خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

راه حل بحث‌برانگیز استرالیا جهت مبارزه با تروریسم

نخست‌وزیر استرالیا راهکار تازه این کشور جهت مبارزه با تروریسم را معرفی کرد.

راه حل بحث‌برانگیز استرالیا جهت مبارزه با تروریسم

به گزارش گروه بین‌الملل گروه تحریریه سایت جوان، به نقل از رویترز، روز پنجشنبه، مالکوم ترنبول – نخست وزیر استرالیا – گفت پلیس این کشور قصد دارد به منظور شناسایی مظنونان تروریستی، پایگاه داده‌ای از تصویرهای افراد ایجاد کند. این بیانات وی نگرانی گروه‌های حمایت از حقوق بشر را برانگیخته است.

ترنبول گفت نشانه از ایجاد این پایگاه داده، تسریع روند شناسایی مظنونان تروریستی بالقوه بوده هست. وی گفت نظام فعلی زمان‌بر هست؛ به طوری که هنگامی که مقامات محلی از همتایان خود درخواست اطلاعات می‌کنند، پاسخ خود را تا یک هفته بعد از آن دریافت خواهند کند.

راه حل بحث‌برانگیز استرالیا جهت مبارزه با تروریسم

ترنبول به خبرنگاران گفت: «تایید هویت افراد و یا مطابقت دادن تصویر مظنونان نباید 7 روز به طول بیانجامد. باید به طور یکپارچه و در مناسب ترین وقت انجام شود.»

با این حال، این پایگاه داده توانایی شناسایی «در لحظه» مظنونان با استفاده از اسکن کردن صورت افراد در میان جمعیت، مشابه آنچه در چین به بهره برداری رسیده هست، را ندارد.

چین در استفاده از سامانه‌های تشخیص چهره در دنیا پیشتاز است و حتی اجازه استفاده از این سامانه در مراکز آموزشی به منظور شناسایی دانش‌آموزان متقلب را داده هست. با این‌حال، استرالیا استفاده از این پایگاه داده را تنها جهت نیروهای پلیس و آژانس‌های امنیتی محدود کرده است.

ترنبول گفت این سامانه به شبکه دوربین‌های مدار بسته کنونی استرالیا متصل نخواهد بود. این مسئله می‌تواند گمانه‌زنی‌ها راجع به برنامه مقامات این کشور جهت ایجاد سامانه تشخیص صورت خودکار در سراسر استرالیا را کم کردن دهد.

نخست‌وزیر استرالیا راهکار تازه این کشور جهت مبارزه با تروریسم را معرفی کرد.

استرالیا که یکی از متحدان کلیدی آمریکا هست، در پی وقوع حوادث تروریستی در سال‌های گذشته در حالت آماده‌باش قرار گفته است و نیروهای نظامی خود را جهت مبارزه در کنار نیروهای آمریکایی و دیگر متحدان این کشور به افغانستان و عراق فرستاده است.

مقامات این کشور همچنین دلواپس اتباع استرالیایی هستند که پیوستن به گروه تروریستی داعش و دیگر گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه و جنگیدن در کنار آن‌ها، به کشور خود بازمی‌گردند.

با این‌که ترنبول گفت این سامانه تازه می‌تواند به نیروهای امنیتی و پلیس در مبارزه با تروریسم کمک کند، فرگوس هانسون – مسئول مرکز سیاست‌های سایبری بین‌المللی در موسسه سیاست استراتژیک استرالیا – گفت این سامانه بیومتریک نگرانی‌هایی را ایجاد خواهد کرد.

وی گفت: «من فکر می‌کنم اکثر استرالیایی‌ها می‌پذیرند که استفاده از فناوری تشخیص صورت به منظور شناسایی تروریست‌ها ایده خوبی است.»

وی افزود: «ممکن است مردم بگویند استفاده از این سامانه جهت شناسایی قاتلان بافایده باشد، ولی اگر از آن جهت شناسایی افرادی که جریمه پارک خودروی خود را پرداخت نکرده باشند چطور؟»

انتهای پیام/

راه حل بحث‌برانگیز استرالیا جهت مبارزه با تروریسم

استفاده از نرم‌افزار تشخیص صورت جهت شناسایی مظنونان تروریستی

واژه های کلیدی: گروه تروریستی داعش | مبارزه با تروریسم | حوادث تروریستی | استرالیایی | استرالیا | استفاده | تروریستی | شناسایی | سیاست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *