خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

سلاح لیزری چین جهت نابودی پهپادها

دانشمندان چینی از آزمایش موفقیت‌آمیز یک سامانه دفاعی لیزری که می‌تواند علیه پهپادها به کار گرفته شود، خبر دادند.

سلاح لیزری چین جهت نابودی پهپادها

به گزارش گروه بین الملل گروه تحریریه سایت جوان، به نقل از اسپوتنیک، دانشمندان آکادمی مهندسی فیزیک چین به تازگی اعلام کردند سلاح لیزری جدیدی را توسعه داده‌اند که می‌تواند پهپادهایی که در ارتفاع پایین به پرواز درمی‌آیند را نشانه قرار دهد. گفته‌ها حاکی است این سامانه لیزری آزمایش‌ها را با موفقیت پشت سر گذاشته و بیش از 30 پهپاد را ساقط کرده است.

این سلاح با تاباندن لیزر موجب سوختن و از بین رفتن قطعات مهم پهپادها می‌شود و آن‌ها را غیرفعال می‌کند. همچنین، این سلاح در سامانه راهبری و جهت‌یابی پهپاد نیز اختلال ایجاد می‌کند. این سامانه می‌تواند ظرف 5 ثانیه پهپادها را نابود کند. گفته می‌شود هر کدام از این سامانه‌های دفاعی لیزری می‌تواند منطقه‌ای به مساحت 12 کیلومتر مربع را پوشش دهد.

سلاح لیزری چین جهت نابودی پهپادها

در ماه آوریل، 19 پهپاد به طور غیرقانونی بر فراز چند فرودگاه در چین به پرواز درآمدند که موجب ایجاد تاخیر در چندین پرواز شدند. با این‌که قوانین چین ایجاب می‌کند هر پهپاد غیرنظامی که وزنی بیش از 250 گرم داشته باشد باید با نام دارنده آن ثبت شود، کارشناسان هشدار می‌دهند نمی‌توان از پرواز تمام این پهپادها جلوگیری کرد.

حال، این سامانه لیزری به روشی مناسب جهت پاسخ به اینگونه تهدیدها تبدیل شده است هست. همچنین این سامانه جهت جابجایی راحت‌تر، می‌تواند پیاده‌سازی شود. علاوه بر این، جهت شناسایی بهتر و زیاد کردن دقت این سامانه لیزری، یک سامانه رادار نیز جهت آن طراحی شده است است.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: فرودگاه | پرواز | قوانین | اخبار بین الملل | لیزر | پهپاد | چین | سقوط پهپاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *