خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

نتیجه مهم این اجلاس تشکیل کنگره ملی سوری – سوری است

رئیس‌جمهور در نشست خبری سوچی: نشانه از برگزاری این کنگره ایجاد زمینه تدوین قانون اساسی تازه و برگزاری انتخابات آزاد در سوریه است.

نتیجه مهم این اجلاس تشکیل کنگره ملی سوری – سوری است

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی شامگاه چهارشنبه در نشست خبری روسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه که بعد از اجلاس سوچی انجام شد، با تقدیر از ابتکار رییس جمهور روسیه جهت برگزاری این اجلاس در جهت برقراری صلح و ثبات در سوریه و ایجاد شرایط امن در این کشور جهت بازگشت آوارگان گفت: اهمیت برگزاری این اجلاس این است که در زمانی برگزار می‌شود که همکاری‌های سه کشور به جهانیان نشان داده که می‌تواند موجب کم کردن تنش‌ها شود.

رییس جمهور اظهارداشت: این اجلاس در زمانی برگزار می‌گردد که پایگاه‌های مهم داعش در سوریه و عراق از بین رفته و موفقیت بزرگی علیه تروریسم در منطقه به دست آمده است و این بر اهمیت این نشست می‌افزاید.

روحانی خاطرنشان کرد: توصیه حائز اهمیت این است که ثابت شد تروریسم نمی‌تواند ابزار مهمی جهت کشورها در مسیر رسیدن به مقاصدشان باشد و خطری جهت همگان هست، همانگونه که داعش جهت امنیت کشورهایی که حامی‌شان بودند، نیز خطری بزرگ بود و با انجام کارها تروریستی موجب کشته شدن مردم در این کشورها نیز شد.

نتیجه مهم این اجلاس تشکیل کنگره ملی سوری – سوری است

رییس جمهور با اشاره به اینکه سه کشور نظرات خود را در این اجلاس به خوبی بیان کردند، افزود: نشانه و نتیجه مهم این اجلاس تشکیل کنگره ملی سوری – سوری است تا به واسطه آن همه اقوام، مذاهب و فعالان سوریه چه معارض و چه حامی دولت در آینده‌ای نزدیک در سوچی اجتماع کرده و راجع به آینده سوریه بحث و تبادل نظر کنند.

روحانی تصریح کرد: نشانه از برگزاری این کنگره ملی این است که زمینه جهت تدوین قانون اساسی تازه در سوریه فراهم و به واسطه آن یک انتخابات آزاد و عادلانه در این کشور برگزار شود و این می‌تواند خبر صلح و ثبات جهت کل منطقه باشد.

رییس جمهور ضمن ابراز خرسندی از اینکه امروز گام جدیدی در جهت صلح و ثبات پایدار در منطقه و سوریه فراهم شده، اظهار امیدواری کرد تا در آینده شاهد برگزاری انتخابات آزاد در سوریه و رشد و توسعه این کشور باشیم و ثبات و امنیت پایدار را در این کشور مشاهده کنیم.

رییس جمهور با بیان اینکه در این اجلاس روسای جمهور سه کشور نظر موافق خود را با برگزاری کنگره گفتگوی ملی سوری – سوری در شهر سوچی اعلام کردند، گفت: مقرر شد وزرای خارجه، روسای ستادهای یکسان و مسئولان اطلاعاتی و امنیتی سه کشور شرایط را جهت تشکیل این کنگره فراهم کنند.

رئیس‌جمهور در نشست خبری سوچی: نشانه از برگزاری این کنگره ایجاد زمینه تدوین قانون اساسی تازه و برگزاری انتخابات آزاد در سوریه است.

ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه نیز در این نشست خبری با تقدیر از روسای جمهور کشور عزیزمان ایران و ترکیه جهت حضور در این نشست گفت: امروز مذاکرات سازنده و بسیار خوبی میان سران سه کشور انجام شد و ابعاد مهم حل و فصل سیاسی بحران سوریه مورد بررسی قرار گرفت.

رییس جمهور روسیه افزود: روسای جمهور سه کشور بر برقراری صلح و ثبات پایدار، وحدت و تمامیت ارضی در سوریه تأکید داشته و همکاری‌های خود را تا آخر دادن کامل به تروریسم در منطقه ادامه خواهند داد.

پوتین با بیان اینکه موفقیت‌های خوبی در جهت حل و فصل بحران سوریه با تلاش‌ها و رایزنی‌های سه کشور به دست آمده هست، گفت: در این اجلاس راجع به بازسازی سیاسی سوریه در دوران بعد از مناقشه تبادل نظر شد و عرصه‌های واجد همکاری و اهداف مشخص در این راستا تبیین گردید.

رییس جمهور روسیه با بیان اینکه مذاکرات آستانه کمک شایانی به کم کردن سطح خشونت در سوریه کرد، گفت: ایران، ترکیه و روسیه همکاری خود را در مسیر توسعه ثبات پایدار منطقه ادامه خواهند داد.

پوتین با بیان اینکه با موافقت روسای جمهور ایران، ترکیه و روسیه، کنگره ملی سوری – سوری برگزار خواهد شد، گفت: معتقدیم آینده سوریه را باید مردم سوریه تعیین کنند. همچنین باید در چارچوب مذاکرات به بازسازی اجتماعی، اقتصادی و توسعه زیرساخت‌ها در این کشور نیز بیندیشیم.

همچنین رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه نیز در این نشست خبری با اشاره به اینکه در دیدار با روسای جمهور کشور عزیزمان ایران و روسیه بر توسعه همکاری‌ها و روابط تأکید کردیم، گفت: در اجلاس امروز مباحث متفاوت مورد بررسی قرار داده شد و گام‌هایی که باید جهت برقراری صلح پایدار در سوریه برداشته شود، بررسی شد.

نتیجه مهم این اجلاس تشکیل کنگره ملی سوری – سوری است

رییس جمهور ترکیه با بیان اینکه در این اجلاس در خصوص شروع بکار روند سیاسی آزاد و عادلانه به وسیله مردم و برقراری کنگره گفتگوی ملی سوریه به توافق رسیدیم، گفت: باید در جهت تسهیل در روند حل سیاسی بحران‌های منطقه‌ای تلاش کنیم.

اردوغان موفقیت و به ثمر رسیدن این تلاش‌ها را در گرو توسعه همکاری‌های فی مابین سه کشور برشمرد و گفت: اجرای کارها پیشگیرانه جهت توسعه امنیت در سوریه و ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به مردم و آواردگان این کشور حائز اهمیت است.

رییس جمهور ترکیه همکاری‌های سه جانبه ایران، روسیه و ترکیه را بسیار مهم دانست و آن را نور امیدی در جهت توسعه صلح و ثبات پایدار در منطقه و کم کردن درد و زحمت مردم عنوان کرد.

انتهای پیام/

رئیس‌جمهور در نشست خبری سوچی: نشانه از برگزاری این کنگره ایجاد زمینه تدوین قانون اساسی تازه و برگزاری انتخابات آزاد در سوریه است.

واژه های کلیدی: رییس جمهور | برگزاری | سیاسی | سوریه | روسیه | ترکیه | ایران | اجلاس | همکاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *