خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

کناره‌گیری بارزانی از قدرت، لغو تلویحی نتیجه همه‌پرسی است

کارشناس پرسشها غرب آسیا گفت: یکی از احتمالات در قبال کناره‌گیری بارزانی از قدرت لغو تلویحی نتیجه همه‌پرسی است.

کناره‌گیری بارزانی از قدرت، لغو تلویحی نتیجه همه‌پرسی است

سعدالله زارعی کارشناس پرسشها غرب آسیا در گفت وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان ، با اشاره به اوضاع اقلیم کردستان عراق در روزهای آینده، اظهار کرد: اقلیم کردستان عراق با یک اوضاع پر چالش درونی مواجهه است و اساس این چالش هم ارزیابی راه طی شده است است.

کارشناس پرسشها غرب آسیا گفت: درستی و نادرستی مسیری که بارزانی طی کرد و خواستار جدایی اقلیم از حکومت مرکزی شد، در کانون توجه کردها قرار دارد.

وی ادامه داد: آنچه مسلم است وجود تکانه‌های شدید در شرایط کنونی اقلیم کردستان عراق هست، این تکانه‌ها با موقعیتی که جهت بارزانی در اقلیم به وجود آمده اوضاع آینده آن را مشخص و روشن می‌سازد که آیا جدایی طلبی یک سیاست شکست خورده است یا خیر؟

کناره‌گیری بارزانی از قدرت، لغو تلویحی نتیجه همه‌پرسی است

زارعی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا با کناره‌گیری بارزانی باید منتظر از بین بردن بارزانی‌ها از قدرت سیاسی باشیم یا خیر؟، تصریح کرد: در حال حاضر اوضاع کنونی کردستان عراق و مواجه با همه‌پرسی، موضوعی است که به طور مستقیم به سیاست‌های آتی دولت عراق مرتبط هست، و توصیه مثبت در این است که دیگر عنوان فقط با تصمیم دولت مرکزی حل و فصل خواهد شد.

کارشناس پرسشها غرب آسیا افزود: یکی از احتمالات در قبال کناره‌گیری بارزانی این است که اساسا همه‌پرسی از سوی خود کردها ملغی تلقی شود، ولی با این وجود باید دید شرایط کردستان چطور جلو می‌رود و اکنون نمی‌شود یک ارزیابی کامل از اوضاع داشت.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: کردستان | مرکزی | سیاسی | سیاست | جدایی | اقلیم کردستان عراق | بارزانی | عراق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *