خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

آیا قرارداد تولید رنو در کشور عزیزمان ایران به آخر خط نرسید؟

پس از مدت‌ها کش و قوس و گمانه‌زنی، آخر واگذاری سایت «بن‌رو» در حوالی ساوه به شرکت رنو منتفی شد.

آیا قرارداد تولید رنو در کشور عزیزمان ایران به آخر خط نرسید؟

آیا قرارداد تولید رنو در کشور عزیزمان ایران به آخر خط نرسید؟

عبارات مهم : فرانسوی – فرانسه

پس از مدت ها کش و قوس و گمانه زنی، آخر واگذاری سایت «بن رو» در حوالی ساوه به شرکت رنو منتفی شد.

دنیای اقتصاد نوشت:مدیرعامل شرکت گسترش و نوسازی صنایع کشور عزیزمان ایران که هم اکنون در فرانسه به سر می برد به دنبال آن است تا مواردی از قرارداد با رنو را مورد تجدیدنظر قرار دهد. گفته می شود «سایت سمنان»، «سایت تبریز» و «سایت گرمسار» جهت جایگزینی بن رو در نظر گرفته شده است هست. بعضی از دست اندرکاران صنعت ماشین منتفی شدن تولید رنو در «بن رو» را به نوعی سنگ اندازی در مسیر این قرارداد تلقی می کنند.

آیا قرارداد تولید رنو در کشور عزیزمان ایران به آخر خط نرسید؟

پس از مدت ها کش و قوس و گمانه زنی، آخر واگذاری سایت بن رو به رنو منتفی شد تا در نهایت ایدرو و رنو به دنبال گزینه ای دیگر جهت کلید زدن قرارداد همکاری یکسان خود باشند. آن طور که یک منبع آگاه در گفت و گو با «دنیای اقتصاد» تاکید کرد، مدیرعامل شرکت گسترش و نوسازی صنایع کشور عزیزمان ایران (ایدرو) پنج شنبه هفته گذشته به قصد مذاکرات تازه با مسوولان رنو، راهی فرانسه شده است و در حال حاضر مشغول مذاکره در مورد جایگزینی بن رو جهت تولید محصولات تازه این خودروساز در کشور است.

طبق قراردادی که تابستان امسال میان ایدرو و رنو به امضا رسید، بنا شد سایت بن رو به عنوان آورده این سازمان، به رنو واگذار شود تا خودروساز فرانسوی فعالیت تازه خود را در ایران، در این سایت شروع کند. بن رو که در شهرستان ساوه مستقر هست، پیش تر میزبان خودرویی به نام فیات سی ینا (متعلق به بخش خصوصی) بود، ولی در نهایت سایپا آن را خرید و هم اکنون آریو و وانت پراید را در سایت موردنظر به تولید می رساند.

پس از مدت‌ها کش و قوس و گمانه‌زنی، آخر واگذاری سایت «بن‌رو» در حوالی ساوه به شرکت رنو منتفی شد.

در این شرایط، شرکت گسترش قصد داشت به واسطه برداشتن بن رو در ازای طلبش از سایپا، سهم و آورده خود در قرارداد با رنو را از این مسیر تامین کند. در صورت تحقق این برنامه، ایدرو به نوعی با یک تیر دو نشان می زد، به نحوی که هم طلب خود از سایپا را صاف می کرد و هم تعهدش در قرارداد رنو را به اجرا در می آورد. در نهایت شرایط جهت واگذاری بن رو به رنو محقق نشد تا حالا شرکت گسترش و خودروساز فرانسوی مجبور شوند گزینه ای دیگر را جهت اجرای قرارداد یکسان خود در نظر بگیرند. آن طور که خبر می رسد، شرکت گسترش چند گزینه از جمله «سایت سمنان»، «سایت تبریز»، «سایت گرمسار» و «سایت ساوه» را جهت جایگزینی بن رو در نظر گرفته و گفته می شود شانس گرمساری ها جهت میزبانی از محصولات رنو زیاد هست. ظاهرا مدیرعامل ایدرو در سفر اخیر خود به فرانسه، عنوان جایگزینی بن رو را نیز مطرح کرده و باید دید رنویی ها چه واکنشی به این عنوان خواهند داشت. آنچه مسلم هست، با منتفی شدن واگذاری بن رو به رنو، بخشی از قرارداد که مرتبط با آورده شرکت گسترش هست، تغییراتی را به خود خواهد دید و طبعا اگر رنویی ها گزینه های جایگزین بن رو را نپسندند، آن وقت ایدرو باید فکری به حال تامین نقدینگی جهت انجام تعهد مالی خود (در قرارداد رنو) بکند.

واژه های کلیدی: فرانسوی | فرانسه | قرارداد | ایران | فرانسه | بازار خودرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *