خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

کیم جونگ اون در حال تقویت اقتصاد کشور است / خبرگزاری کره شمالی

خبرگزاری کره شمالی اعلام کرد در مدتی که هیچ آزمایش موشکی در این کشور انجام نشده، تمرکز بر تقویت فعالیت‌های تجاری بوده است.

کیم جونگ اون در حال تقویت اقتصاد کشور است / خبرگزاری کره شمالی

به گزارش گروه بین‌الملل گروه تحریریه سایت جوان به نقل از رویترز؛ بعد از یک تابستان پرهیاهو که در آن کره شمالی چندین آزمایش موشکی به همراه یک آزمایش بمب هیدروژنی انجام داد، چند ماهی است خبری از آزمایش موشکی تازه در این کشور منتشر نمی‌شود.

خبرگزاری کره شمالی در توضیح این عنوان اعلام کرد «کیم جونگ اون»، رهبر این کشور، به طور موقت توسعه تسلیحاتی کره شمالی را در حاشیه قرار داده تا به امور تجاری و اقتصادی کشور پرداخته شود.

کیم جونگ اون در حال تقویت اقتصاد کشور است / خبرگزاری کره شمالی

طبق گزارش خبرگزاری دولتی کره شمالی، کیم جونگ اون از توسعه تسلیحاتی و برنامه‌های موشکی دست برنداشته هست؛ بلکه قصد دارد در کنار برنامه‌های هسته‌ای به تقویت امور اقتصادی کشور نیز بپردازد. نشانه از این کار اطمینان دادن به شهروندان کره شمالی است که تنگ‌تر شدن حلقه تحریم‌های اقتصادی علیه پیونگ یانگ، تاثیری بر روند زندگی آن‌ها نمی‌گذارد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی روز چهارشنبه تصاویری از کیم جونگ اون منتشر کرده که او را در یک کارخانه تراکتورسازی نشان می‌دهد. در تصویرهای دیده می‌شود کیم جونگ اون در حال رانندگی و آزمایش کردن بر روی یک تراکتور بوده و همراه با چندینه کارگر دیگر می‌خندد.

دو ماه پیش نیز تصویری از کیم جونگ اون انتشار یافته بود که وی را در کارخانه‌های کفش سازی، لوازم آرایشی و وانت بار نشان می‌داد. وزارت وحدت کره جنوبی آماری منتشر کرده که نشان می‌دهد کیم جونگ اون از ۲۱ ژوئن تا ۲۰ سپتامبر فقط بر روی آزمایش‌های موشکی متمرکز بوده و تنها تصویرهای انتشار یافته از او هنگام دیدار از کارخانه‌های تسلیحاتی و یا هنگام پرتاب موشک بوده است.

آخرین آزمایش موشکی کره شمالی در ۱۵ سپتامبر انجام شد که در جریان آن موشک این کشور از آسمان ژاپن گذر کرد.

خبرگزاری کره شمالی اعلام کرد در مدتی که هیچ آزمایش موشکی در این کشور انجام نشده، تمرکز بر تقویت فعالیت‌های تجاری بوده است.

به عقیده مقامات کره جنوبی این وقفه در آزمایش‌های موشکی کره شمالی به معنی دست کشیدن پیونگ یانگ از توسعه برنامه‌های موشکی نیست، لیکن در سال‌های گذشته نیز چنین دوره‌های سکوتی از جانب کره شمالی مشاهده شده است بود. بعد از هر دوره سکوت خبری راجع به برنامه موشکی کره شمالی، پیونگ یانگ با نمونه‌ای بسیار قدرتمند از تسلیحات هسته‌ای در عرصه بین الملل خبرساز شد.

سخنگوی وزارت وحدت کره جنوبی در این باره اظهار کرد: درحالیکه کره شمالی همچنان علاقه‌مند به توسعه برنامه‌های تسلیحاتی هست، پرداختن به امور اقتصادی در این کشور نشان می‌دهد پیونگ یانگ به دنبال جلب حمایت‌های مردمی بوده و می‌تواند با اصلاح شرایط معیشتی مردم، آن‌ها را متحد با یکدیگر نگه دارد.

کره شمالی بعد از انجام ششمین آزمایش هسته ای، تحت شدیدترین تحریم‌های بین المللی قرار گرفت.

انتهای پیام/

تمرکز رهبر کره شمالی بر تقویت اقتصاد این کشور

واژه های کلیدی: پیونگ یانگ | کره شمالی | کره جنوبی | پیونگ یانگ | کره شمالی | کارخانه | برنامه | اقتصاد | اقتصادی | برنامه | انتشار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *