خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

اعضای پارلمان انگلیس در آستانه برکناری نخست‌وزیر

چهل نماینده محافظه‌کار پارلمان انگلیس آمادگی خود را جهت امضای درخواست برکناری «ترزا می» اعلام کردند.

اعضای پارلمان انگلیس در آستانه برکناری نخست‌وزیر

به گزارش گروه بین‌الملل گروه تحریریه سایت جوان به نقل از رویترز، چهل عضو محافظه‌کار پارلمان انگلیس آمادگی خود را جهت امضای نامه برکناری «ترزا می» از منصب نخست‌وزیری اعلام کردند.

اعضای محافظه‌کار پارلمان انگلیس مسابقه انتخاباتی خود را جهت تصدی کرسی رهبری این حزب شروع کرده‌اند که به موجب آن ممکن است «می» از قدرت، خارج و کرسی نخست وزیری به عضو محافظه‌کار دیگری سپرده شود.

ترزا می در انتخابات زودهنگام 8 ژوئن معنقد بود با حاشیه امن بالایی پیروز می‌شود ولی نتیجه انتخابات خلاف آن را ثابت کرد و حزب او نتوانست اکثریت کرسی‌های پارلمان را در دست بگیرد. از آن وقت وی جهت ماندن در پست رهبری حزب خود در تلاش است.

اعضای پارلمان انگلیس در آستانه برکناری نخست‌وزیر

در اثر تلاش‌های انگلیس جهت خروج از اتحادیه اروپا، دولت ترزا می تا به حال موفق به کنترل اوضاع بی‌نظم سیاسی نشده و این امر موجب تضعیف لندن در مذاکرات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برکسیت) شده است است.

در پی صحبت «می» در کنفرانس هر سال حزب محافظه‌کار، تلاش محافظه‌کاران جهت برکناری وی کم کردن یافت ولی هنوز نارضایتی بسیاری از آنها از عملکرد وی به عنوان نخست‌وزیر انگلیس و همچنین گفتگوهای پراکنده راجع به تعیین یک رهبر تازه جهت حزب آخر نیافته است.

در چند هفته‌ی اخیر دو وزیر کابینه انگلیس از حزب محافظه‌کار استعفای خود را اعلام کردند. مایکل فالون یکی از آن‌ها بود. وی وزیر دفاع بود و بعد از متهم شدنش به سوء واکنش‌ها جنسی از سمت خود کناره‌گیری کرد. در همین اثنا، پریت پاتل، وزیر توسعه بین‌الملل نیز بعد از فاش شدن رابطه‌اش با مقامات اسرائیل استعفا داد.

در مسابقه بر سر رهبری حزب محافظه‌کار، اگر عضوی از این حزب، «ترزا می» را شکست دهد به صورت خودکار به نخست وزیری این کشور می‌رسد و انتخابات مردمی نیز جهت این امر مورد نیاز نیست.

چهل نماینده محافظه‌کار پارلمان انگلیس آمادگی خود را جهت امضای درخواست برکناری «ترزا می» اعلام کردند.

انتهای پیام/

تلاش نمایندگان محافظه‌کار مجلس انگلیس جهت برکناری ترزا می

واژه های کلیدی: خروج از اتحادیه اروپا | نتیجه انتخابات | انتخابات | مسابقه | انگلیس | اروپا | اخبار بین الملل | پارلمان انگلیس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *