خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

۱۲۸ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی در سال ۹۷ / نوبخت

رییس شرکت برنامه و بودجه گفت: حداقل ۱۲۸ هزار میلیارد تومان جهت طرح‌های عمرانی سال آینده تخصیص داده شده است می‌یابد. 

۱۲۸ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی در سال ۹۷ / نوبخت

نوبخت: ۱۲۸ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی در سال ۹۷

عبارات مهم : طرح های عمرانی – برنامه ریزی

رییس شرکت برنامه و بودجه گفت: حداقل ۱۲۸ هزار میلیارد تومان جهت طرح های عمرانی سال آینده تخصیص داده شده است می یابد.

به گزارش ایسنا، محمدباقر نوبخت در جلسه علنی صبحگاه امروز (دوشنبه) مجلس، اظهار داشت: دو وعده به نمایندگان داده شده است بود؛ یکی اینکه لایحه بودجه سال ۹۷ در وقت مقرر تقدیم مجلس شود که در این رابطه پیش نویس لایحه به دولت ارسال شده است و از دیروز هیات وزیران کار پیگیری به پیش نویس لایحه ۹۷ را شروع کرده و ان شاءالله بودجه در وقت مقرر تقدیم مجلس خواهد شد.

۱۲۸ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی در سال ۹۷ / نوبخت

وی افزود: قول دیگری که به نمایندگان داده بودیم این بود که لایحه بودجه سال ۹۷ با اصلاحات اساسی تقدیم مجلس شود. ما این بودجه را به شکل برش مقطعی برنامه میان مدت پنج ساله تنظیم کرده ایم.

سخنگوی دولت با تاکید بر ضرورت عوض کردن روش سنتی به بودجه ریزی بر مبنای عملکرد، خاطرنشان کرد: جهت سال ۹۷ بودجه ۲۹۰ دستگاه و ردیف ملی را که ۳۲ درصد دستگاه های اصلی، ۲۷ درصد مجموعه دستگاه های مهم و فرعی و ۱۰ درصد استانی هستند بر مبنای قیمت تمام شده است محاسبه و الباقی را بر اساس هزینه واحد تولید محاسبه کردیم.

رییس شرکت برنامه و بودجه گفت: حداقل ۱۲۸ هزار میلیارد تومان جهت طرح‌های عمرانی سال آینده تخصیص داده شده است می‌یابد. 

نوبخت با بیان اینکه «بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته انتظار می رود در سال ۹۷ شاهد صرفه جویی دستگاه ها باشیم» گفت: قرار نیست ما رقم صرفه جویی را به خزانه برگردانیم، بلکه ۵۰ درصد آن را جهت طرح های عمرانی و ۵۰ درصد را جهت بهره وری زیاد استفاده خواهیم کرد. اقدام دیگری که انجام خواهیم داد راجع به ۳۳۷ ردیف متفرقه ای است که در بودجه وجود دارد و دستگاه های آنها مشخص نیست. ما باید این ردیف ها و اعتبارات را بین دستگاه ها تقسیم کنیم. در این راستا ۲۲۴ ردیف متفرقه را خارج کردیم، بعضی را از بین بردن کردیم و بعضی را ذیل دستگاه مشخصی بردیم و در واقع براق سازی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه حداکثر ۷۰ درصد بودجه باید هزینه جاری و حداقل ۳۰ درصد عمرانی باشد، ادامه داد: ما اعتبارات را به جای دستگاه های ملی به استان ها بردیم و مکانیزمی طراحی کردیم که اعتبارات در استان باقی بماند و صرف توسعه استان شود. با این سازوکار حداقل ۱۲۸ هزار میلیارد تومان جهت سال آینده به طرح های عمرانی تخصیص داده شده است دادیم.

سخنگوی دولت اضافه کرد: اگر می خواهیم کشور را بر پایه مالیات اداره کنیم نباید به مودیان فشار بیاوریم بلکه باید کسانی که تحت پوشش مالیات نیستند را تحت پوشش قرار دهیم.

۱۲۸ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی در سال ۹۷ / نوبخت

در آخر بیانات نوبخت، علی لاریجانی خطاب به وی گفت: درست است که ردیف های متفرقه باید ذیل دستگاه مشخص خود قرار گیرند ولی بخش هایی هم است که زیر نظر یک وزارتخانه قرار نمی گیرد، وظیفه آنها چیست؟ نوبخت در پاسخ به رییس مجلس گفت: از ۳۷۷ ردیفی که وجود دارد، ۲۲۴ ردیف را از حالت متفرقه خارج کرده ایم ولی تعدادی از ردیف ها هم همچنان باقی مانده است.

واژه های کلیدی: طرح های عمرانی | برنامه ریزی | لایحه بودجه | دستگاه | برنامه | استانی | مالیات | اخبار اقتصادی و بازرگانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *