خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

تصمیمات نابخردانه بن سلمان موجب مخدوش‌شدن صورت عربستان می‌شود

سفیر پیشین کشور عزیزمان ایران در لبنان گفت: عربستان می‌خواهد با هماهنگی رژیم صهیونیستی و آمریکا کل منطقه را به بی‌ثباتی و تزلزل بکشاند.

تصمیمات نابخردانه بن سلمان موجب مخدوش‌شدن صورت عربستان می‌شود

احمد دستمالچی سفیر پیشین کشور عزیزمان ایران در لبنان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان، با بیان اینکه عربستان مدتی است با توهم قدرت، تکیه بر ثروت و با حمایت آمریکا و رژیم‌صهیونیستی قصد دارد هژمون خود در منطقه را اعمال کند و در جهت سیاست‌های آمریکایی و اسرائیلی کشورهای کوچک منطقه را تحت سلطه خود درآورد.

سفیر پیشین کشور عزیزمان ایران در لبنان افزود: عربستان می‌خواست با هماهنگی رژیم صهیونیستی و آمریکا کل منطقه را به بی‌ثباتی و تزلزل بکشاند و امنیت کشورهای منطقه را در معرض ترساندن قرار دهد تا این کشورها مشغول به خود باشند و نتوانند به پرسشها اساسی و مهم منطقه از جمله مبارزه با رژیم صهیونیستی برسند.

تصمیمات نابخردانه بن سلمان موجب مخدوش‌شدن صورت عربستان می‌شود

وی با بیان اینکه عربستان و بعضی هم‌پیمانانش، سیادت قطر را مورد تعرض قرار داد که با درایت و هوشیاری که قطری‌ها از خود نشان دادند، نتوانستند اقدامی را انجام دهند، گفت: سعودی‌ها در لبنان هم اقدام بسیار خطرناکی از نظر عرف بین الملل انجام دادند که این عنوان باید به شدت در نظام بین المللی پیگیری شود.

دستمالچی با اشاره به اینکه سعودی‌ها سیادت کشور مستقلی را رسما و علنا مورد ترساندن قرار دادند و نخست وزیر یک کشور را به پایتخت خود احضار کردند و همانجا متن استعفا را به او دادند و به صورت تحمیل‌وار گفتند این متن باید خوانده شود، تصریح کرد: آنها تمام تماس‌ها را با سعد حریری قطع کردند و او تا زمانی که بتواند به فرانسه برود، گروگان سعود‌ها بود.

سفیر پیشین کشور عزیزمان ایران در لبنان افزود: حتی زمانی که ماکرون مدیر جمهور فرانسه به ریاض رفت و درخواست ملاقات با سعد حریری را داد، محمد بن سلمان قبول نکرد این ملاقات صورت گیرد.

وی اضافه کرد: این واکنش‌ها زشت و ناپسند عربستان گرچه جهت تحمیل سلطه و هژمون خود در منطقه هست؛ ولی از سرناپختگی بن سلمان نشات می‌گیرد و موجب می‌شود، صورت عربستان روز به روز خدشه‌دار شود.

سفیر پیشین کشور عزیزمان ایران در لبنان گفت: عربستان می‌خواهد با هماهنگی رژیم صهیونیستی و آمریکا کل منطقه را به بی‌ثباتی و تزلزل بکشاند.

دستمالچی خاطرنشان کرد: عربستان با توجه به بحران‌های داخلی خود و شکست‌های مفتضحانه که در سیاست خارجی می‌خورد در یک بن بست و سردرگمی بزرگ گیر کرده و نمی‌داند از این باتلاق‌هایی که ساخته چطور خارج شود.

سفیر پیشین کشور عزیزمان ایران در لبنان خاطرنشان کرد: عربستان قصد داشت بین طوایف و گروه‌های متفاوت لبنانی اختلاف بیندازد و از این اختلاف به نفع سیاست‌های تشنج آفرین خود استفاده کند؛ ولی اکنون ورق برگشته و تمام طوایف و گروه‌های سیاسی لبنان نسبت به این عنوان متحد شدند و انسجام و وحدت بیشتری به وجود آمده و به نظر می‌رسد آینده لبنان بهتر از قبل باشد.

وی گفت: ماجراجویی اخیر سعود‌ی‌ها در لبنان موجب شد، لبنانی‌ها هوشیار شوند و نسبت به مداخلات بی‌جا و بی‌حساب و کتاب عربستان در این کشور حساسیت بیشتری به خرج دهند و متوجه باشند که منافع ملی‌شان در خطر است.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: رژیم صهیونیستی | صهیونیستی | عربستان | لبنان | سیاست | ایران | اختلاف | احمد دستمالچی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *