خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

قرار گرفتن نام 130 شرکت اسرائیلی در لیست سیاه شرکت ملل

سازمان ملل نام دهها شرکت فعال در سرزمین‌های اشغالی را در لیست سیاه خود قرار داد.

قرار گرفتن نام 130 شرکت اسرائیلی در لیست سیاه شرکت ملل

به گزارش گروه بین‌الملل گروه تحریریه سایت جوان، به نقل از راشا تودی، شرکت ملل نام بعضی از شرکت‌های بزرگ اسرائیلی و بین‌المللی را که در کرانه باختری، بیت‌المقدس شرقی و بلندی‌های جولان مشغول فعالیت هستند به علت «نقض قانون بین‌المللی و قطعنامه‌های شرکت ملل» در لیست سیاه قرار داد.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، 130 شرکت اسرائیلی همراه با 60 شرکت بین‌المللی از زید رعد حسین، کمیسر عالی حقوق بشر شرکت ملل متحد، نامه‌های هشدار دریافت کرده اند که در آن‌ها از اضافه شدن نام این شرکت‌ها در لیست سیاه شرکت ملل نوشته شده است است.

قرار گرفتن نام 130 شرکت اسرائیلی در لیست سیاه شرکت ملل

نام شرکت هوافضای اسرائیل، شرکت‌های بزرگ فعال در حوزه مخابراتی، شرکت‌های فناوری بین‌المللی، بانک‌ها و سایر نهادها در این لیست که بر اساس گزارش‌ها در آخرهای ماه دسامبر امسال میلادی منتشر خواهد شد، آمده است.

همچنین در میان شرکت‌های آمریکایی که از کمیسر عالی حقوق بشر شرکت ملل متحد نامه هشدار دریافت کرده اند می‌توان به کوکا کولا، تریپ ادوایزر، ایر بی ان بی و کاترپیلار اشاره کرد.

نیکی هیلی، فرستاده آمریکا در شرکت ملل، این لیست سیاه را محکوم کرد و آن را «تازه‌ترین مثال در اینگونه کارها شرم‌آور» خواند. هیلی در ماه ژوئن، هشدار داد آمریکا می‌تواند از شورای حقوق بشر شرکت ملل متحد خارج شود.

یک مقام صهیونیست در این‌باره گفت: «این مسئله می‌تواند موجب شود شرکت‌های سرمایه‌گذاری و یا صندوق‌های بازنشستگی از سرمایه‌های خود محروم شوند. این می‌تواند به اثر گلوله برفی منجر شود که در نهایت خسارت شدیدی بر اقتصاد اسرائیل وارد خواهد کرد.»

سازمان ملل نام دهها شرکت فعال در سرزمین‌های اشغالی را در لیست سیاه خود قرار داد.

در ماه سپتامبر، کمیسر عالی شرکت ملل به بیش از 150 شرکت هشدار داد فعالیت‌های آن‌ها در سرزمین‌های اشغالی فلسطین می‌تواند منجر به افزوده شدن نام آن‌ها به یک لیست سیاه شود. او اعلام کرده بود این شرکت‌ها «در تناقض با قانون بین‌المللی و قطعنامه‌های شرکت ملل» واکنش‌ها می‌کنند.

کمیسیون حقوق بشر شرکت ملل متحد در ماه مارس امسال به این قطعنامه رای داد. به موجب این قطعنامه، تصمیم گرفته شد شرکت ملل لیستی از شرکت‌هایی که به طور مستقیم و یا غیر مستقیم در کرانه باختری، بیت‌المقدس شرقی و یا بلندی‌های جولان فعالیت می‌کنند، تهیه کند. این تصمیم علی‌رغم مخالفت‌ها از جانب آمریکا اتخاذ شد.

انتهای پیام/

نام دهها شرکت فعال در سرزمین‌های اشغالی در لیست سیاه شرکت ملل

واژه های کلیدی: اسرائیل | آمریکایی | دریافت | آمریکا | قطعنامه | اسرائیل | فعالیت | اخبار بین الملل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *