خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

سوخت پاک و مطمئن جهت توسعه پایدار جهانی , گاز طبیعی

مقامات شرکت کننده در چهارمین اجلاس سران کشور‌های عضو مجمع کشور‌های صادرکننده گاز، بیانیه‌ای را با شعار “گاز طبیعی؛ سوخت پاک و مطمئن جهت توسعه پایدار جهانی “منتشر کردند.

سوخت پاک و مطمئن جهت توسعه پایدار جهانی , گاز طبیعی

به گزارش گروه بین‌الملل گروه تحریریه سایت جوان به نقل از خبرگزاری صداوسیما از بولیوی، مقامات شرکت کننده در چهارمین اجلاس سران کشور‌های عضو مجمع کشور‌های صادرکننده گاز که در بولیوی برگزار شد، بیانیه‌ای را با شعار “گاز طبیعی؛ سوخت پاک و مطمئن جهت توسعه پایدار جهانی “منتشر کردند.

در این بیانیه بر موارد متعددی مانند تایید حق حاکمیت مطلق و دائمی کشور‌های عضو بر منابع طبیعی‌شان، نقش کشور‌های عضو به عنوان عرضه کنندگان قابل اطمینان جهت برآورده کردن نیاز‌های انرژی دنیا و اهمیت ارزش گذاری منصفانه جهت منابع گاز طبیعی تاکید شده است است.

ابراز نگرانی عمیق در خصوص بکارگیری قوانین و مقررات خارج از مرز‌های کشورها، انتقاد از تحریم‌های یک جانبه در تجارت گاز و نیز اهمیت همکاری و هماهنگی میان کشور‌های عضو جهت تحقیق و توسعه، تبادل اطلاعات و انتقال دانش و به اشتراک گذاشتن تجربیات موفق در صنعت گاز از دیگر مواردی است که در این بیانیه به آن‌ها تاکید شده است است.

سوخت پاک و مطمئن جهت توسعه پایدار جهانی , گاز طبیعی

متن کامل این بیانیه بدهید شرح است:

ما، سران کشور‌های عضو مجمع کشور‌های صادر کننده گاز در تاریخ ۲۴ نوامبر ۲۰۱۷ در شهر سانتاکروز بنا به دعوت رسمی جناب آقای اوو مورالس رییس جمهور محترم جمهوری بولیوی گردهم آمدیم تا چهارمین اجلاس سران مجمع کشور‌های صادر کننده گاز را بر اساس همبستگی و همکاریمان، برگزار کنیم.

۱. تایید حق حاکمیت مطلق و دائمی کشور‌های عضو بر منابع طبیعی شان

۲. تاکید مجدد بر بیانیه‌های اجلاس‌های اول، دوم و سوم که به ترتیب در سال‌های ۲۰۱۱ دوحه قطر، ۲۰۱۳ مسکو فدراسیون روسیه و ۲۰۱۵ پایتخت کشور عزیزمان ایران جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران برگزار شد.

مقامات شرکت کننده در چهارمین اجلاس سران کشور‌های عضو مجمع کشور‌های صادرکننده گاز، بیانیه‌ای را با شعار “گاز طبیعی؛ سوخت پاک و مطمئن جهت توسعه پایدار جهانی “منتشر کردند.

۳. تبیین نقش اساسی گاز طبیعی به عنوان یک منبع انرژی پاک و مطمئن جهت توسعه پایدار و دستیابی به اهداف توسعه پایدار شرکت ملل متحد که مشمول بر نشانه شماره ۷ آن مبتنی بر اطمینان از دستیابی به انرژی‌های نوین، پایدار، مطمئن جهت همه کشورهاست.

۴. تاکید بر اهمیت گاز طبیعی در سبد انرژی دنیا جهت توسعه اقتصادی دوستدار محیط زیست و مبتنی بر توافقنامه پاریس

۵. یادآوری اینکه کشور‌های عضو GECF بزرگترین ذخائر گاز طبیعی و ظرفیت تولید را در دنیا دارا هستند و تاکید بر نقش آن‌ها به عنوان عرضه کنندگان قابل اطمینان جهت برآورده نمودن نیاز‌های انرژی جهان.

۶. اذعان بر اهمیت گاز طبیعی در تامین امنیت انرژی و ثبات بازار‌های گاز طبیعی و امنیت عرضه و تقاضا به منظور تضمین انجام سرمایه گذاری کافی و به موقع در کل زنجیره گاز طبیعی جهت پاسخگویی به تقاضای جهانی.

۷. اشاره به اهمیت همکاری و هماهنگی بین کشور‌های عضو در زمینه تحقیق و توسعه، تبادل اطلاعات و انتقال دانش و به اشتراک گذاشتن تجربیات موفق در صنعت گاز با استقبال از ایجاد موسسه تحقیقات گاز الجزایر

۸. عزم کشور‌ها جهت تقویت جایگاه بین المللی مجمع کشور‌های صادر کننده گاز به عنوان یک شرکت تاثیر گذار بین المللی جهت توسعه همکاری‌ها و گفتگوی سازنده در خصوص مباحث مرتبط با توسعه بخش گاز و شرایط مطلوب بازار.

سوخت پاک و مطمئن جهت توسعه پایدار جهانی , گاز طبیعی

۹. تاکید بر اهمیت ارزش گذاری منصفانه جهت منابع گاز طبیعی، با در نظر گرفتن حق حاکمیت کشور‌های عضو جهت تعریف سیاست‌ها و قوانین مناسب جهت تولید و تجاری سازی گاز طبیعی.

۱۰. ابراز نگرانی عمیق در خصوص بکارگیری قوانین و مقررات خارج از مرز‌های کشور‌ها و انتقادمان به تحریم‌های اقتصادی یک جانبه در تجارت گاز و بویژه بر علیه کشور‌های عضو GECF که به وسیله ارگان‌های مرتبط در شرکت ملل تایید نشده باشند.

عزم جمعی خود را جهت تحقق موارد ذیل اعلام می‌داریم:

۱. بکارگیری سیاست‌هایی جهت تولید و مصرف گاز طبیعی به عنوان سوختی پاک، قابل اطمینان، کارآمد و منبع حیاتی در سبد انرژی دنیا جهت پشتیبانی از دستیابی به اهداف توسعه پایدار شرکت ملل متحد.

مقامات شرکت کننده در چهارمین اجلاس سران کشور‌های عضو مجمع کشور‌های صادرکننده گاز، بیانیه‌ای را با شعار “گاز طبیعی؛ سوخت پاک و مطمئن جهت توسعه پایدار جهانی “منتشر کردند.

۲. ترویج مصرف گاز طبیعی در شکل‌های متفاوت آن و در بخش‌های گوناگون، مشمول بر تولید انرژی، حمل و نقل و صنعت جهت بهره مندی کل دنیا و ذی نفعان با اتخاذ استراتژی‌ها و سیاست‌های هماهنگ بین کشور‌های عضو GECF.

۳. تاکید بر نقش تلاش‌های یکسان کشور‌های عضو مجمع جهت معرفی گاز طبیعی به عنوان خوراک و سوخت منتخب و جذب سرمایه گذاری در زنجیره ارزش گاز طبیعی بمنظور ایجاد تعادل بین رشد عرضه و تقاضای آتی و با حمایت از ثبات بازار‌ها و همچنین ایجاد بازار‌های تازه گاز طبیعی.

۴. بکارگیری و اجرای سیاست‌ها و کارها هماهنگ بین کشور‌های عضو جهت ترویج قرارداد‌های بلند مدت گاز که لازمه تامین مالی پروژه‌های گاز طبیعی است.

۵. حمایت از رویکرد تسهیم ریسک در مکانیزم‌های قیمت گذاری گاز طبیعی با مرتبط کردن قیمت گاز به نفت و فرآورده‌ها جهت تضمین قیمت عادلانه جهت گاز طبیعی و در نظر گرفتن مزیت‌های گاز طبیعی از لحاظ کارائی انرژی و پرسشها زیست محیطی

سوخت پاک و مطمئن جهت توسعه پایدار جهانی , گاز طبیعی

۶. تقویت موقعیت مجمع کشور‌های صادر کننده گاز به عنوان محلی کارآمد جهت تعریف و اجرای مواضع یکسان و هماهنگ و همچنین پیشبرد جایگاه مجمع در عرصه جهانی انرژی.

۷. تقویت و توسعه گفتگو‌های بین تولید کنندگان و عرضه کنندگان با همکاری با سازمان‌های منطقه‌ای و جهانی و انرژی جهت زیاد کردن و توسعه مصرف گاز طبیعی.

۸. تقویت و ارتقاء انتقال تکنولوژی، آموزش، تحقیق و توسعه صنعت گاز از مسیر همکاری و هماهنگی میان کشور‌های عضو مجمع کشور‌های صادر کننده (GECF) بویژه به وسیله موسسه تحقیقات گاز در الجزایر.

۹. ارتقاء توسعه سیاست‌ها و مقررات که موجب تسهیل در تجارت برون مرزی گاز طبیعی می‌شود.

۱۰. سران دولت‌ها و حکومت‌ها از پیشنهاد کشور گینه استوایی بعنوان میزبانی پنجمین اجلاس سران مجمع کشور‌های صادر کننده (GECF) در سال ۲۰۱۹ استقبال کردند.

۱۱. سران دولت‌ها و حکومت‌های مجمع کشور‌های صادر کننده گاز، مراتب قدردانی خود را از عالیجناب إوومورالس، رییس جمهور بولیوی، جهت برگزاری با شکوه چهارمین اجلاس سران مجمع کشور‌های صادر کننده گاز (GECF) و نیز از دولت، مردم بولیوی جهت میزبانی گرمشان ابراز داشتند.

انتهای پیام/

بیانیه اجلاس سران کشورهای عضو مجمع کشورهای صادرکننده گاز در بولیوی

واژه های کلیدی: سرمایه گذاری | قیمت گذاری | تقویت مو | بولیوی | منابع | مطمئن | طبیعی | سیاست | انرژی | اجلاس | همکاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *