانی هستند که علاوه بر ادبیات در زمینه سینما نیز کارکرده اند.

نادر ابراهیمی در ۱۴ فروردین سال ۱۳۱۵ در تهران به دنیا امد.او تحصیلات مقدماتی اش را در تهران گذراند و بعد از گرفتن دیپلم از دبیرستان دارالفنون وارد دانشکده حقوق شد اما پس از مدتی این رشته را رها کرد و مدرک لیسانس را دررشته زبان و ادبیات انگلیسی کسب کرد.در زندگی او ماجراها و فراز و نشیب های زیادی وجود داشت او از سن ۱۵ سالگی شروع به نوشتن کرد و هیچ گاه حتی با وجود مشکلاتش ان را رها نکرد و از نوشتن دست نکشید. جالب است بدانید که چنداثر او به چند زبان زنده دنیا نیز ترجمه شده اند ، پیشنهاد میکنم حتما اثار ارزنده این نویسنده گرانقدر را مطالعه کنید.

 





دانلود

دانلود فایل ها