خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

عجیب ترین ترفندهای شعبده بازهای دنیا را بشناسید

شعبده بازی | پیاده روی | پیاده رو | رودخانه | اسکناس | مطالب جالب و خواندنی

عجیب ترین ترفندهای شعبده بازهای دنیا را بشناسید

عجیب ترین ترفندهای شعبده بازهای دنیا را بشناسید 

امروز به شما رازهای عجیب شعبده بازهاي مشهور دنیا را معرفی میکنیم که کارهایی خارج از تصور انجام داده اند ولی بازهم حقه و تکنیک بوده هست. شعبده بازها با مهارت هاي عجیب و توانایی هاي شگرفی که دارند, کارشان را یک جادوی تمام عیار جلوه می دهند. آن ها با حقه هاي خاصی که اختراع کرده اند,

سال هاست پول فراوانی به جیب میزنند ولی تمامی این شعبده ها یک راز بسیار راحت پشت خودشان پنهان کرده اند که بعد از گذشت سال ها بالاخره افشا می شوند.

عجیب ترین ترفندهای شعبده بازهای دنیا را بشناسید

راه رفتن روی آب

راه رفتن روی آب یک شعبده نسبتا قدیمی است که سال ها پیش به وسیله گروهی از افرادی که میگفتند با ماوراء رابطه دارند اختراع شده است بود تا حقانیت خودشان را به کرسی نشانند. انها میگفتند چون افراد خاصی میباشند می توانند چنین کاری را انجام بدهند. آن ها اول راه دریا را در پیش گرفته بودند

شعبده بازی | پیاده روی | پیاده رو | رودخانه | اسکناس | مطالب جالب و خواندنی

و روی آب دریاها و دریاچه ها راه می رفتند ولی بعد از مدتی, حقه ارزش به وسیله شعبده بازها کشف شد. اکنون این گروه اخیر دنبال مشتری هاي خودشان رفته اند و تلاش میکنند با سرگرم کردن دیگران بازبینی معاش کنند.

یکی از عجیب ترین شعبده هاي ”  راه رفتن روی آب” روی رودخانه “تیمز” لندن اجرا شد که در آن مرد شعبده باز تقریباً تمام مسیر رودخانه را روی آب پیاده روی کرده است ولی ماجرا از چه قرار بود؟

درک کردن به راز این شعبده عمده سخت نیست. خیلی ها در همان نخست کار حدس زده بودند که یک پیاده روی شیشه اي یا پلاستیکی زیر پای کسی که روی آب راه میرود جاسازی شده است است ولی هنگامی که ماجرای راه رفتن روی یک رودخانه مطرح باشد, ماجرا پیچیده تر از یک جاسازی راحت هست.

عجیب ترین ترفندهای شعبده بازهای دنیا را بشناسید

در چنین مواقعی چه حقه اي را می توان به کار برد؟ جواب این هست: ماجرا کمی پیچیده تر شده است ولی غیرممکن نیست. حقه همان مدل قدیمی هست, فقط طوری اجرا شده است که دقت کمتری را جلب کند.

گفته میشود بخشی از رودخانه “تیمز” جهت این برنامه گزینه شده است بود که عملا عبور کمتری در طول روز از روی آن انجام می شد, شبها نیز خلوت بود و نور خیابان عمده آن را روشن نمی کرد. با این سحاب گروهی از غواصان یا قایق سوارهای ناشناس خودشان را به آرامی به منطقه مد نظر ارزش رسانده و پیاده روی شیشه اي را جایگزین کرده اند.

شعبده بازی | پیاده روی | پیاده رو | رودخانه | اسکناس | مطالب جالب و خواندنی

حتی اگر این احتمال را هم در نظر بگیریم, می توان پای پلیس ها و نیروهای گاردی راکه سوار بر قایق, مرد شعبده باز را همراهی می کردند هم به میان کشید.

این افراد گفته اند که گاردهای محافظ آقای شعبده باز در واقع همدست هاي او میباشند و کارشان این است که پیاده روی پلاستیکی کوچکی راکه جهت حرکت او درست شده است است در جای تعیین شده است قرار داده یا آن را محکم کنند. جهت اینکه همه ي چیز درست جلو رفته و مسیر پیاده روی صدمه نبیند,

عجیب ترین ترفندهای شعبده بازهای دنیا را بشناسید

این قطعات پلاستیکی به اندازه چند متری بریده شده است تا کنترلش ساده تر باشد. در واقع این قطعات پلاستیکی با بست هاي محکمی به قایق ها متصل شده است اند. فاصله دو قایق طوری تنظیم شده است که هر کدام در امتداد دیگری باشند. با این حساب هنگامی که یکی از قطعات در حال تمام شدن هست, قایق بعدی جایش را محکم میکند و به همین ترتیب به بهانه تصحیح کردن جای پایش جلو میروند.

معلق شدن روی هوا

راهبه هاي هندو سال هاست که با یک شعبده قدیمی تلاش می کنند دیگران را سر کار گذاشته و از این راه پول و شهرت کسب کنند. انها روی یک سفره که زیر پای ارزش قرار گرفته روی هوا معلق می نشینند. تنها چیزی که در تمام مدت به دست دارند, عصای ارزش هست. ادعای ارزش این است که یک قدرت ماورایی از دنیاهای دیگر باعث شده است که در هوا معلق بمانند ولی واقعیت چیز دیگری هست. عصای ارزش انها را در هوا معلق نگه داشته هست.

این عصا به یک پایه روی زمین و نشیمنگاهی در هوا – جاییکه راهب روی آن مینشیند – متصل هست. جهت مخفی کردن این شعبده روی پایه زمینی, یک سفره انداخته می شود. ضمن اینکه تمام راهبان هندو در وقت انجام اینکار لباس به تن دارند تا بتوانند حقه ارزش را پنهان کنند. اگر خواستید درمورد این راز مطمئن شوید, فقط کافی است از راهب بخواهید تا عصایش را رها کند. او مطمئنا چنین کاری نخواهد کرد چون بی درنگ به زمین میوفتد.

شعبده بلعیدن شمشیر

بلعیدن شمشیر یکی از معمول ترین راه هاي سرگرمی مردم در تمام دنیاست. مردان غول پیکری که جهت به دست آوردن پول هر کاری می کنند, با قورت دادن شمشیر و خنجرهایی که بسیار بزرگ و تیز به نظر می رسند افراد زیادی را به شگفتی وا می دارند. کسان یکه این شعبده عجیب را انجام میدهند جهت اینکه حقه ارزش قابل یقین باشد, شمشیر را چند بار به زمین و دیوار می کوبند تا پافشاری کنند که واقعا تیز هست.

ممکن است افراد مبتدی فکر کنند که شمشیرها پلاستیکی میباشند ولی به هیچ عنوان این طور نیست. در واقعیت هم شمشیرها خطرناک میباشند ولی توصیه اي که باعث میشود شعبده قابل انجام باشد, زیرکی و مهارت خود شعبده باز هست. او زاویه حلق و دهانش را طوری تنظیم کرده

و زبانش را به شیوه اي عقب میدهد که عملا شمشیر با نای و معده او در یک راستا قرار بگیرند. با این حساب تنها سخت این است که تیزی سر شمشیر معده فرد را پاره نکند. اگر زاویه درست رعایت شده است باشد, هیچ مشکلی پیش نمی آید.

غیب شدن مجسمه آزادی

وقتی در سال 1983 میلادی دیوید کاپرفیلد ادعا کرد می تواند برج مشهور آزادی را به آسمان بفرستد, هیچ کس حرفش را یقین نکرد. بازی کردن با یکی از نماد هاي ایالات امریکا, جسورانه تر از آن بود که کسی بتواند حتی تصورش را بکند ولی این شعبده رخداد افتاد. آقای کاپرفیلد با کمک بالگرد یک پارچه بزرگ روی برج انداخت و بعد از خواندن وردهای مخصوص و انجام حرکات عجیب این مجسمه غول جسد را واقعا مفقود الاثر کرد.

دوربین ها از زوایای گوناگونی صحنه را نشان دادند تا تلاش کنند مچ شعبده باز خبره را بگیرند. ولی کاپرفیلد و همراهانش هنوز هم این شعبده به جان ارزش بسته است و آن را لو نداده اند ولی چند احتمال درمورد حقه اي که جهت این شعبده به کار گرفته مطرح میشود.

ایده اول می گوید این شعبده با یکی از خاص ترین ساخته هاي تکنولوژیکی و بزرگترین صفحه هاي نمایش امکان پذیر شده است هست. این صفحه نمایش بعد از اینکه پرده روی مجسمه قرار گرفته با سرعت روبروی آن راه اندازی شده است هست. ایده دیگری که مطرح شده است و منطقی تر به نظر می رسد درمورد خطای دید هست.

این ایده می گوید تماشاچیان, دوربین ها و حتی هلیکوپترها در محدوده خاصی قرار داشته و می توانستند حرکت کنند, شعبده باز با آگاهی از این مکان ها نورپردازی ها را طوری طراحی کرده که عملا محل هاي قرار گرفتن تمام تماشاچیان در “نقطه کور” بوده هست. گرچه محاسبه نقاط کور با بهره گیری از حقه اي که در دنیای شعبده بازها به “توهم فضای خالی” مشهور شده است کار بسیار وقت بری هست.

این شعبده اکثر از آن که حقه باشد, یک شاهکار محاسباتی و ریاضی هست. اینکار آنقدر خاص است که هنوز کسی نتوانسته آن را تکرار کند.

جادوی تعویض اسکناس

اسمش را میتوان “یک غافلگیری عجیب” گذاشت. شعبده باز در این حقه عجیب اسکناس یک دلاری را از جیبش بیرون آورده و بعد از چند حرکت عجیب, آن را بی درنگ به یک اسکناس 100 دلاری تبدیل می کند. در تمام مدت او اسکناس ها را کاملا در معرض دید همۀ قرار میدهد و حتی اگر نیاز باشد,

میتواند آن را به دست تماشاچی هایش هم بدهد تا مطمئن شوند با یک اسکناس حقیقی طرف میباشند و هیچ جادویی در کار نیست. واقعا هم شعبده عجیبی در کار نیست و همه ي چیز به یکی از مهمترین مهارت هاي یک شعبده باز وابسته هست.

ماجرا از این قرار است که شعبده باز دو اسکناس همراه خودش دارد, یکی از اسکناس ها یک دلاری است و دیگری 100 دلاری. او در طول مدت اجرا, حواس تماشاچیان را با تا کردن اسکناس یک دلاری پرت میکند, آن هم به شکلی که همۀ حدس می کنند تمام راز و رمز ماجرا در همان شیوه تا کردن نهفته است ولی واقعیت چیز دیگری هست. او اسکناس را در یک دریچه پنهان پنهان کرده است و در یک حرکت سریع آن را با “100 دلاری” جابجا می کند.

فرار از تانکر آب

شناگر ماهر را با دست و پای بسته به زیر آب می فرستند. مخزن کم کم از آب پر میشود, آن هم در حالی که به نظر نمیرسد راه فراری وجود داشته باشد. محفظه شیشه اي که تماشاگران روبرویش نشسته اند, مرتفع تر از آن است که کسی بتواند از داخلش جان تندرست به در ببرد.

هیچ راهی به بیرون هم وجود ندارد. راهکار چیست؟ کلید مهم در دست شعبده باز داخل محفظه هست. گرچه جنس شاه کلید او شبیه به کلیدهای معمولی که ما در دست داریم نیست.

تمام کلیدها در دست دستیار شعبده بازی است که در جای ظلمات پشت صحنه ایستاده هست. با فراهم شدن شرایط به وسیله دستیاری که در جلوی صحنه قرار گرفته وارد عمل شده است قفل هاي دست شعبده باز را باز کرده و بی درنگ وی را اوج می کشد. گرچه این اوج کشیدن با طناب یا روشهای معمول نیست.

راز سرعت عمل شعبده باز غرق شده است در پاکت هوایی است که زیر محفظه آب قرار گرفته هست. این پاکت که از یک جنس محکم و مقاوم مانند پلاستیک ساخته شده است بی درنگ بعد از اینکه پرده بین شعبده باز و صحنه قرار داده شد آزاد میشود چون در زیر آب قرار گرفته و زیر فشار هست. با آزاد شدن چفت با سرعت زیادی به اوج جهیده و هر کس راکه بالایش باشد نیز همراه با خودش اوج می برد.

شعبده باز هم با همین حقه راحت با سرعت عمده آزاد شده است و جان به در می برد. در واقع اگر دست و پایش به تانکر آب وصل نشده باشد – که این طور هم نشده – فرار از آن محفظه اصلا کار مشکل نیست.

عبور دست از وسط شیشه

شعبده عجیبی است که در نگاه اول آدم را حیرت زده میکند ولی آنقدرها هم عجیب به نظر نمیرسد. در شعبده خاص “عبور دست از وسط شیشه” شعبده باز دستش را از وسط یک قالب آینه اي یا شیشه اي که کاملا بسته به نظر میرسد عبور داده و گل یا شیء دیگری راکه در طرف دیگر میز واقع شده است است لمس می کند.

اولین احتمالی که تازه کارها ممکن است مطرح کنند, “خطای دید” هست. انها می گویند احتمالاً دست فرد دیگری در همان نزدیکی ها پنهان شده است و هنگامی که زمانش می رسد, دست را از مخفیگاه بیرون کشیده و کاری راکه بر عهده اش گذاشته شده است انجام می دهد ولی اصل ماجرا چیز دیگری هست.

هر چند واقعا پای خطای دید در بین است ولی تمام کار را خود شعبده باز انجام میدهد. تمام راز ماجرا در ساختار آینه نهفته هست. این آینه بر خلاف آن چه به نظر میرسد یک تکه نیست. دست شعبده باز هم از وسط بخش حفره شده است آینده بیرون می آید. جهت اینکه کسی به شک نیفتد که آینده اي دیگر در کار هست, یک مکانیزم خاص با آینه هاي گوناگون طراحی شده است تا تماشاگر را به اشتباه بیندازد.

این آینه ها در بخش پشتی صحنه طوری کنار هم چیده شده است اند که تماشاگر متوجه حرکت ارزش نمیشود. در چنین موقعی چشم ها به حرکات بدن و دست و پاهای شمشیرباز خیره می ماند تا اگر حرکتی از مجری سر زند به رازش پی ببرند. شعبده بازهای حرفه اي جهت اینکه این نگاه هاي تیزبین را غافلگیر کنند کار جابجا کردن این آینه ها را به دستیارشان می سپارند.

واژه های کلیدی: شعبده بازی | پیاده روی | پیاده رو | رودخانه | اسکناس | مطالب جالب و خواندنی

عجیب ترین ترفندهای شعبده بازهای دنیا را بشناسید

عجیب ترین ترفندهای شعبده بازهای دنیا را بشناسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *