خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

شیدا فهیمی دختری که مرزهای جنسیتی را کنار زد! عکس

پارک پردیسان با داشتن امکانات و تجهیزاتی که معمولا مشمول بر یک یا چند میله ناقابل می شود، تنها پارک پایتخت کشور عزیزمان ایران است که توانایی انجام و

شیدا فهیمی دختری که مرزهای جنسیتی را کنار زد! عکس

شیدا فهیمی دختر جوان کشورمان است که در رشته کلستنیک فعالیت می کند!

آشنایی با شیدا فهیمی و ورزش کلستنیک

پارک پردیسان با داشتن امکانات و تجهیزاتی که معمولا مشمول بر یک یا چند میله ناقابل می شود، تنها پارک پایتخت کشور عزیزمان ایران است که توانایی انجام و تمرین کلستنیک را به اهالی آن می دهد. در این رشته ورزشی که قدرت عضلانی بدن حرف اول را می زند اغلب شاهد حضور و فعالیت پسران هستیم ولی در این بین دخترانی پا به این عرصه می گذارند تا نشان دهند هر چند به علت محدودیت های پوشش هیچگاه نمی توانند در عرصه مسابقه های جهانی این رشته شرکت کنند ولی میدان را خالی نکرده و همپای پسران فعالیت می کنند تا جایی که در حین انجام این فعالیت به علت عجیب و سریع بودن حرکات و همچنین نحوه لباس پوشیدن و پوشاندن موها، نشانی از دختر بودن وجود ندارد و اغلب تصور می شود که یک پسر در حال حرکت زدن است.

شیدا فهیمی 31 ساله و دانشجوی رشته تربیت بدنی هست. او سه ساله بود که به علت تماشای رشته ژیمناستیک از تلویزیون و همچنین شرکت یکی از اقوام ارزش در این رشته، به شدت جذب این شاخه ورزشی شد تا این که بعد از یک سال تلاش و هنگامی که تنها چهار سال داشت، خانواده اش او را در کلاس ژیمناستیک عضویت کردند. پیشرفت عجیب و استعداد فوق العاده او آینده درخشانش در این رشته را تضمین می کرد تا جایی که او از سنین 10 تا 15 سالگی همه ساله در رتبه های برتر کشوری قرار گرفته و اغلب صاحب مدال طلای مسابقه های شده است است.

شیدا فهیمی دختری که مرزهای جنسیتی را کنار زد! عکس

او می گوید: «از کودکی دیدن حرکات قهرمان ژیمناستیک کار را می دیدم و آرزویم این بود مثل آنها شوم. کم کم احساس کردم در کشور عزیزمان ایران به سطح قابل قبولی در این رشته رسیده ام ولی با این وجود هیچگاه امکان شرکت در مسابقه های جهانی در این رشته جهت دختران ایرانی وجود ندارد ولی این مشکلی نیست که باعث شود دوستداران این قبیل رشته ها قیدش را بزنند.»

عبارات مهم : پارک پردیسان – رشته ورزشی

عکس از قدرت بدنی شیدا فهیمی

پارک پردیسان با داشتن امکانات و تجهیزاتی که معمولا مشمول بر یک یا چند میله ناقابل می شود، تنها پارک پایتخت کشور عزیزمان ایران است که توانایی انجام و

دختر بودن با کلستنیک منافاتی ندارد

شیدا فهیمی از 15 سالگی به سمت رشته ایروبیک ژیمناستیک که با قدرت بیشتری سروکار دارد، می رود. هم اکنون هشت سال است که در این رشته نیز فعالیت دارد و هر سال در مسابقه های لیگ به صورت انفرادی و تیمی در کشور اول شده است هست. او در این راه از حمایت خانواده اش می گوید که برایش وقت گذاشتند و مدام تشویقش می کردند که تو باید جهت خودت کسی شوی. او هم اکنون رشته های متفاوت ورزشی را تدریس می کند و از 17 سالگی تا به امروز مربی ژیمناستیک بوده است.

شیدا که به ورزش به قول خودش معتاد شده است است و تمام روزش را با ورزش پر می کند، از رشته ای تازه می گوید: «ورزشی که دیدن یک دختر در آن باعث تعجب می شود.» ورزشی که اعتقاد است باید واردش می شد تا به همگان نشان دهد ورزش جنسیت نمی شناسند و حتی در کشور عزیزمان ایران نمی توان کمبود امکانات را بهانه ای جهت دوری از این گونه رشته های ورزشی دانست. او دختر بودنش در این رشته را وجه تمایز و نقطه قوت می داند، نه نقطه ضعف. نام این رشته مدرن کلستنیک استریت ورک اوت است.

همپای پسران روی میله یا روی زمین حرکت می زنم

او در رابطه با این رشته خاص و جالب می گوید از دو سال پیش با کلستنیک آشنا شدم. ویدئو هایش را می دیدم و راجع به آن از زبان پسرهایی که در این رشته فعالیت می کردند، می شنیدم. حدود شش ماه پیش بود که اتفاقی رفتم روی میله و حرکت زدم. از همان نخستین تجربه متوجه شدم خیلی از حرکاتش برایم ساده است آیا که به علت ژیمناستیک کار بودنم، قدرت دست ها و بدنم به اندازه کافی اوج بود. دنباله این ورزش را گرفتم و به پارک پردیسان رفتم. در آنجا مورد تشویق اعضای تیم کلستنیک قرار گرفتم و از آن روز وارد تیم شده است ام و در فضای باز که همان پارک پردیسان هست، زیر نظر مربی تمرین و فعالیت می کنم.

از او می پرسم تو نخستین دختری هستی که وارد این رشته شده است ای و او می گوید: تعداد بسیار اندکی از دختران کلستنیک کار می کنند ولی معمولا در کلوب ها هستند و یا وارد تیم حرفه ای نشده اند. ولی نشانه مهم من این بود که در فضای باز این کار را انجام دهم تا هم ثابت کنم دختران هم می توانند و هم این که اگر دختری به این رشته علاقه مند است ولی تصور می کند فعالیت در این رشته در کشور عزیزمان ایران امکان پذیر نیست، متوجه شود که در کشور عزیزمان ایران هم می تواند خودش را نشان دهد. هر چند امکان شرکت در مسابقه های جهانی وجود نداشته باشد.

شیدا فهیمی دختری که مرزهای جنسیتی را کنار زد! عکس

اگر ورزشکار نبودم در تصادف سالم نمی ماندم

رشته کلستنیک استریت ورک اوت شاید کمتر از هشت سال است که وارد کشور عزیزمان ایران شده است است ولی در این بین جوانان ایرانی از قافله هانی عقب نمانده اند و سال گذشته خبر حسن نژاد که سابقه قهرمانی آسیا را در کارنامه خود دارد، موفق به کسب قهرمانی دنیا در مسابقه های 2016 مسکو شد. ورزشکاران این رشته دارای بدن هایی عضلانی و نیرومند هستند. این رشته هیچ ربطی به پارکور ندارد و در واقع می توان آن را با بدنسازی و فیتنس مقایسه کرد چون هر دو رشته در جهت پرورش و رشد عضلانی پیش می روند و در کل هیچ نیازی به بلند کردن وزنه و کار با وسایل بدنسازی نیست بلکه تمام حرکات با وزن بدن انجام می شود.

ارتش آمریکا به نیروهایش تمرینات کلستنیکس را توصیه می کند و می گوید این تمرینات باعث زیاد کردن قدرت عضلانی، استخوان ها و مفاصل شده است و از ضرب دیدگی ها پیشگیری می کند و این دقیقا همان چیزی است که عاید این ورزشکاران و شیدا شده است هست. او به تازگی اتفاق تصادفی را از سر گذرانده که می گوید هر کس جای او بود سالم بیرون نمی آمد ولی او به خاطر بدن نیرومند و محکمی که دارد آسیب آنچنانی از این اتفاق ندیده است.

گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: روزنامه هفت صبح

پارک پردیسان با داشتن امکانات و تجهیزاتی که معمولا مشمول بر یک یا چند میله ناقابل می شود، تنها پارک پایتخت کشور عزیزمان ایران است که توانایی انجام و

واژه های کلیدی: پارک پردیسان | رشته ورزشی | ژیمناستیک | مسابقه | عضلانی | دختران | ایرانی | امکانات | ایران | فعالیت | دختران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *