خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

هنگامی که شنیدم باید ببازم، دنیا روی سرم خراب شد, صحبت های تلخ علیرضا کریمی

علیرضا کریمی نماینده وزن ۸۶ کیلوگرم کشور عزیزمان ایران با اشاره به اینکه جهت دومین مرتبه بدلیل کشتی نگرفتن با حریف اسراییلی از رسیدن به مدال طلای دنیا بازمانده

هنگامی که شنیدم باید ببازم، دنیا روی سرم خراب شد, صحبت های تلخ علیرضا کریمی

علیرضا کریمی نماینده وزن ۸۶ کیلوگرم کشور عزیزمان ایران با اشاره به اینکه جهت دومین مرتبه بدلیل کشتی نگرفتن با حریف اسراییلی از رسیدن به مدال طلای دنیا بازمانده هست، گفت: امیدوارم مسوولان این بار بر خلاف قبل به قول ارزش عمل کنند و پاداش من را بدهند.

علیرضا کریمی از باخت عمدی اش گفت!

علیرضا کریمی با وجود داشتن تنها ۲۳ سال سن افتخارات زیادی را جهت کشتی کشور عزیزمان ایران در رده های سنی متفاوت به ارمغان آورده و بارها باعث اهتزاز پرچم کشور عزیزمان ایران در رویدادهای جهانی و آسیایی شده است است.

کریمی، یک مدال نقره و ۲ طلای آسیا در رده نوجوانان، طلای دنیا و آسیا در رده جوانان و ۲ طلای آسیا و برنز با ارزش دنیا در رده بزرگسالان را در کارنامه خود دارد. باید به ویترین افتخارات کریمی دو مدال طلای دنیا نیز اضافه می شد ولی هم گروهی با نماینده اشغالگر قدس در مسابقه های جهانی جوانان و این بار در مسابقه های جهانی زیر ۲۳ سال باعث شد وی علی رغم شایستگی در رسیدن به ۲ مدال طلای جهان، برابر رقبا به عمد شکست بخورد تا با نماینده اسراییل سرشاخ نشود.

هنگامی که شنیدم باید ببازم، دنیا روی سرم خراب شد, صحبت های تلخ علیرضا کریمی

این اتفاق نه تنها باعث لطمه معنوی شدید به این کشتی گیر و بر باد رفتن زحمات چندین ماهه او در تمرینات تیم ملی شد بلکه باعث شد تیم کشور عزیزمان ایران که با مدال طلای کریمی می توانست بر سکوی سوم دنیا بایستد در نهایت در جایگاه هشتمی دنیا قرار گیرد تا از این بابت نیز کشتی کشور عزیزمان ایران شدیدا متضرر شود و کشتی گیر گمنام رژیم صهیونیستی ضمن گرفتن سکوی سومی از ایران، براحتی به مدال برنز دنیا برسد.

عبارات مهم : علیرضا کریمی – مسابقه
علیرضا کریمی آزادکار وزن ۸۶ کیلوگرم کشور عزیزمان ایران راجع به از بین بردن ناباورانه از مسابقه های کشتی آزاد زیر ۲۳ سال قهرمانی دنیا بدلیل مبارزه نکردن با نماینده رژیم صهیونیستی و اینکه جهت دومین مرتبه این اتفاق باعث شد از رسیدن به مدال طلای دنیا در عین شایستگی بازبماند صحبت کرد که در ادامه می خوانید:

*فکرش را هم نمی کردیم کشتی گیر اسراییلی از بعد آمریکا بربیاید

روز وزن کشی من بعد از کشتی گیر اسراییل وزن کشی کردم. قرعه او ۲۳ شد و قرعه من ۲۲. ابتدا فکر کردم در همان دور اول به کشتی گیر اسراییلی خوردم ولی بعد معلوم شد من دور اول به حریف روس خوردم و کشتی گیر اسراییلی به حریف آمریکایی خورد و برنده این ۲ مبارزه دور دوم باید به مصاف هم می رفتند. ما هم از این عنوان خوشحال شدیم آیا که تا حد زیادی اطمینان داشتیم کشتی گیر اسراییلی برابر حریف آمریکایی شکست بخورد و به دور دوم نرسد ولی اتفاقات رخ داده کاملا بر خلاف انتظارات و آینده نگری ما بود.

*یک دقیقه مانده به آخر مبارزه گفتند”باید ببازی”

کشتی من با حریف روس و مبارزه کشتی گیران آمریکا و اسراییل حدودا همزمان با هم شروع شد. من پرقدرت مبارزه را شروع کردم و تا دقیقه ۵ مبارزه و یک دقیقه مانده به آخر ۳ بر ۲ از حریفم پیش بودم. تازه بدنم راه افتاده بود و حریف روس هم کاملا بریده بود. دنبال این بودم که امتیازات بیشتری هم از او بگیرم تا با اختلاف اوج او را شکست بدهم ولی یک دقیقه مانده به آخر مبارزه به یکباره دیدم مربیانم چلنج را انداختند و اعتراض کردند. هنگامی که این صحنه را دیدم به آن ها گفتم من که جلو هستم و مشکلی نیست بعد آیا چلنج کردید که آن ها به من گفتند حریف اسراییلی موفق به شکست کشتی گیر آمریکایی شد و تو باید به حریفت ببازی تا دور بعد به اسراییل نخوری.

*وقتی گفتند باید ببازی دنیا روی سرم خراب شد

وقتی این حرف را شنیدم دنیا روی سرم خراب شد. در یک آن تمام زحمات و مشکل هایی که ماه ها در تمرینات و دور از خانواده به امید کسب مدال طلای دنیا مجبور شده است بودم از جلوی چشمانم گذشت. شوکه شده است بودم و انگار سطل آب یخ را روی سرم ریختند. دیگر قدرت ایستادن روی پاهایم را هم نداشتم. دیدم ده نفر همگی فریاد می زنند “باید ببازی باید ببازی”. به کشتی برگشتم کاملا وا دادم. حریف روس بلافاصله شروع کرد به حمله کردن من هم فقط ایستاده بودم. من را در خاک نشاند و به آسانی و بدون هیچ مقاومتی چند فتیله پیچ روی من اجرا کرد و در ده ثانیه کار را تمام کرد و کار من هم تمام شد.

علیرضا کریمی نماینده وزن ۸۶ کیلوگرم کشور عزیزمان ایران با اشاره به اینکه جهت دومین مرتبه بدلیل کشتی نگرفتن با حریف اسراییلی از رسیدن به مدال طلای دنیا بازمانده

* گفتند هر کسی گفته با اسراییل کشتی نگیرید پاداشت را هم بدهد!

برای دومین مرتبه است که با قرعه اسراییل در مسابقه های جهانی مواجه می شوم. یک بار نیز در مسابقه های جهانی جوانان در سال ۲۰۱۳ به قرعه اسراییل خوردم و به حقم که مدال طلا بود نرسیدم. آن وقت قهرمان آسیا هم شده است بودم و به من گفتند به اندازه پاداش قهرمان دنیا که ۴۰ سکه بود به تو می دهیم ولی هنگامی که پدرم بعد از مسابقه های جهانی ۱۳۹۲ با نامه فدراسیون کشتی به وزارت ورزش رفت و خواستار عمل مسوولان به قول ارزش شد به او گفته بودند، “به ما ربطی ندارد که پاداش کشتی نگرفتنش برابر اسراییل را بدهیم. بروید از هر کس که گفته با اسراییل کشتی نگیرید پاداش تان را از او بگیرید”در نهایت هم به جای ۴۰ سکه فقط یک کارت هدیه یک میلیون تومانی دادند و تمام!

*همه زحماتم بر باد رفت

امسال هم قرار بود به نفرات اول ۶۰ سکه پاداش بدهند ولی باز هم به کشتی گیر اسراییل خوردم و به حقم نرسیدم و همه زحماتم بر باد رفت. براحتی قهرمان دنیا می شدم ولی این اتفاق مانع آن شد. من حریف روس را براحتی می بردم ولی این اتفاق باعث شد او فینالیست شود. من دیگر فینالیست این وزن را که کشتی گیر قزاق بود را پیش از این ۴ مرتبه ده بر صفر شکست داده بودم. حتی تا ثانیه های نهایی فینال کشتی گیر روس شکست خورده بود ولی در ثانیه های نهایی امتیاز گرفت و حریف قزاق را شکست داد و قهرمان شد.

*اسراییل ظالم است ولی زحمات من را نادیده می گیرند، ظلم نیست؟

من ماه ها جهت رسیدن به مدال طلای دنیا زحمت کشیدم و براحتی می توانستم به مدال طلای دنیا برسم. قبول دارم اسراییل ظالم است و ظلم می کند ولی اگر باز هم مسوولان ورزش ما براحتی زحمات من را نادیده بگیرند ظلم نیست؟ کشتی گیران اوضاع مالی خوبی ندارند و تنها دلخوشی همه ما به کسب مدال جهانی و بعد از خوشحال کردن مردم، گرفتن پاداش هست. از مسوولان وزارت ورزش انتظار دارم آن ها نیز اینگونه مواقع به قول و تعهداتشان عمل کنند.

*روس ها از بین بردن می شدند هم من هم فدراسیون محروم می شدیم

اینکه می گویند روس را می بردی بعد با اسراییل کشتی نمی گرفتی حرف درستی نیست چون با اینکار کشتی گیر روس از بین بردن می شد و روس ها بدلیل نفوذی که در اتحادیه جهانی دارند شدیدا معترض می شدند و آنوقت هم من و هم فدراسیون کشتی را محروم می کردند.

*این اتفاق بر روحیه کل تیم تاثیر بد گذاشت

این اتفاق نه تنها بر روحیه من بلکه بر کل تیم اثر منفی گذاشت و باعث شد فرزند ها در روز نخست شوکه شوند و آن طور که باید کشتی نگیرند. هنگامی که من از تشک کشتی بیرون آمدم بقیه فرزند ها هاج و واج من را نگاه می کردند و به هم ریخته بودند. اگر این اتفاق نمی افتاد و من به مدال طلایم می رسیدم آنوقت کشور عزیزمان ایران به جای هشتمی در دنیا بر سکوی سوم می ایستاد.

گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: isna.ir

هنگامی که شنیدم باید ببازم، دنیا روی سرم خراب شد, صحبت های تلخ علیرضا کریمی

واژه های کلیدی: علیرضا کریمی | مسابقه | قهرمان | اسراییل | ایران | ورزش | سایر ورزش ها |

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *