خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

مقامات امنیتی عربستان مدعی حمله سایبری به این کشور شدند

مرکز امنیت سایبری ملی دولت عربستان مدعی حمله سایبری به تعدادی از سازمان‌های این کشور شدند.

مقامات امنیتی عربستان مدعی حمله سایبری به این کشور شدند

به گزارش گروه بین‌الملل گروه تحریریه سایت جوان به نقل از رویترز، مقامات امنیتی عربستان سعودی روز دوشنبه اعلام کردند این کشور نیز همانند پنج کشور دیگر در خاورمیانه و چندین کشور خارج از این منطقه نشانه حملات سایبری قرار گرفته‌است. این حملات سایبری از ماه فوریه شروع شده‌اند. مرکز امنیت سایبری ملی دولت عربستان (ان‌سی‌اس‌سی) در بیانیه‌ای اعلام کرد این کشور نشانه حملات سایبری کمپینی قرار گرفته که نشانه‌های فنی گروه «MuddyWater» را دارد.

یک شرکت سایبری آمریکایی به نام «پالو آلتو» جمعه گذشته گزارشی انتشار داده است که نشان داد هکرها مدارکی را که لوگوی جعلی دولتی روی آنها بود جهت بازدیدکنندگان ارسال کردند و این بازدیدکنندگان که از جعلی بودن مدارک خبر نداشتند آنها را باز و دانلود کردند و شبکه‌های خود را آلوده کردند.

بنابر این گزارش مدارک ارسال شده است لوگوی جعلی آژانس امنیت ملی آمریکا، اطلاعات عراق، شرکت امنیتی روسی «کاسپرسکی» و دولت منطقه‌ای کردستان و چندین ارگان دیگر را داشتند.

مقامات امنیتی عربستان مدعی حمله سایبری به این کشور شدند

محققان پالو آلتو همچنین اعلام کردند هکرها به سازمان‌هایی در عربستان سعودی، عراق، امارات، ترکیه، رژیم‌صهیونیستی و چندین موسسه در کشورهای خارج از خاورمیانه از جمله گرجستان، هند، پاکستان و آمریکا حمله کردند.
آژانس امنیتی عربستان در بیانیه‌ای اعلام کرد هکرها تلاش کردند از طریق نفوذ به ایمیل‌های بازدیدکنندگان اطلاعات آنها را به دزدی ببرند.

ان‌سی‌اس‌سی اعلام کرد هکرها از حملات «watering hole» نیز جهت رسیدن به اهدافشان استفاده کردند. هکرها در این حملات بازدیدکنندگان را فریب می‌دهند تا بر آدرس ویروسی یک وب‌سایت کلیک کنند به این ترتیب کنترل سیستم‌های آنها به دست متجاوزان می‌افتد.

عربستان سعودی معمولاً نشانه حملات سایبری قرار می‌گیرد. جهت مثال وزارت‌خانه‌های دولتی و شرکت‌های پتروشیمی آن نشانه ویروس «Shamoon» قرار گرفتند. «آرامکو» شرکت ملی نفت عربستان سعودی که بزرگترین شرکت نفت دنیا است در سال 2012 نشانه حمله « Shamoon» قرار گرفت. این حمله سایبری بدترین حمله از این نوع به عربستان بوده هست. عربستان شرح بیشتری راجع به این حملات برملا نکرد.

انتهای پیام/

مرکز امنیت سایبری ملی دولت عربستان مدعی حمله سایبری به تعدادی از سازمان‌های این کشور شدند.

واژه های کلیدی: عربستان سعودی | عربستان | اطلاعات | آمریکایی | آمریکا | ارسال | سایبری | عربستان سعودی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *