خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

عجیب ترین سنت های مذهبی مردم کشورهای جهان

کشورهای دیگر | آمریکایی | امریکا | مورچه | مطالب جالب و خواندنی

عجیب ترین سنت های مذهبی مردم کشورهای جهان

عجیب ترین سنت های مذهبی مردم کشورهای جهان 

برخی اعمال مذهبی میباشند که واقعا تعجیب برانگیز می باشند و مردم بعضی از کشورها با ایمان کامل این اعمال را انجام می دهند. یکی از نخستین اصلاحیه هاي قانون اساسی کشور آمریکا, آزادی عمل اتباع آمریکایی را در انجام امور مربوط به دینی که گزینه کرده اند تضمین میکند.

با وجود این حق ظاهراً نامحدود, همۀ اعمال مذهبی مجاز نیستند. در شمار زیادی از کشورهای دیگر هم بعضی اعمال مذهبی خاص و عجیب قرن هاست که ممنوع شده است اند. با وجود ادیان زیادی که امروزه وجود دارند, فکر کردیم دیدنی است که عجیب ترین آیین هاي آن ها راکه هنوز هم انجام میشوند به شما معرفی کنیم. طبیعتا این فهرست مشمول بر ادیانی می شود که به طور گسترده مورد قبول نیستند.

عجیب ترین سنت های مذهبی مردم کشورهای جهان

روز مرده «Dia de los Muertos»

برخی از اعمال عجیب مذهبی از یک مکتب مذهبی خاص گرفته نشده اند, بلکه نتیجه ادغام فرهنگی این مکاتب باستانی میباشند. مثل مراسم روز مرده که در شمار زیادی از کشورهای آمریکای لاتین برگزار میشود. روز مرده با مراسم خوش حالی هالووین ایالات امریکا قابل سنجش هست, هرچند خصوصیت هاي مذهبی بیشتری دارد.

کشورهای دیگر | آمریکایی | امریکا | مورچه | مطالب جالب و خواندنی

علت این که روز مرده در این فهرست قرار می گیرد, علاقه شرکت کنندگان آن به فوت هست. در حالیکه اکثر ادیان دنیا به طور سنتی از فوت متاثر می شوند, این عمل عجیب وغریب آمریکای لاتین فوت را به مزاح میگیرد. شمار زیادی از شرکت کنندگان این مراسم خوش حالی صورت خود را به شکل جمجمه نقاشی میکنند و شمع هاي جمجمه اي و سایر اشیای مرتبط با فوت جزء اثبات این مراسم خوش حالی میباشند.

تیغ زنی
خودزنی صد ها سال است که وجود دارد و در بعضی فرقه هاي مذهبی و هم چنین بعضی ادیان مهم از جمله کاتولیک رومی طرفداران زیادی دارد. قبیله چمبری در پاپوآ گینه نو این عمل را با مراسم تیغ زنی خود به سطح جدیدی ارتقا داده اند. در این مراسم, پوست پسرانی که وارد مردانگی میشوند

توسط بزرگان قبیله بریده میشود. این برش ها و زخم ها در نهایت پوست فرد را شبیه پوست کروکودیل میکنند. کروکودیل یک سمبل مذهبی مهم جهت این قبیله هست, این عمل از دوران باستان به وسیله این قبیله انجام میشود و بعضی شواهد نشان می دهد که بازمانده زمانی است که آن ها کروکودیل را می پرستیدند.

دستکش مورچه

عجیب ترین سنت های مذهبی مردم کشورهای جهان

در مراسم بارمیتزوا «barmitzvah» که در یکی از قبایل برزیل اجرا میشود, پسران دست خود را در یک دستکش پر از هزاران مورچه سمی فرو میبرند تا نشان دهند مرد شده است و جهت ورود به بزرگسالی حاضر میباشند. این قبیله در اعماق آمازون زندگی میکنند و بعضی از عجیب ترین اعمال مذهبی را دارند.

یکی از مورچه هاي این آیین, مورچه گلوله است که بزرگ ترین مورچه روی زمین بوده و دردناک ترین نیش را دارد. گفته می شود این درد شدید فایده های مذهبی جهت مردان قبیله دارد.

کاپاروت

کشورهای دیگر | آمریکایی | امریکا | مورچه | مطالب جالب و خواندنی

برخی اعمال مذهب یهودیت بعنوان یکی از قدیمی ترین ادیان دنیا, به نحوه قابل توجهی عجیب هست. یکی از این اعمال عجیب, مراسم کاپاروت هست. در کاپاروت شخص یهودی مراسم خنده داری را با مرغ انجام می دهد تا گناهانش به مرغ انتقال یافته شود. در این عمل, فرد یک مرغ زنده را با بال هایش گرفته و دقیقا سه دور, دور سرشان می چرخاند. سپس مرغ کشته میشود و بین فقرا تقسیم میشود.

رقص روح

رقص روح بومیان آمریکایی یکی از وحشتناک ترین مراسم مذهبی است که انجام می شود. رقص روح ابتدا در آخرهای دهه ۱۸۰۰ به وسیله جک ویلسون یا ووکا «Wovoka» مورد بهره گیری قرار گرفت. طبق موعظه هاي او ارواح بومیان آمریکایی مرده با این رقص برگردانده می شوند و با سفید پوستان مبارزه می کنند.

عجیب ترین سنت های مذهبی مردم کشورهای جهان

به قول وووکا هنگامی که سفیدپوستان این سرزمین را ترک کنند دوره صلح و رونق به آمریکای بومی بازمی گردد. بحث هاي زیادی وجود دارد که آیا رقص روح منحصر به فرد است یا خیر. بعضی محققان معتقدند که این رقص از رقص هاي دایره اي گرفته شده است که به وسیله قبایل بومی در دوران ماقبل تاریخ بهره گیری می شده است هست. این رقص با نشانه زدودن سفیدپوست ها از زمین انجام می شد و شمار زیادی از آن ها را می ترساند. به همین علت دولت فدرال این مراسم منحصر به فرد را ممنوع کرد.

راهبان لخت گرا

دیگامبارا, یکی از دو فرقه مهم جینیسم «Jainism», یک مذهب هندی است که بر استقلال روح انسان, برابری همۀ اشکال زندگی و احتراز از خشونت نسبت به همۀ موجودات زنده پافشاری دارد. یکی از پیامبران مهم آن ماهاویرا است که بعد از رسیدن به روشنفکری نیازی به آب, غذا و خواب ندارد.

طبق این عرف راهبان دیگامبار هیچ لباسی نمی پوشند و تنها از آب کدو قلیایی جهت تغذیه و جارویی از پرهای افتاده طاووس جهت دور کردن حیواناتی که سر راهشان قرار می گیرند بهره گیری می کنند.

پیوت «Peyote»

پیوت اسم یک گیاه دارای ماده شیمیایی مسکالین هست. زیستگاه پیوت کشور مکزیک و تگزاس است و جزء گیاهان دارویی آمریکایی هاي بومی هست. بعضی ادیان بومی ایالات امریکا در مراسمشان این مخدر مست کننده را مصرف میکنند. ولی شمار افرادی که واقعا این آیین را انجام می دهند نسبتا کم هست.

مراسم اوکیپا «Okipa»

یکی از دلایل این که ادیان بومی ایالات امریکا به وسیله مهاجران این قدر پست شمرده می شد, بعضی از مراسم آن ها بود که ظاهراً بسیار عجیب و آزاردهنده بود. مثل کاری که به وسیله قبایل بومی دشت هاي شمالی انجام می شد و نیاز بود شرکت کنندگان «معمولاً مردان جوان» با قلاب هاي بلند پوست خود را حفره کنند

و از سقف آویزان شوند. رهبران این قبایل از خطرات این مراسم با خبر بودند, ولی این خطرات را نسبت به مزایای معنوی که این عمل روی قهرمانان آینده قبیله داشت ناچیز می دانستند. این قانون در قرن هاي ۱۸ و ۱۹ به وسیله دولت کشور آمریکا ممنوع شده است هست.

لمس کردن مار

یکی از اعمال مذهبی که عمومیت کمتری یافته, آیین مارگیری است که در بعضی کلیساهای باپتیست «Baptist» جنوبی دیده میشود. هرچند این مراسم تنوع زیادی دارد, همه ي آن ها بر این باورند که در دست گرفتن خزندگان خطرناک نشان دهنده ایمان به خداوند هست. زمانی بود که نه تنها بزرگسالان

در این مراسم شرکت میکردند, بلکه خانواده ها فرزندان کوچک خود را هم به منظور نشان دادن عهدشان با خداوند در این مراسم شرکت می دادند. قوانین متناقضی وجود دارد که آیا اینکار طفل آزادی به حساب می آید یا نه, شمار زیادی از کلیسا ها به منظور کم کردن ازدحام ها, خودشان کودکان را از این آیین از بین بردن کردند.

دوری «Dowry»

دوری در تعدادی از کشورهای شرقی یک فرهنگ مرسوم هست. هر چند در فرهنگ هاي گوناگون تفاوت دارد, ولی معمولاً در آن خواستگار به والدین دختر پول می دهد تا بتواند با او ازدواج کند. بدیهی است که این عمل سوالات زیادی درمورد برده داری و تبعیض جنسیتی پیش می آورد, دو چیزی که در حال حاضر مقبول جامعه نیست.

اضافه بر همۀ مشکلاتی که این عرف دارد, تحقیقات تازه نشان می دهد که آزارهای جنسی در ازدواج هایي که نتیجه سیستم دوری میباشند به طور قابل توجهی اکثر هست.

معیوب سازی خود

یکی از مشهور ترین اعمال مذهبی که شخص در آن به خودش صدمه میزند در مذهب تایپوسام هندو انجام می شود. در بخشی از این مراسم, هندو ها قسمت هاي گوناگون بدن خود را حفره میکنند. این حفره ها معمولاً با سیخ, نیزه, قلاب هاي بزرگ یا نیزه هاي کوچک ایجاد میشوند. هیچ دستورالعملی درمورد

چگونگی ایجاد این حفره ها وجود ندارد و شرکت کنندگان درد شدیدی را باید بردباری کنند که آن را سرسپردگی مذهبی میدانند. بعضی افراد با وسایل بی نظیر زینتی این عمل را انجام می دهند. حتی بعضی از آن ها چندین قلاب بزرگ زینتی در کمرشان فرو میکنند تا با آن ارابه هاي این مراسم را بکشند.

مرده حقارت

از آغازین روزهای تاریخ, یکی از نهی شده است ترین اعمال, مرده نکبت بوده هست. این آیین کفرآمیز اط نظر سایر فرهنگ ها نشان دهنده غیرمتمدن و عقب باقیمانده بودن هست. ولی این هنجارهای اجتماعی به قبیله یانومامی در جنگل آمازون نرسیده هست. این افراد وحشت خاصی از فوت دارند به همین علت با خوردن اجساد

مرده هاي خود «معمولاً همراه با موز» اعتقاد دارند که روح فرد مرده جهت همۀ وقت} درون آن ها زنده می ماند. از آنجا که این قبیله در بخش هاي دورافتاده آمازون زندگی می کنند شواهد نشان می دهد که اینکار را هنوز هم انجام میدهند.

واژه های کلیدی: کشورهای دیگر | آمریکایی | امریکا | مورچه | مطالب جالب و خواندنی

عجیب ترین سنت های مذهبی مردم کشورهای جهان

عجیب ترین سنت های مذهبی مردم کشورهای جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *