خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

ترامپ باید سکوت خود را در قبال بحران روهینگیا بشکند

واشنگتن اگزمینر نوشت مقامات آمریکا باید به وظیفه‌شان عمل کنند و به خشونت‌ها و نسل‌کشی در میانمار علیه مسلمانان روهینگیا آخر دهند.

ترامپ باید سکوت خود را در قبال بحران روهینگیا بشکند

به گزارش گروه بین‌الملل گروه تحریریه سایت جوان پایگاه اینترنتی واشنگتن اگزمینر در گزارشی تحلیلی راجع به خشونت‌های ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا، نوشت نوشت: از اوایل سپتامبر تاکنون حدود 900 هزار آواره مسلمان روهینگیایی از پاکسازی قومی در میانمار گریخته‌اند. تصویرهای ماهواره ای زمین های سوزانده شده است در این منطقه را همچنان نشان می‌دهند. به زنان تجاوز می شود، کودکان کشته و مردان اعدام می شوند.

در بخش دیگری از این گزار آمده است آمریکا تاکنون تنها با انتقادهای لفظی از این نسل کشی انتقاد کرده و از آورگان روهینگیایی حمایت آشکار عملی یا راهبردی جامعی نداشته هست. رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا و نیکی هیلی نماینده آمریکا در شرکت ملل، چشم انداز مجازات ارتش میانمار را مطرح کرده‌اند. مایک پنس، معاون مدیر جمهور آمریکا، نیز اخیراً اوضاع این کشور را «فاجعه بزرگ» و «خشونت اسفناک علیه حقوق بشر» خواند.

اوضاع وخیم این پاکسازی قومی در قرن بیست و یکم، توجه رهبران کنگره آمریکا را از هر دو حزب به خود جلب کرده هست. در بیست و هشتم سپتامبر، بیست و یک سناتور دموکرات و جمهوری خواه به رهبری بن کاردین، سناتور دموکرات از مریلند و جان مک کین، سناتور جمهوری خواه از ایالت آریزونا، در نامه ای سرگشاده از تیلرسون، علاوه بر درخواست های دیگر، درخواست کردند آمریکا در روابطش با میانمار تجدیدنظر کند.

ترامپ باید سکوت خود را در قبال بحران روهینگیا بشکند

نگارنده مطلب در ادامه از ملانیا ترامپ، بانوی نخست آمریکا، می‌خواهد با آوارگان روهینگیایی در بنگلادش دیدار کند. او می‌افزاید مقامات آمریکا براساس ادعای خود راجع به رهبری بر دنیا باید به وظیفه ارزش عمل کنند و به خشونت ها و نسل کشی در میانمار علیه مسلمانان روهینگیا آخر دهند.

انتهای پیام/

انتقاد واشنگتن اگزمینر از بی‌توجهی دولت ترامپ به بحران روهینگیا

واژه های کلیدی: ملانیا ترامپ | رکس تیلرسون | دولت ترامپ | میانمار | دموکرات | آمریکا | واشنگتن | خشونت | انتقاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *