خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

نباید مانع پیشرفت شرکت‌های دانش بنیان شویم

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت‌های دانش بنیان به عنوان یک بیمار در اقتصاد کشور عزیزمان ایران خوابیدن هستند.

نباید مانع پیشرفت شرکت‌های دانش بنیان شویم

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی گروه تحریریه سایت ؛ آقاپور علیشاهی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، عطاردی عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف و الیاسی معاون سیاستگذاری معاونت علمی و فناوری مدیر جمهور ششم آبان با حضور در برنامه گفتگوی خاص خبری به بررسی تولید ثروت از علم پرداختند.

مجتبی عطاردی عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف در ابتدا در پاسخ به پرسش اول مجری برنامه مبنی بر اینکه در اقتصاد چقدر ظرفیت پیشرفت داریم، گفت: جهت ۳ تا ۵ سال آینده ۶۰ هزار میلیارد تومان بازار داخلی خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه باید بودجه کافی در اختیار صنعت قرار داده شود تا در بعضی از صنایع خاص تجاری سازی صورت گیرد، افزود: تولید تکنولوژی در داخل کشور داریم، ولی ۹۰ درصد بازار مثلاً در حوزه کار‌های هوشمند از خارج تامین می‌شود.

نباید مانع پیشرفت شرکت‌های دانش بنیان شویم

این عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف تصریح کرد: در بسیاری از محصولات مسئله مهم نبودن بازار داخلی است لذا، تا بازار جهانی را جهت کالای خاص در نظر نگیریم نمی‌توانیم تجاری سازی را داشته باشیم.

عطاردی تاکید کرد: دولت و حاکمیت مصرف‌کننده‌های بزرگی هستند که عمدتا با شرکت‌های خارجی کار می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در صنعت خاص میکرو الکترونیک تحریم جهانی هستیم، گفت: تحریم جهانی به لحاظ ورود تکنولوژی هستیم و باید خودمان خلق تکنولوژی کنیم به طوری که بازار جهانی بر روی ما بسته است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت‌های دانش بنیان به عنوان یک بیمار در اقتصاد کشور عزیزمان ایران خوابیدن هستند.

عطاردی با اشاره به تحریم تکنولوژی خارجی و در اختیار گذاشتن بازار داخلی جهت محصولات دانش بنیان افزود: یکی از مصرف کنندگان صنایع الکترونیک دولت است به طوری که این صنعت در اختیار دولت قرار دارد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به اینکه ۹۰ درصد بازار تمام کارت‌های شناسایی، بیمه، سلامت، ملی و گواهینامه که قرار است هوشمند باشند در اختیار دولت است ادامه داد: بنابراین مشتری دولت هست، در صنایع نظامی موفق هستیم، لیکن می‌دانستیم که بودجه کافی داریم و دیگران به ما تکنولوژی نمی‌دهند و ما نیز به آن نیاز داریم.

عطاردی گفت: در بعضی از صنایع نیاز به بازار داریم، لیکن محصول وجود دارد به طوری که در بحث دارو و نرم افزار بسیار موفق هستیم، در حوزه نرم افزار گروه‌هایی هستند که جهت آمریکا به صورت غیرمستقیم محصول صادر می‌کنند.

مهدی الیاسی معاون سیاستگذاری معاونت علمی و فناوری مدیر جمهور در ادامه برنامه با اشاره به اینکه اقتصاد دانش بنیان را نباید به اقتصاد دولت ربط داد اگرچه دولت خود مصرف کننده هست، گفت: اقتصاد دانش بنیان اقتصاد مصرف است لذا، اشتباه است که اقتصاد دانش بنیان را اقتصاد دولتی تعریف کنیم.

معاون سیاستگذاری معاونت علمی و فناوری مدیر جمهور با بیان اینکه فرهنگ دولت و مصرف کننده عمومی باید عوض کردن پیدا کنند، اظهار داشت: عنصر کارآفرینی نباید از اقتصاد دانش‌بنیان از بین بردن شود لذا شکل‌گیری شرکت باید بر مبنای بازار باشد.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد دانش بنیان تعریف بسیط دارد، گفت: دولت پروژه‌های بزرگی از جمله راه‌آهن و مخابرات را در دست دارد لذا دولت‌ها دوست دارند که اقتصاد دانش بنیان را دنبال کنند بعد باید فرهنگ همکاری در کشور نهادینه شود.

نباید مانع پیشرفت شرکت‌های دانش بنیان شویم

الیاسی با اشاره به اینکه در بخش غذای کشور مهمترین نقش دولت باید سخت گرفتن استاندارد باشد افزود: متاسفانه سختگیری به اندازه کافی صورت نمی‌گیرد لذا باید نقش دولت نقش تنظیم کنندگی باشد.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان خاطرنشان کرد: شرکت‌هایی که بازار به درستی تشخیص داده اند موفق هستند، شرکت‌های دانش بنیان موفق در کشور تجربیات خوبی دارند، ولی تعداد این شرکت‌ها زیاد نیست لذا باید در مسیر تکامل قرار بگیرند.

معصومه آقاپور علیشاهی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه برنامه گفتگوی خاص خبری با اشاره به اینکه سینه زدن دور شرکت‌های دانش‌بنیان نتیجه‌بخش نخواهد بود، اظهار کرد: نباید مانع پیشرفت شرکت‌های دانش بنیان شویم، در این مسیر خلأ قانونی داریم.

وی با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان به عنوان یک بیمار در اقتصاد کشور عزیزمان ایران خوابیدن هستند ادامه داد: موانع کسب و کار شرکت‌های دانش بنیان را باید برطرف کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت‌های دانش بنیان به عنوان یک بیمار در اقتصاد کشور عزیزمان ایران خوابیدن هستند.

آقاپور علیشاهی در ادامه برنامه با طرح این پرسش که آیا شرکت‌های دانش بنیان عمر ۳-۴ ساله دارند افزود: جهش شرکت‌های دانش بنیان آسانسوری است لذا، در این راستا پرسشها بیمه‌ای و مالیاتی وجود دارد.

وی با اشاره به بومی سازی و دانش فنی شرکت‌های دانش بنیان افزود: هر لحظه در کشور بحث بودجه می‌شود، آیا کشور فقط به پول نیاز دارد؟

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه باید میان دانشگاه ها، شرکت‌های دانش بنیان و بخش سنتی کشور آشتی برقرار شود بیان کرد: در بیمه مرکزی جهت بخش سرمایه گذاری شرکت‌های دانش بنیان، بیمه تعریف شده است است.

انتهای پیام/

نباید مانع پیشرفت شرکت‌های دانش بنیان شویم

موانع کسب و کار شرکت های دانش بنیان را باید برطرف کرد

واژه های کلیدی: شرکت های دانش بنیان | تکنولوژی | دانشگاه | برنامه | اقتصاد | اقتصادی | بازار | گفتگوی خاص خبری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *