خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

وزیر خارجه استرالیا، نخست‌وزیر موقت این کشور شد

در پی شروع بحران سیاسی در استرالیا راجع به فعالیت سیاسی افراد دو تابعیتی، «جولی بیشاپ» نخست‌وزیر موقت این کشور شد.

وزیر خارجه استرالیا، نخست‌وزیر موقت این کشور شد

به گزارش گروه بین الملل گروه تحریریه سایت جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ در پی بحران سیاسی بوجود آمده در استرالیا، «مالکوم ترنبول»، نخست وزیر این کشور، نام «جولی بیشاپ»، وزیر امور خارجه، را به عنوان نخست وزیر موقت اعلام کرد.

بحران سیاسی در استرالیا بر سر بعضی مقامات دارای دو تابعیت بوجود آمد و در نهایت به حکم اخراج «بارنبی جویس»، معاون نخست وزیر، و چهار نفر از نمایندگان پارلمان استرالیا منتهی شد.

وزیر خارجه استرالیا، نخست‌وزیر موقت این کشور شد

پس از آنکه دادگاه عالی استرالیا در روز جمعه حکم به اخراج معاون نخست وزیر و چهار نماینده پارلمان داد، دولت ترنبول در آستانه از دست دادن اکثریت کرسی ها در پارلمان قرار گرفت. البته حزب لیبرال ترنبول هنوز یک کرسی زیاد از رقیب خود، حزب کارگر، دارد.

ترنبال قرار بود روز گذشته به سرزمین های اشغالی سفر کند؛ ولی بحران بوجود آمده موجب شد وی سفر خود را به روز دوشنبه موکول کند. وی قصد ندارد تا 2 دسامبر و در یک انتخابات، شخص جدیدی را به عنوان معاون خود معرفی کند، به همین علت تا آن وقت جولی بیشاب معاون ترنبول خواهد بود و در مدت سفر وی به اراضی اشغالی، بیشاب نخست وزیر موقت استرالیا است.

انتخاب جولی بیشاپ لیبرال به عنوان جانشین موقت «جویس» موجب نارضایتی عمیق حزب نشنالز در این کشور شد؛ لیکن این حزب جهت پیروزی ترنبول حاضر به ائتلاف با لیبرال ها شد. «جویس» و یکی دیگر از نمایندگان اخراج شده است در روز، از اعضای دو تابعیتی حزب نشنالز بودند و انتظار می رفت فرد جایگزین نیز از همین حزب ائتلافی گزینش شود.

ترنبول قصد دارد تغییراتی در قانون اساسی استرالیا به وجود آورد تا منعی جهت فعالیت سیاسی افراد دارای دو تابعیت وجود نداشته باشد. وی جهت توجیه این تصمیم خود اعلام کرد بالغ بر نیمی از جمعیت 24 میلیون نفری استرالیا دو تابعیتی هستند، آنها یا خارج از استرالیا به دنیا آمده اند و یا والدینشان تابعیتی غیراسترالیایی داشتند.

در پی شروع بحران سیاسی در استرالیا راجع به فعالیت سیاسی افراد دو تابعیتی، «جولی بیشاپ» نخست‌وزیر موقت این کشور شد.

انتهای پیام/

نخست وزیر شدن وزیر خارجه استرالیا به صورت موقت

واژه های کلیدی: سرزمین های اشغالی | وزیر امور خارجه | استرالیایی | استرالیا | استرالیا | سیاسی | اخبار بین الملل | جولی بیشاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *