خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

سپاه کشور عزیزمان ایران تا دندان به موشک مسلح است / نشنال اینترست

وب‌سایت نشنال اینترست در گزارشی به بررسی توان موشکی کشور عزیزمان ایران و قدرت بلامنازع سپاه پاسداران پرداخت.

سپاه کشور عزیزمان ایران تا دندان به موشک مسلح است / نشنال اینترست

به گزارش گروه بین الملل گروه تحریریه سایت جوان، وب‌سایت “نشنال اینترست” در مطلبی نوشت: با این‌که در جنگ داخلی 6 ساله سوریه، انتظار نمی‌رفت مسئله‌ای رخ دهد که پیشتر مشاهده نشده باشد، حمله موشکی کشور عزیزمان ایران علیه مواضع گروه تروریستی داعش در دیرالزور، بُعد دیگری را به این درگیری‌ها افزود. کشور عزیزمان ایران این اقدام را پاسخی به حمله عنصرهای تروریستی به مجلس کشور عزیزمان ایران و نیز آرامگاه بنیان‌گذار انقلاب اسلامی کشور عزیزمان ایران معرفی کرد.

در این گزارش آمده است با این‌که اقدام داعش علت مناسبی جهت حمله موشکی در اختیار کشور عزیزمان ایران گذاشت، بی‌شک پایتخت کشور عزیزمان ایران قصد داشت با این حمله پیامی نیز به آمریکا و متحدانش – خصوصا بعد از حمله نیروهای آمریکا به نیروهای دولتی سوریه — برساند.

سپاه کشور عزیزمان ایران تا دندان به موشک مسلح است / نشنال اینترست

دلیل مهم این‌که کشور عزیزمان ایران بیشترین موشک‌های بالستیک در خاورمیانه را تولید کرده هست، جلوگیری از تهدیدها از جانب دشمن های منطقه‌ای این کشور هست. برنامه موشکی ایران در دوران پیش از انقلاب اسلامی شروع شد؛ ولی در دوران جنگ کشور عزیزمان ایران و عراق، پایتخت کشور عزیزمان ایران که قصد داشت نیروهای صدام حسین را به شلیک موشک‌هایی ترساندن کند که می‌توانست مواضع دشمن در قلب عراق را نشانه قرار دهد، تولید و توسعه موشک‌ها را با جدیت بیشتری دنبال کرد. از آن هنگام، کشور عزیزمان ایران جهت توسعه یک زرادخانه بزرگ و گسترده از موشک‌های بالستیک و کروز با کشورهایی مانند لیبی، کره شمالی و چین همکاری کرده است.

نگارنده این گزارش به اهمیت استفاده از این موشک‌ها در صحنه نبرد سوریه و ذکر مشخصات فنی موشک‌های شهاب، فاتح، سجیل و خلیج فارس در بخش نهایی این گزارش آورده است: این‌ها تنها بخشی از موشک‌های موجود در زرادخانه کشور عزیزمان ایران هستند. با این‌حال، اشاره به این موشک‌ها می‌تواند قابلیت‌های قدرتمند سپاه پاسداران کشور عزیزمان ایران را جهت خواننده ترسیم کند. موشک‌های بالستیک یکی از واضح‌‎ترین بخش استراتژی بازدارنده کشور عزیزمان ایران هستند که مشمول بر استفاده از نبردهای نیابتی و جنگ‌های دریایی نامتقارن نیز می‌شود. ولی از آنجا که کشور عزیزمان ایران و آمریکا به نبردی رو در رو در سوریه نزدیک می‌شوند، برنامه موشکی تهران مسئله‌ای است که ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا باید برنامه‌ای جهت آن داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

حمله موشکی سپاه پاسداران به مواضع داعش در سوریه حامل چه پیام‌هایی بود؟

وب‌سایت نشنال اینترست در گزارشی به بررسی توان موشکی کشور عزیزمان ایران و قدرت بلامنازع سپاه پاسداران پرداخت.

واکنش نتانیاهو به حمله موشکی سپاه پاسداران به مواضع داعش در سوریه چه بود؟

بازتاب بین المللی حمله موشکی سپاه پاسداران به مواضع تروریست ها در دیرالزور+ عکس

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: سپاه پاسداران | دوران جنگ | استفاده | برنامه | انقلاب | آمریکا | بالستیک | سوریه | ایران | برنامه | اسلامی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *