خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

عکس+ داستان وحشتناک مردی که خرس صورتش را خورد

عمل جراحی | پیوند پوست | استخوان | جراحی | پزشکان | مطالب جالب و خواندنی

عکس+ داستان وحشتناک مردی که خرس صورتش را خورد

داستان وحشتناک مردی که خرس صورتش را خورد +عکس 

مردی که با خرس کشمکش وحشتناکی داشته است و این حیوان نصف صورتش را خورده است و بینی او را کاملا از جا کنده هست.خرس گریزلی از پشت به لي بروک حمله کرده، او را روی زمین کشانده و با کشیدن او روی یک سراشیبی بخش هایي از بدن او را دچار صدمات شدید کرد. هم چنین این خرس ماده بخش هایي

از صورت او را با گاز خود کنده هست. در حالیکه بروک بی جان و در حال خونریزی شدید روی زمین افتاده بود می توانست بینی و قسمتی از لب اوج و سبیلش راکه به وسیله خرس کنده شده است بود روی زمین ببیند. وی در این خصوص می گوید:” آن وقت بود که فهمیدم چه بلایی بر سر صورتم آمده هست”.

عکس+ داستان وحشتناک مردی که خرس صورتش را خورد

این مرد ۶۱ ساله اهل دنور، حکایت دهشتناک مبارزه ي خود با فوت در چنگال خرس گریزلی را در گفت و گو اي با خبرنگار سی ان ان تشریح کرده هست. وی در این خصوص می گوید:” یقین نمی کردم که با چنین جانوری روبرو شوم و زنده بمانم. باید همانجا در اثر خونریزی جان می دادم”. ولی بروک زنده ماند و توانست حکایت سفر غیر قابل یقین اش بعد از فرار از دست خرس را در اکتبر ۲۰۱۶ در وایومینگ را بازگو کند. زخم هاي زیادی در نتیجه ي حمله ي

خرس در روی بدن او ایجاد شده است و بروک بینی و قسمتی از دهان خود را از دست داده است و گرچه با کمک یک لوله ي خاص که در گلوی او کار گذاشته شده است میتواند گفتگو کند.اضافه بر این، پزشکان با پیوند زدن بینی قطع شده است ي او به بازوی راستش توانستند به کمک رگ بازویش این بافت را زنده و تندرست نگه دارند.

عمل جراحی | پیوند پوست | استخوان | جراحی | پزشکان | مطالب جالب و خواندنی

همین طور انها با بهره گیری از گرافت هاي پوستی که از پایشس گرفته بودند، حفره بزرگی که در صورت او ایجاد شده است بود را پوشانده اند و امیدوارند که طی یک عمل جراحی سخت که در سال آینده انجام خواهد شد بینی قطع شده است ي او را سرجایش قرار دهند.

لي بروک بعنوان یک صیاد مشتاق، همراه با تعدادی از دوستانش جهت شکار گوزن شمالی از منزل اش در پنسیلوانیا خارج شد. وی یک گوزن شمالی را مورد نشانه قرار داده و روز بعد جهت بردن شکار خود به درون جنگل رفت ولی از دوستانش دور افتاده و سفری پرماجرا و ترسناک را نخست کرد.

وقتی که به نزدیکی لاشه ي گوزن شمالی رسید متوجه شد که یک خرس گریزلی این شکار را جهت خود و توله هایش تصاحب کرده هست. بروک به محض مشاهده این شرایط قصد بازگشت را داشت که به سرعت مورد حمله خرس گریزلی قرار گرفت. خرس با حمله به بروک از پشت، او را به زمین کوبیده و ضرباتی را به سر و صورت او وارد کرد که باعث بیهوش شدن او شد ولی هنگامی که به هوش آمد خرس را هم چنان بالای سر خود یافت.

عکس+ داستان وحشتناک مردی که خرس صورتش را خورد

وی در این خصوص می گوید:” می توانستم بو کشیدنش روی گونه هایم را حس کنم. مو هاي اطراف دهانش را روی صورتم حس میکردم”. بروک اسلحه اش را همراه نداشت و با دست خالی نیز علی رغم تلاش فراوان شانسی در برابر خرس غول جسد نداشت. وی تلاش کرد با ضربات دست از خود دفاع کند ولی خرس دست او را خرد کرده و تنها چیزی که جهت بروک عاجز باقی ماند یک چاقو بود که در جیبش قرار داشت.

خون جلوی دیدش را گرفته بود و از تصویر العمل مرگبار خرس میترسید ولی در نهایت چاقویش را درآوده و چهار ضربه به بدن خرس وارد نمود. وی میگوید:” که بینی او را روی صورتم حس می کردم. نمیدانم اگر او را به وضوح می دیدم نیز دلیری چاقو زدن به او را داشتم یا نه”.

عمل جراحی | پیوند پوست | استخوان | جراحی | پزشکان | مطالب جالب و خواندنی

بعد از این ضربات، خرس پا به فرار میگذارد. بروک جهت کمک فریاد میزند و یک زوج بعد از شنیدن صدای دردناک او عنوان را با مقامات پلیس در بین می گذارند. یک ساعت بعد از اتمام درگیری با خرس رفقا و برادر ناتنی اش او را پیدا میکنند و بینی و قسمتی از لب بالایی او را کنار جنازه ي بی جان او می یابند.

برادرش بینی و لب بروک را برداشته و در جیب او می اندازد و از او می خواهد که بردباری کند. او لباسش را پاره کرده و روی زخم هاي صورت برادرش می بندد و تلاش میکند او را گرم نگه دارد لیکن می بیند که برادرش خون زیادی از دست داده و به شدت می لرزد.

عکس+ داستان وحشتناک مردی که خرس صورتش را خورد

بروک به بیمارستانی در ریورتون وایومینگ انتقال یافته شده است و بعد از تثبیت شرایط، هفت ساعت بعد با هلی کوپتر به بیمارستانی تخصصی در کلرادو انتقال یافته می گردد. در این بیمارستان زوجی دکتر که هفته ها بود بر روی یک روش آزمایشی اخیر جهت پیوند پوست کار میکردند انتظار او را می کشیدند و همان ها بودند که سهم زیادی در اصلاح شرایط جسمی و درمان زخم هاي بروک داشتند.

تمام استخوان هاي قسمت چپ بدن او خرد شده است بود و بریدگی ها و جای گاز خرس در نقاط گوناگونی از بدن او دیده می شد. خرس با دهان بزرگ خود صورت او را گاز گرفته و بخش هاي زیادی از صورت او را کنده بود. تقریبا تمامی استخوان هاي صورت او صدمه دیده بود. کاسه چشم و بافت هاي اطراف آن به شدت صدمه دیده

و بخشی از فک او خرد شده است بود. زخم بزرگ و باز روی صورت او پر از گل و لای و ترشحات دهان خرس شده است بود. پزشکان از عفونت زخم به شدت بیم داشته و به همین علت خیلی سریع زخم ها را شستشو داده و مواظبت هاي خاص اي را در مورد صدمه صورت او اعمال کردند.

معمولا کسانی که مورد حمله خرس قرار میگیرند خیلی سریع دچار عفونت میشوند ولی با مواظبت هاي خاص و سریع این رخداد در مورد بروک رخ نداد. به قول ي پزشکان بیش از ۹۹ درصد موارد این چنینی حمله خرس به فوت قربانی منجر میشوند ولی بروک بسیار خوش شانس بود.

بروک عمداً در شرایط کما قرار داده شد و جهت یک ماه در بخش مواظبت هاي خاص بیمارستان در همین حالت باقی ماند. همۀ او را بعد از به هوش آمدن «بازگشته از مرگ» «The Revenant» می نامیدند لیکن فیلمی که با داستانی نمونه بروک و با همین اسم ساخته شد نیز تازه توزیع شده است بود.

در دو و نیم ماه اول بیش از ۱۲ جراحی گوناگون روی بدن و صورت بروک انجام گرفت. استخوان هاي صورت او با بهره گیری از استخوان پایش بازسازی شد و با بهره گیری از صفحات فلزی شکل ظاهری صورتش به حالت عادی بازگردانده شد. این جراحی ها تنها بخشی از پروسه درمانی او بود لیکن او به شدت از اضطراب روانی بعد از ضایعه زحمت می برد و روانشناسانی جهت کمک به او در این اساس احضار شدند.

وی همین طور باید از لحاظ فیزیکی شرایط خود را به دوران گذشته از حمله خرس باز می گرداند و بعد از مدتی ورزش را نخست کرد. هم چنین وی رفته رفته غذا خوردن با شرایط اخیر صورتش را آموخت. وی ماه ها بعد در یک مراسم خیریه جهت گردآوری کمک جهت ادامه ي درمان خود حضور یافت و در مورد عشقش به زندگی و مبارزه با خرس جهت بازگشتن نزد همسرش مارتا سخن گفت. وی توانایی کار کردن ندارد و در ماه ها و سال آینده تحت جراحی هاي متعدد

دیگری قرار خواهد گرفت تا ساختار لب اوج و بینی اش با بهره گیری از غضروف هاي دنده اي و گوش هایش بازسازی شود. هم چنین از پوست پیشانی او بعنوان لایه خارجی بینی که مانده هایش به بازوی او پیوند زده شده است بهره گیری خواهد شد.

واژه های کلیدی: عمل جراحی | پیوند پوست | استخوان | جراحی | پزشکان | مطالب جالب و خواندنی

عکس+ داستان وحشتناک مردی که خرس صورتش را خورد

عکس+ داستان وحشتناک مردی که خرس صورتش را خورد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *