خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

سپاه قدس نیروی بازدارنده‌ای جهت کشورمان است ، داعش زمانی تشکیل شد که امریکایی‌ها دستاوردی از حضور در عراق نداشتند

برنامه چهارشنبه شب گفت‌وگوی خاص خبری با حضور کارشناسان به عنوان فروپاشی گروهک تروریستی داعش و نقش سپاه قدس در این پیروزی پرداخت.

سپاه قدس نیروی بازدارنده‌ای جهت کشورمان است ، داعش زمانی تشکیل شد که امریکایی‌ها دستاوردی از حضور در عراق نداشتند

به گزارش خبرنگار سیاسی گروه تحریریه سایت جوان، حسین اکبری کارشناس پرسشها غرب آسیا در گفت‌وگوی خاص خبری امشب سه شنبه 1 آذرماه اظهار کرد: داعش در وقت کوتاهی از قدرت فوق العاده ای برخوردار شد و بلافاصله کمتر از یک روز توانست مهمترین مراکز نظامی عراق را تصرف کند.

وی افزود: داعش زمانی تشکیل شد که امریکایی‌ها دستاوردی از حضور در عراق نداشتند بنابراین بعد از خروج آمریکا از عراق، داعش ظهور کرد.

اکبری اضافه کرد: بسیاری از فرماندهان داعش نسل تازه القاعده بودند که با باقی مانده های رژیم بعثی عراق در نقطه ای ائتلاف و حرکت برق آسایی را شروع کردند نهایتا هم آنها در وقت کوتاهی توانستند مناطق وسیعی از عراق را تصرف کنند.

سپاه قدس نیروی بازدارنده‌ای جهت کشورمان است ، داعش زمانی تشکیل شد که امریکایی‌ها دستاوردی از حضور در عراق نداشتند

کارشناس پرسشها غرب آسیا ادامه داد: داعش بعد از اینکه بخش های مهم عراق را تصرف کرد تصمیم گرفت به سمت سوریه پیشروی کند بنابراین بعد از ورود به جغرافیای سوریه عملا با تروریست های این کشور درگیر شد نه با نظام این کشور.

وی اضافه کرد: ایده داعش بر این مبنا بود که همه باید با آنها بیعت کنند، در غیر این صورت هر کس با آنها بیعت نمی کرد دشمن آشنا میشد. القاعده نیز وارد این جریان شد ولی راه به جایی نبرد و داعش هم خط خود را از این گروه تروریستی جدا کرد تا به عنوان جریان تازه و نیروی توانمند وارد صحنه شود.

سپاه قدس نیروی بازدارنده ای جهت کشورمان است

در ادامه برنامه سید محمدصادق خرازی کارشناس پرسشها سیاسی راجع به چگونگی شکل گیری داعش ، اظهار کرد: داعش از رقه اعلام موجودیت کرد و بلافاصله توانست بیش از 180 هزار کیلومتر مربع از مناطق عراق را تسخیر کند.

وی افزود: در ابتدا، پیشروی داعش به گونه ای بود که توانستند تا 40کیلومتری مرزهای کشورمان نزدیک شوند ولی فرماندهان ما آنها را ترساندن کردند که اگر به مرزهای کشورمان نزدیک شوند پودر خواهند شد.

برنامه چهارشنبه شب گفت‌وگوی خاص خبری با حضور کارشناسان به عنوان فروپاشی گروهک تروریستی داعش و نقش سپاه قدس در این پیروزی پرداخت.

کارشناس پرسشها سیاسی با بیان اینکه داعش از 86 کشور ، 27 هزار نیرو بسیج کرد، یادآور شد: بدیهی است این ایده تنها در جریان شعار ایدئولوژیک صرف نمی‌گنجد بلکه این امر نشان دهنده آنست که دستگاه ها و سرویسهای امنیتی با همکاری عربستان، امارات، قطر، امریکا و رژیم صهیونیستی طراحی هایی جهت سرکوب جریان مقاومت و دنیای اسلام انجام داده اند.

خرازی تاکید کرد: اگر نیروهای مقاومت تحت فرماندهی نیروهای ایرانی متحد نمیشدند، منطقه به سوی فروپاشی کامل پیش میرفت و در نتیجه عراق و سوریه دچار فروپاشی میشد.

وی بیان کرد: در فروپاشی موصل همکاری نظامی، خیانت و توطئه دست به دست یکدیگر دادند و همین امر باعث شد که موصل سقوط کند. درواقع نشانه داعش مانع تراشی در برابر جریان مقاومت و شکست دنیای اسلام بود.

کارشناس پرسشها سیاسی اظهار کرد: خوشبختانه با وجود داعش، کشور عزیزمان ایران توانست از امنیت خود، منطقه و مقاومت دفاع کند و در باب المندب و مدیترانه نیز ظرفیت امنیتی خود را ارتقا دهد.

خرازی راجع به حمایت کشور عزیزمان ایران از نیروهای سوری و حضور نظامی نیروهای قدس در سوریه و عراق گفت: نیروی قدس همچون سایر کشورهای دارای قدرتمند فزاینده، نیروی بازدارنده ای جهت کشورمان محسوب می‌شود.

وی افزود: نیروی قدس جهت حفظ امنیت ما در مرزهایمان فعالیت میکند و طبق قانون اساسی اگر هرجا صدای مسلمانی بلند شود، نیروی قدس در کنار او قرار میگیرد و از او دفاع میکند.

سپاه قدس نیروی بازدارنده‌ای جهت کشورمان است ، داعش زمانی تشکیل شد که امریکایی‌ها دستاوردی از حضور در عراق نداشتند

خواب های آشفته ای جهت عراق، منطقه و همسایگان عراق دیده بودند

همچنین در ادامه شیخ حسن شبکی از فرماندهان حشدالشعبی عراق راجع به ورود بسیج مردمی به میدان مبارزه با داعش گفت: جنایت های ضد اسلامی و ضد انسانی باعث شد به مبارزه با داعش بپردازیم.

وی افزود: تاریخ باید از ذکر جنایت های داعش شرمسار باشد چراکه آنها با وحشی گری کودکان شیرخوار را می کشتند و همواره مصائب زیادی به وجود آوردند.

فرمانده بسیج مردمی عراق اضافه کرد: 1700 نفر در اسپایکر کشته شدند آیا با دیدن این صحنه ها خون ما به جوش نمی آید و ما نمی توانیم به مبارزه با آنها بپردازیم؟

وی خاطرنشان کرد: در سایه جنایت ها و وحشی گری های داعش، نیروهای حشدالشعبی با فتوای مرجعیت عراق، وارد میدان دفاع از اسلام، عراق، مقدسات و انسانیت شدند.

برنامه چهارشنبه شب گفت‌وگوی خاص خبری با حضور کارشناسان به عنوان فروپاشی گروهک تروریستی داعش و نقش سپاه قدس در این پیروزی پرداخت.

شیخ حسن شبکی ادامه داد: طبق فتوای آیت الله سیستانی باید از بی گناهان و غیر نظامیان دفاع کرد و اجازه نداد وحشی گری ها به نام اسلام تمام شود.

فرمانده بسیج مردمی عراق بیان کرد: خواب های آشفته ای جهت عراق و همسایگان این کشور دیده شده است بود؛ خوشبختانه کارشناسان از پشت پرده این عنوان اطلاع دارند ولی اکنون پشت پرده ای باقی نمانده و همه چیز آشکار شده است است.

وی اضافه کرد: جوانان تمام قد به میدان آمدند و در برابر تروریست ها ایستادگی کردند ، در حالی که تروریست ها افراد خون خوار و مزدوری بودند که از سراسر دنیا جهت وحشی گری تحت لوای اسلام فعالیت میکردند.

شیخ حسن شبکی با بیان اینکه تروریست های تکفیری دشمن های اسلام و بشریت هستند، ادامه داد: تروریست های داعش قصد داشتند از عراق انتقام بگیرند لذا با حضور در همه استانهای شیعه، سنی ، کرد ، ترکمن و عرب به دنبال ایجاد رعب و وحشت در افکار عمومی بودند.

سپاه قدس نیروی بازدارنده‌ای جهت کشورمان است ، داعش زمانی تشکیل شد که امریکایی‌ها دستاوردی از حضور در عراق نداشتند

فرمانده بسیج مردمی عراق یادآور شد: زمانی که داعش در استان نینوا وارد شد و این استان را تحت کنترل گرفت، رسانه های شیطان از آنها حمایت و جهت این گروه تروریستی تبلیغات گسترده کردند در حالی که هنوز داعش چندان آشنا شده است نبود و قدرتی هم نداشت.

مقاومت توانست خود را آماده و داعش را وادار به عقب‌نشینی کند

حسین اکبری کارشناس پرسشها غرب آسیا در ادامه برنامه با اشاره به اینکه داعش به لحاظ نظامی شکست خورده است ولی به لحاظ اعتقادی و فکری کار خود را ادامه خواهد داد گفت : آمریکا تاکنون هیچ ابزاری به برندگی داعش نساخته است .

وی با اشاره به اینکه مقاومت توانست خود را آماده کند و داعش را وادار به عقب‌نشینی سازد افزود: استراتژی القاعده بر این بود که افرادی را از جاهای متفاوت دنیا آموزش دهد و سپس آنها را رها سازد تا افراد در هر کجا که می خواهند کارهای تروریستی انجام دهند.

این کارشناس پرسشها غرب آسیا با اشاره به اینکه افرادی از نقاط متفاوت دنیا جذب داعش شدند تا کارها تروریستی انجام دهند گفت: داعش جهت خود خلافت طراحی کرده به طوری که دارای آرزوی بزرگ بود ،لذا داعش امروز با داعش دیروز تفاوت دارد.

اکبری با اشاره به شکست نظامی داعش ادامه داد: داعش تا زمانی که دارای شرکت و تشکیلات است غربی‌ها و سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی می‌توانند از آنها به عنوان ساز و کار نیرومند استفاده کند ولی اگر این کارکرد را نداشته باشد تحت عنوان عنصرهای به آنها توجه می شود.

وی با اشاره به اینکه داعش جغرافیایی امنی ندارد خاطرنشان کرد: خط فکری داعش تا حدودی فروریخته است ، این گروه تروریستی به دنبال توسعه فتنه و تفرقه در دنیا اسلام است به طوری که زمینه را جهت ناامنی در دنیا فراهم می کند.

این کارشناس پرسشها غرب آسیا تصریح کرد : آمریکا از داعش دست بر نمی دارد و به عنوان یکی از ابزارهای این کشور باقی خواهد ماند.

اکبری با اشاره به گفتمان نظام سلطه ادامه داد: سعودی ‌ها را نمی‌توان یک واحد مستقل تلقی کرد به طوری که در رفتارهای آنها شاهد تناقض هستیم ، آمریکا به عنوان هم پیمان استراتژیک به سعودی ها نگاه نمی کنند ولی از حیث انرژی و نیازهای اقتصادی به سعودی توجه دارد.

این کارشناس پرسشها غرب آسیا تصریح کرد: سعودی ها از توان خوبی در دنیا اسلام برخوردار بود ولی اکنون چیزی از آن باقی نمانده است به طوری که آنها اشتباهاتی را انجام دادند و وقت بازبینی ندارند و لذا از موضع انفعال ممکن است غلط های دیگری مرتکب شوند.

وی با اشاره به غلط های فاحش سعودی ها گفت: آنها دستاوردهایی جهت خود و حتی جهت آمریکا تاکنون نداشته اند، خانواده آل سعود درصدد ایجاد عوض کردن نسلی هستند و اکنون می‌خواهند با طرح و مدیریت آمریکایی اصلاحاتی را انجام دهند.

اکبری خاطرنشان کرد: محمد بن سلمان بسیاری از علما و نظامیان را از کار برکنار کرده است به طوری که در داخل سعودی ها عقبه مردمی ندارد و حتی در منطقه هم از محبوبیتی برخوردار نیستند.

اکبری گفت: اتحادیه عرب نشان داد که هیچ خاصیتی ندارد به طوری که حتی یک تصمیم تازه در جهت منافع مسلمانان اتخاذ نکرده است ، امروز سعودی ها را در شکل پوشالی می‌بینیم.

نباید فکر کنیم که ماجرا تمام شده است است

خرازی کارشناس پرسشها سیاسی در بخش دیگری از برنامه با اشاره به اینکه آمریکا در منطقه با دست نشانده های خود جنگیده است گفت: کشور عزیزمان ایران علی‌رغم میل باطنی بسیاری از کشورها توانست تمامیت ارضی سوریه و عراق را حفظ کنند.

وی با اشاره به اینکه ما در مقطعی از تاریخ زندگی می‌کنیم که کشور عزیزمان ایران توانست قدرت خود را از مرزهای خود گسترش دهد افزود : تمام سیستم های امنیتی اروپا و آمریکا به دنبال اطلاعات مهم هستند.

این کارشناس پرسشها سیاسی با بیان اینکه عربستان می‌داند داعش به صورت اساسی در دکترینش دچار مسئله است گفت: در آینده ترساندن امنیت کشورها را داریم لذا نباید فکر کرد این ماجرا تمام شده است هست، لیکن این فتنه به شکلی دیگر خود را نشان خواهد داد.

خرازی با اشاره به اینکه باید همکاری و تبادل اطلاعات میان کشورهای منطقه صورت گیرد اظهار داشت : در همکاری های دیپلماتیک باید مانع ریزش گروه‌های تروریستی شویم .

وی ادامه داد : خانواده سلمان بعد از درگذشت ملک عبدالله با بحران‌ موجودیت و مشروعیت رو به رو شده است است ،عربستان تحت فشار سنگین اروپا و آمریکا جهت اصلاحات سیستم سیاسی و نظام دیوانسالاری خود قرار دارد.

این کارشناس پرسشها سیاسی تصریح کرد : اصلاحات آمریکایی در درون حاکمیت عربستان به وسیله داماد ترامپ در حال انجام است و رابط آن‌ها سفیر امارات در واشنگتن است کسانی که امروز پرسشها را در آمریکا رصد می‌کنند می‌دانند مهمترین لابی آمریکا عرب ها هستند لابی امارات متحده ی عربی مهم‌ترین لابی جهت آمریکا است به گونه ای که آنها می خواهند به صورت تدریجی دوره انتقال قدرت را در عربستان ترسیم می‌کنند.

وی با بیان اینکه امروز لابی عبری عربی دیگر وجود ندارد ادامه داد: هیئت حاکمه عربستان سعودی دارای پرسشها عدیده و جدی است و به این صورت نمی توانند در درون خود دوام آورند.

خرازی خاطرنشان کرد : دیپلماسی کشور عزیزمان ایران همه جا فعال هست، عربستان سعودی امروز در میان امت‌های اسلامی بي آبرو شده است است.

وی افزود: عربستان هم پیمان اسرائیل در برابر مقاومت هست، شعار آزادی قدس شریف نخستین بار بعد از ماجرای اشغال فلسطین در عربستان سر داده شد.

شیخ حسن شبکي فرمانده یکی از گردان های بسیج مردمی عراق در بخش دیگری از برنامه با اشاره به اینکه داعش یکی از ابزارهای آمریکا است گفت: آمر یکا و هم‌پیمانان بین‌المللی جهت داعش با چتر محموله‌های را نازل می کردند به طوری که در آن محموله‌ها سلاح‌هایی با ساخت آمریکا به چشم می‌خورد.

وی با طرح این پرسش که آیا واقعاً آمریکا می خواهد با تروریست‌ها بجنگد یا اینکه نشانه اسلام ناب محمدی و مقاومت است افزود: نخستین نشانه داعش ضربه زدن به اسلام ناب محمدی و ایجاد تفرقه میان شیعه و اهل سنت است.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: تروریست های داعش | عربستان سعودی | گروه تروریستی | تروریست ها | عربستان | عربستان، | سعودی ها | تروریستی | آمریکایی | آمریکا | عربستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *