خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

طلا گران شد ، بهای نفت زیاد کردن یافت

اعلام حمایت کشور‌های روسیه و عربستان سعودی از تمدید توافق نفتی اوپک باعث زیاد کردن قیمت طلای سیاه شد.

طلا گران شد ، بهای نفت زیاد کردن یافت

به گزارش گروه بین الملل گروه تحریریه سایت جوان به نقل از رویترز، به دنبال استقبال تولیدکنندگان بزرگ نفت مشمول بر روسیه و عربستان سعودی از تمدید توافق اوپک و همچنین در پی کم کردن ارزش دلار، بهای نفت آخرهای روز گذشته (جمعه) با 2 درصد زیاد کردن همراه بود و بهای نفت خام برنت به بالای 60 دلار در هر بشکه رسید.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت با 1 دلار و 14 سنت زیاد کردن (معادل 1.9 درصد)، به 60 دلار و 44 سنت در هر بشکه رسید. نفت خام برنت در معاملات روز گذشته هم به 60 دلار و 53 سنت در هر بشکه رسیده بود که این بالاترین سطح از ژوئیه 2015 محسوب می شود.

طلا گران شد ، بهای نفت زیاد کردن یافت

دبیر کل شرکت کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) پیش از برگزاری نشست بعدی اعضای این گروه در 30 نوامبر اعلام کرد: عربستان سعودی و روسیه حمایت خود را از تمدید توافق نفتی بعد از مارس 2018 اعلام کردند.

بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت با 1 دلار و 26 سنت زیاد کردن (معادل 2.4 درصد)، 53 دلار و 98 سنت در هر بشکه معامله شد. این بیشترین سطح از اوایل ماه مارس امسال میلادی محسوب می شود. بهای نفت خام برنت همچنین با 4.6 درصد سود هفتگی همراه بود. نفت وست تگزاس اینترمیدیت هم در این هفته با 4.7 درصد سود همراه بود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که بهای نفت در امسال میلادی به دنبال فشرده شدن بازار، حمایت از تمدید توافق نفتی اوپک و شدت یافتن تنش‌ها در عراق، هم اکنون در بالاترین سطح قرار دارد. این در حالیست که بعد از اعلام ائتلاف بین المللی آمریکا در خصوص توافق میان نیروهای عراقی و نیروهای پیشمرگه کرد جهت برقراری آتش بس، اندکی از نگرانی ها در خصوص شدت یافتن تنش‌ها کاسته شده است است.

کشورهای عضو و غیرعضو اوپک پیشتر موافقت کردند که توافق نفتی کم کردن روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت را تا مارس 2018 تمدید کنند. این در حالیست که زیاد کردن سطح تولید نفت آمریکا همچنان یکی از نگرانی های اوپک هست؛ لیکن این اقدام آمریکا مانع از مقابله با اشباع کنونی بازار می شود.

اعلام حمایت کشور‌های روسیه و عربستان سعودی از تمدید توافق نفتی اوپک باعث زیاد کردن قیمت طلای سیاه شد.

به دنبال اعلام استقلال کاتالونیا، بهای طلا آخرهای روز گذشته با زیاد کردن همراه بود. بهای هر اونس طلای آمریکا تحویل دسامبر با 2 دلار و 20 سنت زیاد کردن (معادل 0.2 درصد) به 1271.80 دلار رسید.

انتهای پیام/

بهای نفت و طلا در بازارهای جهانی

واژه های کلیدی: وست تگزاس اینترمیدیت | نیروهای عراقی | روز گذشته | آمریکا | همراه | توافق | بازار | نفت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *