خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

شایعه پناهندگی ورزشکار ایرانی در هلند

خبرهایی راجع به پناهنده شدن جودو کاران کشورمان انتشار یافته است در حالی که این خبر صحت ندارد.

شایعه پناهندگی ورزشکار ایرانی در هلند

خبرهایی راجع به پناهنده شدن جودو کاران کشورمان انتشار یافته است در حالی که این خبر صحت ندارد.

خبر پناهندگی ورزشکار ایرانی کذب است

هفته گذشته تیم ملی جودو کشور جهت شرکت در مسابقه های گرندپری هلند به این کشور سفر کرد و باز هم خبرهای غیررسمی و تایید نشده راجع به پناهندگی یکی دیگر از جودوکاران به گوش رسید.
ماجرا از این قرار است که محمد رشنونژاد در همان روزی که تیم ملی قصد بازگشت به کشور را داشت از هتل خارج و دیگر بازنگشت. بعد از این اتفاق محمدرضا رودکی که مسئولیت سرپرستی تیم ملی را بر عهده داشت، در هلند ماند تا پیگیر کارهای این جودو کار باشد.

عبارات مهم : ورزشکاران – ورزشکار

امیر سیاحی دبیر فدراسیون جودو گفت: محمد رشنونژاد جودوکار وزن منهای ۶۰ کیلوگرم در مسابقه های گرندپری هلند حضور داشت درست در روزی که تیم ملی قصد بازگشت به کشور عزیزمان ایران داشت از هتل خارج و دیگر بازنگشت. ما از همان ساعت اولیه بوسیله پلیس هلند، سفارت و وزارت امور خارجه پیگیر کارها مورد نیاز جهت پیدا کردن این ورزشکار شدیم که متاسفانه به آخر نرسید و موفق به یافتن ایشان نبودیم. بعد از بازگشت تیم جودو از هلند نیز محمدرضا رودکی سرپرست تیم، در هلند ماند تا کارها مورد نیاز جهت پیگیری مساله بوجود آمده را انجام دهد.

سیاحی ادامه داد: در حال حاضر ما هیچ گونه اطلاعی از رشنونژاد نداریم. مدرکی دال بر پناهندگی وی نیست و ما دلواپس حال و سلامت این جودکار تیم ملی هستیم. این در حالی است که رسانه های داخلی از همان ابتدا خبر پناهندگی این ورزشکار را اعلام کردند و این خبر کذب است.
وی افزود: من به عنوان دبیر فدراسیون جودو این خبر را تکذیب می کنم و از رسانه ها می خواهم که با نوشتن مطالب و تحلیل های اشتباه سر خط و جهت گیری اشتباه به وجود نیاورند آیا که بعضی از اخبار ممکن است باعث وحشت این ورزشکار شود.

دبیر فدراسیون جودو در مورد خبر یکی از رسانه ها مبنی بر پناهنده شدن ۱۸ نفر از جودوکاران کشور هم توضیح داد: یک سری از اسامی در سایت خبرگزاری مهر منتشر شد که کاملا غلط است و این افراد در حال حاضر در کشور خودمان مشغول زندگی شخصی خودشان هستند.

وی با اشاره به اینکه رشنونژاد نخستین ورزشکاری است که به همراه تیم ملی به مسابقه های اعزام شده است و بعد از آن به کشور بازنگشته و ما تا کنون چنین موردی نداشته ایم، در خصوص اوضاع مالی رشنونژاد هم تاکید کرد: مطلبی که این جودو کار در سال قبل در صفحه شخصی خود نوشت اولا به جنبش بعضی اشخاص بود که با فدراسیون جودو مخالفت و دشمنی دارند، ثانیا در همان مطلب هم ذکر شده است بود که « قصد دارم مدال هایم را بفروشم» ولی چنین اتفاقی نیفتاد. ما جهت براق سازی حاضریم لیست درآمد و پاداش های این ورزشکار را رسانه ای کنیم.

قبل از این نیز بعضی رسانه ها اسامی ۱۸ ورزشکار تیم ملی را ذکر کرده بود که به کشورهای دیگر پناهنده شده است اند. جهت روشن شدن عنوان با بعضی از این ورزشکاران که به ادعای دبیر فدارسیون در کشور زندگی و مشغول کار هستند تماس گرفتیم تا مساله را از زبان خود آن ها جویا شود.

امیر والی یکی از جودوکاران تیم ملی است که در این گزارش نامش به عنوان یکی از وزرشکاران پناهنده درج شد, گفت: من از این رسانه شکایت دارم و مطمئنا این عنوان را به صورت قانونی پیگیری خواهم کرد. من به صورت قانونی به ژاپن سفر کرده بودم و در حال حاضر نیز در کشور عزیزمان ایران به زندگی شخصی خودم ادامه می دهم.

والی در مورد خبر پناهندگی آقای رشنونژاد هم بیان کرد: این خبر هنوز تایید نشده است و ما هنوز نمی توانیم قضاوت کنیم که ایشان پناهنده شده است اند یا نه ولی اگر این خبر درست باشد ایشان کار درستی نکرده اند و همه می دانیم که وررشکاران پناهنده در کشور های دیگر اوضاع مناسبی ندارند. من بعد از سفر ژاپن مدرس فدراسیون هستم، جهت کشورم مدال آورده ام و به زندگی شخصی خود ادامه می دهم و باز هم تاکید می کنم که این رسانه یک خبر کذب منتشر کرده است و مطمئنا من پیگیری می کنم.

ایرج امیرخانی دیگر جودو کار ملی پوش کشورمان است هم در تماس تلفنی که با او داشتیم خبر را رد کرد و گفت: من در حال حاضر کارمند شهرداری هستم. کسی که پناهنده کشور دیگری باشد نمی تواند در ارگان دولتی مشغول به کار شود. به هر حال خبر پناهندگی من بدون هیچ مستنداتی انتشار یافته است.

وی افزود: من با هزینه و ویزای شخصی خودم و به صورت قانونی به چند کشور سفر کردم. شاید تعدادی پناهنده شده است باشند و یا حتی بسیاری از این افراد احتمالا پناهنده نشده اند و فقط اقامت کشور های دیگر را گرفته اند همانطور که خیلی از افراد در کشور ما دو ملیتی هستند و دو پاسپورت دارند. ورزشکاران ما می توانند به صورت قانونی اقامت کشورهای دیگر را بگیرند و نیازی نیست که پناهنده سیاسی و اجتماعی شوند، کلمه پناهنده مناسب نیست.

امیرخانی در رابطه با خبر پناهندگی رشنونژاد نیز گفت: ممکن است که از فرد دیگری خط گرفته باشد. اگر این خبر درست باشد رشنونژاد بزرگترین اشتباه زندگی خودش را مرتکب شد. وی عضو تیم ملی است و در سال آینده می توانست در بازی های آسیایی شرکت کند. کسب مدال این بازی ها نیز ورزشکاران را هم از نظر مادی و هم معنوی به صورت کامل تامین می کند. به نظر می رسد افرادی از سن کم و بی تجربگی این ورزشکار سواستفاده کرده اند و به او جهت گیری اشتباه داده اند. به نظر من با تیم رفتن و بازنگشتن کار درستی نیست.

محمد ملک محمدی از دیگر ورزشکارانی بود که در گفت وگو با ما پناهندگی خود را از اساس کذب دانست.

گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: عصرایران

شایعه پناهندگی ورزشکار ایرانی در هلند

واژه های کلیدی: ورزشکاران | ورزشکار | پناهندگی | رسانه ها | رسانه ای | مسابقه | قانونی | ورزشکار | زندگی | بازگشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *