خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

اجازه تکرار کودتای نوژه را نخواهیم داد ، تداوم دشمنی‌ها از کارتر تا ترامپ

با نیم نگاهی به تاریخ آمریکا به آسانی می‌توان به استمرار دخالت‌های روسای جمهور این کشور در کشور عزیزمان ایران پی برد.

اجازه تکرار کودتای نوژه را نخواهیم داد ، تداوم دشمنی‌ها از کارتر تا ترامپ

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان، ۱۳ اکتبر ۲۰۱۷ میلادی بود که دونالد ترامپ مجددا توافق برجام را مایه شرمساری خواند و با حملات لفظی سپاه پاسدارن را مورد نشانه قرار داد. این بیانات در حالی از سوی ریاست جمهوری آمریکا مطرح می‌شود که با نگاهی به تاریخ انتخابات ایالات متحده به آسانی می‌توان دریافت که هیلاری کلینتون نماینده حزب آمریکا در آن وقت از سوی ترامپ محکوم به حمایت از گروهک تروریستی داعش شده است بود.

«به برجام نه ماده‌ای اضافه می‌شود و نه تبصره‌ای». این جمله اخیر حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی مدیر جمهوری کشورمان در تصویر العمل به بیانات واهی ترامپ مبنی بر عدم پایبندی کشور عزیزمان ایران به برنامه جامع اقدام یکسان است.

اجازه تکرار کودتای نوژه را نخواهیم داد ، تداوم دشمنی‌ها از کارتر تا ترامپ

ترامپ همچنین در این صحبت با اشاره به رویدادهایی، چون اشغال سفارت ایالات متحده در پایتخت کشور عزیزمان ایران در سال ۱۳۵۸، بیان کرد: تجاوز‌های حکومت دیکتاتوری کشور عزیزمان ایران تا به امروز ادامه داشته هست. در برابر مدیر قوه مجریه کشورمان تصویر العمل جالبی از خود نشان داد و گفت: رئیس‌جمهور آمریکا را دعوت می‌کنم که هم تاریخ را بهتر بخواند و هم جغرافیا را.

کودتای ۲۸ مرداد نخستین دخالت آشکار آمریکا در خاک ایران

کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ کودتایی است که از طریق حمایت‌های مالی شرکت مخفی اطلاعات بریتانیا و شرکت اطلاعات مرکزی آمریکا علیه نخست وزیر وقت محمد مصدق انجام شده است بود. این یکی از آشکارترین دخالت‌های ایالات متحده بر ضد جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران بوده است.

پس از شکست مصدق در این کودتا، محمدرضا شاه پهلوی در دیدار با کرمیت روزولت مدیر جمهور سابق آمریکا و مدیر شعبه خاورمیانه شرکت مرکزی جاسوسی آمریکا (سیا) اظهار کرد: من تاج و تختم را از برکت خداوند، ملتم، ارتشم و شما دارم… و هرگاه فاطمی را به خاطر سرنگونی مجسمه‌های من و پدرم پیدا کنم، بی‌درنگ اعدامش خواهم کرد.

با نیم نگاهی به تاریخ آمریکا به آسانی می‌توان به استمرار دخالت‌های روسای جمهور این کشور در کشور عزیزمان ایران پی برد.

ماجرای نخستین شکست آمریکا چه بود؟

۴نوامبر ۱۹۷۹ میلادی عملیات تسخیر لانه جاسوسی آمریکا اتفاق افتاد. در این روز جمعی از دانشجویان ایرانی موسوم به دانشجویان پیرو خط امام(ره) به سفارتخانه آمریکا در کشور عزیزمان ایران حمله کردند و ۶۶ دیپلماتیک آمریکایی را به گروگان گرفتند.

دلیل این تسخیر را می‌توان در مداخله‌گری دولت آمریکا بعد از انقلاب اسلامی جستجو کرد، آیا که این سفارتخانه به محلی جهت جاسوسی و تفرقه افکنی در میان انقلابیان تبدیل شده است بود.

حرکت غیر دولتی دانشجویان کشور در ۱۳ آبان ماه به علت مقابله با هر گونه سلطه دوباره ایالات متحده و تدادم جنایت‌های ۲۵ ساله آنان از وقت نخست وزیری محمد مصدق تا سال ۱۳۵۸ بوده است.

عملیات طبس؛ تجربه تلخ دومین شکست

عبارات مهم : عملیات آزادسازی – ایالات متحده
۲۴ آوریل ۱۹۸۰ عملیات طبس؛ در پی گروگان‌گیری نیرو‌های آمریکایی در سفارتخانه آمریکا در خاک کشور عزیزمان ایران به وسیله دانشجویان ایرانی جیمی کارتر مدیر جمهور ایالات متحده دستور انجام عملیات آزادسازی نیرو‌های خود را صادر کرد.

اجازه تکرار کودتای نوژه را نخواهیم داد ، تداوم دشمنی‌ها از کارتر تا ترامپ

وی در جلسه اضطراری شورای امنیت ملی کشور خود، بیان کرد: به نظرم امکان خلاصی گروگان‌ها بسیار بعید به نظر می‌رسد و ما باید حاکمیت خود را اعمال کنیم و حالا وقت آن است که عمل مناسب انجام پذیرد و جدول زمانی آن هم تهیه شود و این عملیات باید در نخستین وقت ممکن شروع شود.

هنگام انجام عملیات، یکی از بالگرد‌های آمریکایی در ۱۲۰ کیلومتری راور کرمان دچار نقص فنی شد و سقوط کرد. در جریان این شکست ۸ تن از نیرو‌های نظامی آمریکا جان خود را از دست دادند و بعد از آن امام راحل (ره) در پیامی فرمودند: چه کسی هلی کوپتر‌های آقای کارتر را ساقط کرد؟ ما ساقط کردیم؟ شن‌ها ساقط کردند. شن‌ها مأمور خدا بودند، باد مأمور خداست.

پیروزی بر عراق؛ شکست سوم، ضربه نهایی کشور عزیزمان ایران به آمریکا

گویا دشمنی‌های آشکارا و پنهان سران آمریکا با کشور عزیزمان ایران به چند سکانس دوران پهلوی باز نمی‌گردد و این سریال همچنان ادامه دارد. ۲۲ سپتامبر ۱۹۸۰ میلادی دولت صدام به خاک کشور عزیزمان ایران حمله کرد که این جنگ تحمیلی حدود ۸ سال به طول انجامید.

با نیم نگاهی به تاریخ آمریکا به آسانی می‌توان به استمرار دخالت‌های روسای جمهور این کشور در کشور عزیزمان ایران پی برد.

پس از سرنگونی رژیم شاهنشاهی و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، ایالات متحده بیم تبدیل شدن یک نظام نوپا به قدرت برتر منطقه و چه بسا فرامنطقه‌ای را داشت، بنابراین به جنبش صدام حسین جهت جنگ با کشور عزیزمان ایران پرداخت تا بدهید گونه ضربه مهلکی بر پیکره جمهوری اسلامی ایران، وارد سازد.

رشادت‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس به دور از حمایت‌های کشور‌های برتر دنیا در حالی ادامه داشت که دولت آمریکا و اتحادیه جماهیر شوروی اقدام به حمایت‌های مالی، نظامی و مجهز ساختن ارتش عراق کرده بودند؛ ولی با وجود این کشور عزیزمان ایران توانست در این جنگ افزون بر شکست صدام حسین، مجددا به ایالات متحده بفهماند که از دخالت در امور سیاسی و اقتصادی کشور عزیزمان ایران ممانعت کند.

مطالب فوق تنها بخشی از شکست‌های پی در پی آمریکا در برابر کشور عزیزمان ایران بوده است و این در حالیست که مدیر جمهور تازه ایالات متحده بدون نگاه به تاریخ ناکامی‌های کشور خود، اکنون اقدام به لفاظی و ترساندن کشور عزیزمان ایران می‌کند.

و ولی ماجرای خلیج ع. ر. ب. ی

اظهارات ترامپ مبنی بر ع. ر. ب. ی دانستن خلیج فارس ناشی از ایجاد یک جنگ روانی و تنش میان مردم کشورمان هست، آیا که تجربه‌های تلخ شکست‌های پی در پی آنان در دهه‌های گذشته اکنون آنان را وادار ساخته که از طریق جنگ روانی وارد میدان شوند.
نکته جالب این است که بلافاصله بعد از بیانات واهی ترامپ در این خصوص بازدیدکنندگان ایرانی تصاویری از سنگ قبر سربازان آمریکایی را منتشر کرده بودند که نام خلیج فارس بر روی این سنگ قبر‌ها حک شده است بود.

اجازه تکرار کودتای نوژه را نخواهیم داد ، تداوم دشمنی‌ها از کارتر تا ترامپ

مهدی ناظمی کارشناس آسیای میانه به همین جهت در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان، با بیان اینکه به کار بردن جمله هایی مبنی بر خلیج ع. ر. ب. ی ریشه در عناد و ستیزه جویی آمریکا با کشورمان دارد، گفت: امروز نمی‌توان اذعان داشت که مدیر جمهور کشوری مانند ایالات متحده که همواره تلاش دارد از منابع کشور عزیزمان ایران در جهت تأمین منافع خود استفاده کند، با تاریخ و جغرافیا آشنایی ندارد و سخنان ریاست جمهوری کشورمان در قالب طعنه و کنایه مهر تأییدی بر این ادعاست.

کارشناس آسیای میانه با اشاره به سابقه طولانی دشمنی‌های کشور عزیزمان ایران و آمریکا، گفت: دشمنی آمریکا با انقلاب اسلامی و مردم کشور عزیزمان ایران هر لحظه بوده و است و ماهیت رژیم‌های سلطه مانند ایالات متحده و ظلم ستیزی آنان بر همگان آشکار هست؛ ولی ما باید بدون توجه به این پرسشها همواره با تکیه بر اصالت انقلاب اسلامی مبنی بر مقابله با ظلم ستیزی، به راه خود ادامه دهیم.

ناظمی افزود: حمله نظامی، کوتاه‌ترین راه مقابله با یک نظام است و دولت آمریکا با توسل به این شیوه کشور عزیزمان ایران را مورد نشانه قرار داد و شکست خورد، بنابراین اکنون مدیر جمهوری وقت آنان با جنگ روانی قصد دارد ایرانیان را جنبش کرده و آنان را آزار دهد.

وی برهم زدن آرامش کشور‌های مسلمان منطقه را مهم‌ترین علت بیانات واهی دونالد ترامپ برشمرد و گفت: اکنون کشور‌های منطقه به خوبی بر اهداف و سیاست‌های مدیر جمهور آمریکا آگاه هستند حال آنکه رسانه‌های غربی مسئله خلیج ع. ر. ب. ی را در بوق و کرنا می‌کنند.

اجازه تکرار کودتای نوژه را نخواهیم داد

به گفته مدیر جمهور کشورمان؛ ظاهرا ترامپ فراموش کرده که در طول مبارزات ملت کشور عزیزمان ایران علیه دیکتاتوری و تلاش این ملت جهت کسب استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی، در این سرزمین، کشوری که بیشترین حمایت را از دیکتاتوری وقت می‌کرد، آمریکا بود. ظاهرا او فراموش کرده که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، آمریکا چه اقداماتی را علیه کشور عزیزمان ایران انجام دادند و تلاش داشتند بر ضد انقلاب کشور عزیزمان ایران در سال ۵۹ کودتای پیشین خود را تکرار کند.

۱۸ جولای ۱۹۸۰ روز شکست کودتای نوژه؛ این کودتا به منظور ساقط کردن نظام جمهموری اسلامی کشور عزیزمان ایران و از طریق حمایت‌های مالی کشور‌های آمریکا، انگلیس و عراق طراحی شده است بود. به همین منظور مدیر قوه مجریه کشورمان نسبت به بیانات اخیر ترامپ تصویر العمل نشان داد و به او هشدار داد که نمی‌تواند کودتای نوژه جدیدی را علیه کشور عزیزمان ایران اجرا کند.

مطالب فوق تنها بخش کوچکی از مداخله‌های دولت آمریکا در پرسشها سیاسی کشور عزیزمان ایران هست. قدرتی دیکتاتور که از بیم تبدیل شدن کشور عزیزمان ایران به یک قدرت منطقه‌ای و چه بسا فرامنطقه‌ای تا کنون با توسل به شیوه‌های متفاوت و تفرقه‌افکنی تلاش در تصاحب منابع کشورمان دارد.

شاید بتوان یکی دیگر از ریشه‌های این عناد را در خوی سلطه‌گری آنان جستجو کرد؛ ولی سران این کشور‌ها شاید تاریخ پیروزی‌های کشور عزیزمان ایران در سال‌های بعد از انقلاب اسلامی را فراموش کرده‌اند و یا اینکه اکنون با نادیده انگاشتن آن تلاش دارند از حربه‌های دیگری مانند جنگ روانی علیه کشور عزیزمان ایران استفاده کنند.

در کلام آخر باید یادآور شد که این حربه‌ها هیچ‌گاه تأثیر مخربی بر روحیه ایرانی نخواهد گذاشت و مردم کشورمان تاکنون دو مرتبه یکی در وقت سقوط رژیم پهلوی و دیگر در وقت هشت دفاع مقدس امتحان خود را بعد داده‌اند. درست در آن وقت که قدرت‌های استکبار در یک سو قرار داشتند و کشور عزیزمان ایران تنها در برابر آنان ایستادگی می‌کرد. افزون بر این عنوان باید اذعان داشت از آنجایی که برجام یک توافقنامه چند جانبه است و مطابق با حقوق بین‌الملل، ترامپ به تنهایی نمی‌تواند این سند را لغو کند.

گزارش از زهرا ابهری

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: عملیات آزادسازی | ایالات متحده | ریاست جمهوری | دونالد ترامپ | ایرانیان | آمریکایی | ایرانی | انقلاب | آمریکا | انقلابی | تاریخ

اجازه تکرار کودتای نوژه را نخواهیم داد ، تداوم دشمنی‌ها از کارتر تا ترامپ

اجازه تکرار کودتای نوژه را نخواهیم داد ، تداوم دشمنی‌ها از کارتر تا ترامپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *