خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

طرح رجیستری گوشی‌های گوشی تلفن همراه از 28 مهر اجرایی می‌شود/ گوشی‌های فعال در

رئیس شرکت تنظیم مقررات رادیویی گفت: طرح رجیستری گوشی‌های گوشی از 28 مهر در کشور اجرایی می‌شود.

طرح رجیستری گوشی‌های گوشی تلفن همراه از 28 مهر اجرایی می‌شود/ گوشی‌های فعال در

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان، حسین فلاح جوشقانی مدیر شرکت تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و على ميرنژاد مديركل دفتر صنايع برق وزارت صنعت با حضور در برنامه گفتگوى ويژه خبرى به بررسی اجراى طرح رجیسترى تلفن همراه پرداختند.

فلاح راجع به دلايل تاخير اجراى طرح رجيسترى گفت: توضيحاتى راجع به دستهاى پشت پرده كه دليل تاخير اجراى اين طرح شد به وسیله همكاران ما در ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز و بازار موبايل ارائه مي‌شود ولی بنده مايلم راجع به ابعاد فنى اين عنوان توضيحاتى بيان كنم.

وى افزود: اين طرح در گذشته به طور ناقص اجرا شد و دليل كپى شناسه يك گوشی بر ساير موبايلها آن بود كه مطالعه كافى در اين زمينه انجام نشد زيرا كاربرد شناسه گوشى براى مبارزه با قاچاق نيست بلكه براى شناسايى تلفن در شبكه و زمانى كه گوشى به دزدی می‌رود، است.

طرح رجیستری گوشی‌های گوشی تلفن همراه از 28 مهر اجرایی می‌شود/ گوشی‌های فعال در

معاون وزير ارتباطات ادامه داد: زمانى كه طرح اجراى رجيسترى در سال گذشته مطرح شد بررسی‌هاى زيادى را در اين زمينه انجام داديم و مباحث فنى اين حوزه را بررسی كرديم خوشبختانه به نتايج و اطمينان خوبی رسيديم تا بتوانيم نواقص گذشته را برطرف كنيم.

وى گفت: اكنون ساختارهاى فنى طرح رجيسترى آماده هست، بنابراين براى گوشى‌هايى كه به صورت قانونى وارد كشور شده است باشد امكان ثبت وجود دارد و براى گوشى‌های قاچاق اين امكان ثبت وجود ندارد.

فلاح تصريح كرد: تلفيقى از شناسه‌هاى متفاوت گوشى را به عنوان شناسايى در شبكه تعريف كرديم و به اين روش امكان جعل تا اندازه قابل توجهى كاهش می‌يابد. همچنين به مديريت تقلب در طرح رجيسترى تلفن‌هاى همراه هم توجه ويژه كرده‌ايم.

در ادامه برنامه على ميرنژاد مدير كل دفتر صنايع برق وزارت صنعت راجع به ايجاد دفتر پاسخگويى براى برطرف مشكلات رجيسترى خاطر نشان كرد: وزارت صنعت سامانه‌اى به نام همتا ايجاد كرده است كه در اين سامانه واردكنندگان كالا شناسه كالا را ثبت و تاييديه دريافت می‌کنند.

رئیس شرکت تنظیم مقررات رادیویی گفت: طرح رجیستری گوشی‌های گوشی از 28 مهر در کشور اجرایی می‌شود.

وى افزود: آموزشهاى مورد نیاز را براى واردكنندگان و توليدكنندگان در نظر گرفتيم و توانستيم نواقص اجراى طرح رجيسترى و شناسه كالا را مرتفع كنيم.

ميرنژاد ادامه داد: وزارت صنعت با همكارى وزارت ارتباطات به صورت مشترك سامانه پاسخگويى ايجاد كرده است تا بتواند پاسخگوى مشكلات احتمالى طرح رجیسترى باشد.

مدير كل دفتر صنايع برق وزارت صنعت اضافه كرد: از بعد تجارى، اجراى طرح رجیسترى مشكلى ندارد ولی در صورت وجود هرمشكل، ستادى راهبردى با كمك وزارت ارتباطات ايجاد كرديم تا مشكلات اين حوزه را برطرف كند.

وى راجع به شناسايى موبايل قاچاق از موبايلى كه به صورت قانونى وارد كشور می‌شود، گفت: اگر كالايى به صورت قانونى وارد كشور شود، شناسه آن در سامانه” تجارت ” ثبت شده است هست، بنابراين زمانى كه سيم كارت داخل موبايل قرار می‌گيرد سامانه cid نسبت به فعالسازى گوشی اقدام می‌كند در غير اينصورت موبايل مورد نظر قاچاق است و فعالسازى هم صورت نمی‌گيرد.

میرنژاد افزود: 40 درصد سهم بازار گوشی تلفن همراه در کشور در اختیار سامسونگ، ­25 درصد در اختیار هوآوی و 15 درصد در اختیار اَپل است.­

وی گفت: تولید گوشی گوشی در داخل کشور از جمله اهداف طرح رجیستری است و بعضی برندها آمادگی‌شان را جهت ساخت محصول یکسان در کشور عزیزمان ایران اعلام کرده‌اند.

طرح رجیستری گوشی‌های گوشی تلفن همراه از 28 مهر اجرایی می‌شود/ گوشی‌های فعال در

مدیر کل دفتر صنایع برق وزارت صنعت گفت: برند اپل نمی‌توانند نمایندگی بگیرد ولی کسانی که می‌خواهند این مدل گوشی گوشی را در بازار عرضه کنند باید از طریق شرکت حمایت مجوز اخذ کنند.

وی با اشاره به اینکه کسانی که نمایندگی اپل دارند می‌توانند خدمات بعد از فروش ارائه دهند، افزود: گوشی‌های فعال در طرح رجیستری مشکلی نخواهند داشت.

مدیر کل دفتر صنایع برق وزارت صنعت بیان کرد: جهت گوشی‌های که فعال نیستند ضوابط و مقرراتی در نظر گرفته شده است تا نسبت به فعال کردن آن اقدام کنند.

ميرنژاد تاکید کرد : ما به سادگی بازار را در اختیار برندهای متفاوت قرار نمی‌دهیم لذا باید تولید یکسان صورت گیرد، در این رابطه مذاکره با بعضی از تولیدکنندگان گوشی گوشی داشته‌ایم و امیدواریم بعد از شروع اجرای طرح رجیستری فعالیت‌ها سرعت بیشتری پیدا کنند.

رئیس شرکت تنظیم مقررات رادیویی گفت: طرح رجیستری گوشی‌های گوشی از 28 مهر در کشور اجرایی می‌شود.

حسین فلاح جوشقانی مدیر شرکت تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی همچنین در ادامه این گفتگو با اشاره به اینکه تنظیمات فنی باید به وسیله اپراتو ها انجام شود، گفت: نگرانی اپراتورها در رابطه با طرح رجیستری برطرف شده است است.

فلاح جوشقانی با اشاره به اینکه باید طبق ضوابط پیمانکار را گزینش می‌کردیم تا طرح در ریل مشخصی حرکت کنند، گفت: مردم دلواپس گوشی‌های فعال گوشی خود نباشند.

مدیر شرکت تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به اینکه این طرح وابستگی به هیچ برندی ندارد، اظهار داشت: ۷۰ درصد این طرح به وسیله شرکت‌های داخلی انجام می شود و همچنین نرم افزاری از یک شرکت خارجی تهیه شده است است.

وی با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان جهت ثبت گوشی مردم یک ریال هم نباید هزینه پرداخت کنند گفت: ۲۸ مهرماه اجرای طرح شناسنامه‌دار کردن گوشی گوشی است.

طرح رجیستری گوشی‌های گوشی تلفن همراه از 28 مهر اجرایی می‌شود/ گوشی‌های فعال در

حمیدرضا دهقانی نیا مدیرکل فناوری اطلاعات ستاد مبارزه با قاچاق کالا در ادامه برنامه طی گفتگوی زنده تلفنی با اشاره به اینکه طرح رجیستری در هند ،اوکراین و ترکیه اجرا شده است هست، گفت: پارادایم ما در حوزه گوشی گام به گام عوض کردن می کنند و عوض می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مردم هیچ نگرانی درخصوص طرح رجيستری نداشته باشند، ادامه داد: گوشی‌های مردم از قبل رجيستر و شناسایی شده است است ، دو سه مدل گوشی در بازار باید یکسری موارد را طی کنند، کمیته راهبردی تاریخ مشخص را اعلام خواهند کرد و مدل ها و برندها بعد از آن مشخص می شود که چه مراحلی را باید طی کنند.

غلامحسین کریمی خراسانی کارشناسان مخابرات در بخش دیگری از برنامه با اشاره به اینکه شماره سریال شناسنامه گوشی تلفن همراه کد ۱۵ رقمی هست، گفت: در هیچ کدام از کشورهای همجوار طرح رجیستری مطرح نشده است.

ابراهیم درستی مدیر اتحادیه فروشندگان صوتی تصویری با اشاره به اینکه حدود ۴۰ میلیون گوشی در سطح کشور داریم، گفت: در پایتخت کشور عزیزمان ایران انجمن واردکنندگان گوشی و لوازم جانبی زیر نظر اتاق بازرگانی است لذا ۴۳ واردکننده داریم به طوری که دوستان می‌توانند سهم بازار را تامین کنند و مشکلی از این جهت در بازار نخواهیم داشت.

انتهای پیام/

تولید گوشی گوشی در داخل کشور از جمله اهداف طرح رجیستری است

واژه های کلیدی: مبارزه با قاچاق | رجیستری | موبايل | برنامه | همراه | بازار | گفتگوی خاص خبری | باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *