خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

تاکید بر استفاده کشور عزیزمان ایران و ترکیه از همه ظرفیت‌های جهت توسعه روابط

هیئت‌های عالی رتبه ایرانی در مذاکرات یکسان خود بر استفاده دو کشور از همه ظرفیت‌های موجود جهت توسعه روابط فی مابین تاکید کردند.

تاکید بر استفاده کشور عزیزمان ایران و ترکیه از همه ظرفیت‌های جهت توسعه روابط

به روایت بخش دولت گروه سیاسی گروه تحریریه سایت جوان، اسحاق جهانگیری که در راس هیئتی به ترکیه سفر کرده هست، در مذاکرات یکسان هیات عالی رتبه کشور عزیزمان ایران و ترکیه با اشاره به سفر اخیر مدیر جمهوری ترکیه به ایران، بر اجرایی شدن توافقات دو کشور تاکید کرد و اظهار داشت: طرفین باید به سرعت و با برطرف موانع موجود سطح همکاری ها در حوزه های متفاوت را ارتقاء دهند.

جهانگیری از ارتقای همکاری های بانکی، گمرکی و انرژی به عنوان بسترهای مورد علاقه طرفین جهت توسعه همکاری ها یاد کرد وآمادگی جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران جهت نزدیک شدن دو کشور جهت همکاری های زیاد در پرسشها دوجانبه، منطقه ای و بین المللی را اعلام کرد.

وی همچنین ضرورت تلاش دو کشور به منظور استقرار امنیت و مبارزه با گروه های تروریستی در منطقه را خاطرنشان ساخت و گفت: دو کشور می توانند در مبارزه با تروریسم در سوریه و سایر مناطق همکاری نزدیک تری داشته باشند.

تاکید بر استفاده کشور عزیزمان ایران و ترکیه از همه ظرفیت‌های جهت توسعه روابط

جهانگیری افزود: همکاری های امنیتی پایتخت کشور عزیزمان ایران و آنکارا در خصوص عراق نیز می تواند جهت همه کشورهای منطقه سودمند و موثر باشد.

معاون اول مدیر جمهور با بیان اینکه برگزاری همه پرسی در اقلیم کردستان توطئه رژیم صهیونیستی و آمریکا بود هرگونه جدایی طلبی این اقلیم را به ضرر مردم کردستان ارزیابی کرد .

وی همچنین خواستار اقدام جدی تر دو کشور و همه کشورهای مسلمان جهت حل مسئله مسلمانان روهینگیا در میانمار شد و گفت: باید تلاش کرد از ظلمی که به مسلمانان این کشور می شود کاسته شود.

معاون اول مدیر جمهور در ادامه با تاکید بر اینکه برجام قراردادی بین المللی است و هیچ کشوری نمی تواند این قرارداد را به تنهایی کنار بگذارد اظهار داشت : همه کشوها در دنیا باید تلاش کنند تا آمریکا به تعهدات خود در برجام پایبند باشد و نتواند آن را به آسانی زیرپا بگذارد.

هیئت‌های عالی رتبه ایرانی در مذاکرات یکسان خود بر استفاده دو کشور از همه ظرفیت‌های موجود جهت توسعه روابط فی مابین تاکید کردند.

جهانگیری بار دیگر یادآور شد دو کشور باید همه مساعی خود را به کار گیرند تا سطح مبادلات دو کشور به 30 میلیارد دلار در سال که هدفگذاری شده است است برسد.

نخست وزیر ترکیه نیز در مذاکرات دوجانبه هیات های عالی رتبه دو کشور بر تلاش جهت دستیابی به نشانه تعیین شده است در مبادلات اقتصادی دو کشور که 30 میلیارد دلار است را یادآور شد و خواستار برگزاری سریع ترین کمیسیون یکسان جهت برطرف موانع موجود شد.

وی همچنین استفاده از پول ملی دو کشور در مبادلات تجاری را که در مذاکرات روسای جمهور دو کشور راجع به آن توافق شده است بود را به نفع طرفین ارزیابی کرد و گفت: توسعه حمل و نقل، پرسشها بانکی و گمرکی می تواند مناسبات فیمابین را بیش از گذشته تقویت کند.

بینالی ییلدریم گفت: کشور عزیزمان ایران و ترکیه در زمینه پرسشها امنیتی نظیر مبارزه با تروریسم در منطقه به خاص در سوریه و عراق می توانند همکاری های نزدیک تری داشته باشند.
وی اشتراک نظر و همکاری سه جانبه ایران، ترکیه و عراق در خصوص جدایی طلبی کردستان عراق را مثبت ارزیابی کرد و گفت: پرسشها منطقه ای از اهمیت بسزایی برخوردار است و کشورهای منطقه باید با کمک هم پرسشها و پرسشها را حل و فصل کنند.

طرفین در این جلسه بر توسعه گردشگری و فراهم شدن بسترها جهت ارایه تسهیلات به مردم دو کشور تاکید کردند.

در این جلسه دکتر شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیر کمیسیون یکسان دو کشور از توسعه روابط دوجانبه با برگزاری نمایشگاه های تخصصی و برگزاری کمیسیون یکسان دوجانبه در آینده نزدیک به منظور برطرف موانع موجود خبر داد و گفت: درزمینه تعرفه ترجیحی، همکاری های بانکی و سوآپ ارزی، گمرک و حمل و نقل تصمیمات خوبی اتخاذ شده است که می تواند در توسعه همکاری ها موثر بوده و بستر مورد نیاز جهت حضور بخش شخصی دو کشور را فراهم کند.

تاکید بر استفاده کشور عزیزمان ایران و ترکیه از همه ظرفیت‌های جهت توسعه روابط

وزیر اقتصاد ترکیه نیز با تشریح نظر های خود جهت دستیابی به رقم 30 میلیارد دلار مبادلات تجاری دو کشور از توسعه همکاری ها در عرصه های متفاوت نظیر داروسازی، مسکن و خدمات فنی و مهندسی خبر داد.

در این جلسه وزرای راه و ترابری دو کشور و مدیر شرکت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و نیز مدیر کل بانک مرکزی کشور عزیزمان ایران پیشنهادات خود جهت توسعه همکاری ها نظیر ایجاد مسیر ترانزیت کالا به قطر، برگزاری هفته فرهنگی کشور عزیزمان ایران و معرفی شهرهای تاریخی کشور عزیزمان ایران به گردشگران ترک و نیز ایجاد بانک های منطقه ای بحث و تبادل نظر کردند.

سفر اسحاق جهانگیری به ترکیه

واژه های کلیدی: جهانگیری | برگزاری | ترکیه | ایران | همکاری | جهانگیری | ایران | ترکیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *