خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

تعهد کشورهای اروپایی جهت پذیرش 34 هزار پناهجو

16 کشور عضو اتحادیه اروپا تعهد کردند 34 هزار پناهجوی تازه را در خاک خود بپذیرند.

تعهد کشورهای اروپایی جهت پذیرش 34 هزار پناهجو

به گزارش گروه بین‌الملل گروه تحریریه سایت جوان، به نقل از اسپوتنیک، ۱۶ کشور عضو اتحادیه اروپا جهت پذیرفتن ۳۴ هزار پناهجو از شمال آفریقا و خاورمیانه اعلام آمادگی کرده‌اند.

این خبر در حالی انتشار یافته است که شرکت ملل، اتحادیه اروپا را به توقف پناهجویانی که قصد رسیدن به کشور‌های اروپایی داشته‌اند، متهم کرده است.

پیشنهاد پذیرش پناهجویان بیشتر، با نشانه کمیسیون اروپا جهت پذیرش دستکم ۵۰ هزار پناهجو در طی ۲ سال آینده همخوانی دارد. کمیسیون اروپا این اقدام را به منظور بازداشتن پناهجویان از انجام سفر‌های پرخطر در دریای مدیترانه اتخاذ کرده است.

تعهد کشورهای اروپایی جهت پذیرش 34 هزار پناهجو

مسئول بخش مهاجرتی اتحادیه اروپا در این‌ باره گفت: «اکنون که تعهد کشور‌ها به پذیرش ۳۴ هزار پناهجو اعلام شده است هست، من از پایبندی مستحکم کشور‌های عضو اتحادیه اروپا به کم کردن عبور و مرور از مسیر‌های خطرناک و نیز اصلاح راه‌های ایمن و قانونی و نشان دادن همبستگی آن‌ها با کشور‌های خارج از اتحادیه اروپا استقبال می‌کنم.»

او همچنین ابراز امیدواری کرد لهستان، مجارستان و جمهوری چک موضع خود را عوض کردن دهند و پذیرفتن مهاجرانی که از طریق یونان و ایتالیا و تحت قوانین سهمیه‌ای کنونی وارد اتحادیه اروپا شده‌اند را بپذیرند. او هشدار داد در صورتی که این کشور‌ها از انجام این اقدام خودداری کنند، مورد پیگرد حقوقی قرار خواهند گرفت.

در حال حاضر، با سرازیر شدن هزاران پناهجو از مناطق جنگ‌زده در شمال آفریقا و خاورمیانه به قاره سبز، اتحادیه اروپا با بحران پناهجویان دست و پنجه نرم می‌کند.

بسیاری از ناظران مسئولیت این بحران را بر عهده کشور‌های بزرگ اروپایی می‌دانند و معتقدند سیاست‌های آن‌ها موجب پیدایش تروریسم و جنگ در مناطق متفاوت شده است است و مردم را ناچار کرده است خانه‌های خود را ترک کنند و به خارج از کشورهایشان پناه ببرند.

16 کشور عضو اتحادیه اروپا تعهد کردند 34 هزار پناهجوی تازه را در خاک خود بپذیرند.

زید رعد حسین، کمیسر عالی حقوق بشر در شرکت ملل متحد، اوضاع مهاجران بازداشت شده است در لیبی را «بی‌حرمتی به وجدان بشر» خوانده است.

انتهای پیام/

اتحادیه اروپا با پذیرش هزاران پناهجو موافقت کرد

واژه های کلیدی: اعلام آمادگی | خاورمیانه | کمیسیون | اروپا | پناهجو | اخبار بین الملل | اتحادیه اروپا | پناهجویان اروپا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *