خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

طرفداران استقلال و پرسپولیس به 3090 کمک نکنید

اگر جزء طرفداران استقلال و پرسپولیس بوده که از طریق سامانه ۳۰۹۰ به این تیم ها کمک می کنید, شاید خواندن این مطلب باعث شود که دیگر پول مفت به کلوب تان ندهید!

طرفداران استقلال و پرسپولیس به 3090 کمک نکنید

اگر جزء طرفداران استقلال و پرسپولیس بوده که از طریق سامانه ۳۰۹۰ به این تیم ها کمک می کنید, شاید خواندن این مطلب باعث شود که دیگر پول مفت به کلوب تان ندهید!

چرا نباید به 3090 کمک کرد؟

یکی از راهکارهای پرسپولیس در چند هفته اخیر این بوده که کاسه را سمت هوادارانش بگیرد و بگوید اوضاع بحرانی است جهت ما دست به جیب شوید.

همه دلواپس تقویم‌اند که تا ۳۱ آگوست یا ۹ شهریور چقدر مانده و بالاخره وظیفه چه می‌شود. پرسپولیس و استقلال با بدهی کلانی مواجه‌اند و این بار AFC سفت و سخت ایستاده و می‌گوید اگر قواعد را رعایت نکنید و بدهی‌هایتان را صاف نکنید، شرایط حرفه‌ای‌ ندارید و نمی‌توانید در لیگ قهرمانان حاضر شوید. اتفاقی که جهت فوتبال ما در حکم فاجعه هست. قضیه هم به استقلال و پرسپولیس خلاصه نمی‌شود. اگرچه این دو کلوب بیشترین بدهی‌ها را دارند و جهت مثال پرسپولیس بیش از دویست میلیارد بدهی داخلی و خارجی دارد. حاصل سال‌ها ندانم‌کاری و ریخت و پاش و مدیریت دیمی.

یکی از راهکارهای پرسپولیس هم در چند هفته اخیر این بوده که کاسه را سمت هوادارانش بگیرد و بگوید اوضاع بحرانی است جهت ما دست به جیب شوید. چند وقت پیش هم گفتند گلریزان کنید تا بدهی‌مان را به ژوزه مربی اخراجی دوران رویانیان بپردازیم. اگرچه اتفاق خاصی هم نیفتاد و چند ده میلیون زیاد پول جمع نشد تا نگرانی‌ها با شدت ادامه داشته باشد. این کاسه هم کاسه نویی نیست. چند سالی است که پرسپولیس و استقلال به عنوان گل سرسبد باشگاه‌های ایرانی بیشترین درآمدشان را از کمک‌های پیامکی دارند. سامانه‌ ۳۰۹۰ و دیگر شیوه‌های جذب درآمد از پرداختی طرفداران. یکی دیگر از نمونه‌های بی‌کفایتی و نداشتن مدیریت درست.

راستش شخصا به عنوان یک هوادار پرسپولیس تکلیفم روشن است و یک ریال هم از این طریق به کلوب کمک نخواهم کرد. دلایل ساده‌ای هم دارم. یکی از پیش پاافتاده‌ترین‌شان را مدتی پیش یک نفر توییت کرده بود؛ نوشته بود خیلی قشنگ هست، ما هوادارها با این درآمد اندک‌مان باید ماهی ۶ هزار تومان بدهیم تا پرسپولیس بتواند آپشن‌های بازیکنان میلیاردی‌‌اش را پرداخت کند. این توضیح عامیانه ماجراست.

طرفداران استقلال و پرسپولیس به 3090 کمک نکنید

موضوع این است که این شکل کمک جمع کردن از هواداران در هیچ کجای دنیا راه درآمدزایی در فوتبال به حساب نمی‌آید. این کار تکدی‌گری است. هنگامی که از آن استفاده می‌کنند که کلوب بدهی بر زمین مانده‌ای دارد، بحرانی دارد و باید سریع پولی فراهم کند. به عنوان نمونه ورزشگاه آماده بازی نشده و سریعا نیاز به مبلغی دارند تا آن را جهت مسابقه های برسانند. ولی این که کلوب بخواهد بخش بزرگ درآمدش را از جیب هواداران و به شکل کمک ماهانه (و تازه نه پول بلیت یا نه هزینه تماشای تلویزیونی مسابقات) تهیه کند، رفتاری بدوی و غیرقابل توجیه است.

شخصا یک ریال هم حاضر نیستم جهت کلوب محبوبم به این سامانه‌ها بپردازم و هیچ شرمندگی هم ندارم. این که مدیرانی مثل رویانیان بیایند و با گشاده‌دستی و بدون حساب و کتاب و لابد با رفتن هزار راه ناصواب، جهت پرسپولیس هزینه اوج بیاورند و انتظار داشته باشند هواداران آن را از شکم زن و فرزند بزنند و پرداخت کنند، عین ناجوانمردی هست. خیانت است.هم به هوادار و هم به باشگاه.

باشگاهی که قرار نیست منابع پایداری جهت درآمدزایی داشته باشد و مدتی هم می‌خواهد از این طریق مخارج غیرطبیعی‌اش را تامین کند. کی به آقای طاهری یا بقیه مدیران اجازه می‌دهد بروند بازیکنان گران‌قیمتی بخرند که با دخل و حرج کلوب هماهنگ نیستند و باید پول‌شان را خشکه از طرفداران گرفت. کی به مدیران باشگاه‌ها اجازه می‌دهد اینقدر خرج بتراشند، در هر سفر اینقدر همراه با خود ببرند و این‌همه هزینه بیهوده کنند و اینقدر به بوقچی و دلال و رمال پول بدهند بدون این که درآمدی داشته باشند. که بروند پول بازیکن اوکراینی را بدهند که صد حرف و حدیث دارد و هیچ فایده‌ای جهت تیم ندارد. از جیب هوادار یک لاقبا.

این شیوه فسادآوری است و نمی‌تواند چند صباح زیاد ادامه پیدا کند. شخصا هم حاضر نیستم در این مسیر همراه شوم. به همه هم می‌گویم که به کلوب محبوب‌تان‌ یک قران کمک پیامکی نکنید. باشگاهی که سالی چند میلیارد به بدهی‌هایش اضافه می‌شود، که صد یا دویست میلیارد بدهی عقب ‌افتاده دارد باید وضعیتش مشخص شود.

بهترین‌اش هم این است که از لیگ قهرمانان محروم شود. مردم باید بفهمند که در فوتبال ما چه می‌گذرد و مدیران چه پرداخت‌های وحشتناک و خرج عطینایی دارند. همه هم بی‌پشتوانه. پول ریختن به حساب ۳۰۹۰ جز این که در کوتاه‌مدت پول یامفت تزریق شود و همه به تن‌پروری عادت کنند و کلوب بدون پیدا کردن مسیرهای درآمدزایی درست به راهش ادامه دهد، فایده‌ای ندارد. با پول دادن به ۳۰۹۰ بدهی‌های کلوب را پاک می‌کنیم تا هرکس از راه رسید باز هم بتواند بدون گرویی، بدون توجه به درآمدهای ثابت و حرفه‌ای باشگاه، هزینه‌ها را اوج ببرد و کلوب زیاد در این منجلاب فرو برود. آنوقت تا کی؟ تا کی؟

من به ۳۰۹۰ کمک نمی‌کنم به شما هم توصیه می‌کنم نکنید.

گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: khabaronline.ir


اگر جزء طرفداران استقلال و پرسپولیس بوده که از طریق سامانه ۳۰۹۰ به این تیم ها کمک می کنید, شاید خواندن این مطلب باعث شود که دیگر پول مفت به کلوب تان ندهید!

واژه های کلیدی: پرسپولیس | هواداران | طرفداران | درآمدزایی | استقلال | هواداران | فوتبال | باشگاه | هوادار | باشگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *