خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

فصل خرید ملک با آوانس بهار

    برآیند «صفر» از افت و خیز سه ماهه قیمت مسکن     شروع معاملات تابستانی ملک در پایتخت کشور عزیزمان ایران با قیمت‌ شب عید

فصل خرید ملک با آوانس بهار

فصل خرید ملک با آوانس بهار

عبارات مهم : تسهیلات مسکن – 100 میلیون

برآیند «صفر» از افت و خیز سه ماهه قیمت مسکن

شروع معاملات تابستانی ملک در پایتخت کشور عزیزمان ایران با قیمت شب عید

فصل اول معاملات مسکن 96 با ثبت دو امتیاز به نفع خریداران تابستانی آخر یافت. کارنامه بهاری بازار ملک نشان می دهد افت وخیز ماهانه قیمت آپارتمان در پایتخت کشور عزیزمان ایران طی فروردین و اردیبهشت و سپس سکون نسبی در خرداد، باعث شده است واحدهای مسکونی در ابتدای فصل مهم نقل وانتقالات، با قیمت های شب عید معامله شود. زیاد کردن 9 تا 11 درصدی مبالغ وام تابستانی خرید مسکن نیز آوانس دیگر جهت تقاضای مصرفی هست. بررسی ها از وضع موجود نشان می دهد: شرایط اولیه پیشروی معاملات در مسیر رونق طی سه ماه تابستان فراهم آمده است.

فصل خرید ملک با آوانس بهار

تغییر فصل در بازار معاملات مسکن با ثبت دو امتیاز بهاری به نفع خریداران تابستانی، یک وقت در اختیار تقاضای مصرفی جهت سه ماه پیش رو قرار داد.

گزارش «دنیای اقتصاد» از آنچه در بهار امسال بر معاملات ملک گذشت، حاکی است: مطابق آمارهای دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن، بازار خرید و فروش آپارتمان در پایتخت کشور عزیزمان ایران طی سه ماه گذشته از سال 96، سه اوضاع متفاوت کاملا خفیف را در «قیمت» تجربه کرد به طوری که با برآیند «صفر» حاصل از ریزنوسانات ماهانه قیمت مسکن در بهار، فصل مهم نقل و انتقال ملکی از امروز –با پشت سر گذاشتن تعطیلات عید فطر- شروع می شود.میانگین قیمت مسکن در پایتخت کشور عزیزمان ایران بعد از «کاهش خفیف ماهانه» در فروردین امسال، تحت تاثیر عبور از ماه نیمه تعطیل، در اردیبهشت ماه با «ریزنوسان افزایشی» همراه شد و در خرداد ماه به علت افت سنتی حجم معاملات ناشی از همزمانی با ماه رمضان، شرایط «سکون نسبی» نسبت به ماه میانی بهار را تجربه کرد.

    برآیند «صفر» از افت و خیز سه ماهه قیمت مسکن     شروع معاملات تابستانی ملک در پایتخت کشور عزیزمان ایران با قیمت‌ شب عید

سه حالت متفاوت در تغییرات ماهانه قیمت مسکن طی فصل اول امسال، بهای فروش آپارتمان در پایتخت را هم اکنون به سطح ماه آخر سال 95 بازگردانده و موجب شده است معاملات تابستانی بازار ملک با قیمت های شب عید (اسفند 96) شروع شود. در حال حاضر میانگین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در پایتخت کشور عزیزمان ایران براساس معدل فروش خرداد 96، رقمی معادل 4 میلیون و 570 هزار تومان است که در سطح میانگین قیمت اسفند سال گذشته -4 میلیون و 540 هزار تومان- قرار دارد. سکون قیمت مسکن در خرداد –نسبت به اردیبهشت- نخستین امتیاز جهت خریداران تابستانی محسوب می شود. هر چند سطح فعلی قیمت در مقایسه با سال گذشته همین موقع –تغییر نقطه ای- به علت ریزنوسانات یکسال اخیر (تغییرات ماهانه)، 6 درصد زیاد است ولی این میزان زیاد کردن قیمت مسکن در خرداد 96 نسبت به خرداد 95 در قیاس با تورم نقطه ای 11 درصدی خرداد، از شرایط مناسب فصل تازه جهت خریداران مصرفی آپارتمان حکایت دارد.

میانگین قیمت مسکن در پایتخت کشور عزیزمان ایران نسبت به سال گذشته همین موقع، کمتر از 300 هزار تومان زیاد کردن یافته به این معنا که ارزش واقعی ملک مسکونی طی این مدت (مقایسه رشد قیمت اسمی با تورم عمومی) 5 درصد افت کرده هست. بررسی های «دنیای اقتصاد» از شرح دومین امتیاز بازار تابستانی ملک که آورده بهار به حساب می آید، حاکی است: تقاضای مصرفی خرید آپارتمان در فصل جاری، به تسهیلات بانکی با سقف ریالی 9 تا 11 درصد زیاد از سال گذشته، دسترسی دارد به طوری که قدرت وام های تازه خرید مسکن، در عمل، میزان رشد جزئی قیمت مسکن در بهار امسال نسبت به بهار پارسال را جهت خریداران جبران کرده هست. میانگین قیمت مسکن در پایتخت کشور عزیزمان ایران در بهار 96 رقمی معادل 5 درصد نسبت به بهار 95 زیاد کردن پیدا کرد و از سطح 4میلیون و 300 هزار تومان به مرز 4 میلیون و 500 هزار تومان رسید.

در حال حاضر ولی مبلغ تسهیلات بدون سپرده خرید مسکن(وام اوراق) با مصوبه بهار 96 شورای پول و اعتبار، از 110 میلیون تومان به 120 میلیون تومان زیاد کردن پیدا کرده و سقف تسهیلات صندوق یکم نیز جهت منزل اولی ها از 90 میلیون تومان به 100 میلیون تومان تبدیل شده است هست. مبالغ تازه وام خرید مسکن که ناشی از زیاد کردن سقف وام جعاله هست، قدرت خرید آپارتمان در بازار تابستانی پایتخت کشور عزیزمان ایران را نسبت به سال گذشته همین موقع، به رغم زیاد کردن قیمت مسکن در همین فاصله زمانی، تقویت کرده است.کارنامه معاملات مسکن در ربع اول سال 96، علاوه بر ثبت دو امتیاز جهت بازار تابستانی، همسو بودن روند معاملات با آینده نگری کارشناسان اقتصاد مسکن را نشان می دهد.

فصل خرید ملک با آوانس بهار

صاحب نظران بازار ملک اوایل امسال در برآوردهای خود از اوضاع معاملات در بهار، اعلام کرده بودند: فاز پیش رونق معاملات مسکن که سال 95 با توقف فرآیند تعمیق رکود، شکل گرفت، دست کم تا ابتدای تابستان 96 بدون حرکت رو به جلو، در بازار حاکم می ماند به این معنا که بروز رونق در اوایل سال، بعید خواهد بود. در قالب اين پيش بينى، عنوان شده است بود: بی ميلى به معاملات مسكن در خرداد، امكان رشد حجمى بازار را سلب خواهد كرد و در صورت عدم مواجهه خريداران با محرك تازه، حالت شبه رکود ناشی از تعطیلی مقطعی خریداران، اتفاق می افتد.

هم اکنون حجم خرید و فروش آپارتمان در بهار امسال، بیانگر تحقق برآوردهای کارشناسی در این بازار هست. میزان فروش ماهانه آپارتمان در پایتخت کشور عزیزمان ایران طی سه ماه اخیر به خصوص در خرداد ماه، از «درجا زدن بازار در فاز پیش رونق» حکایت دارد. ماه گذشته 14 هزار و 232 واحد مسکونی در مناطق 22 گانه پایتخت فروش رفت که 7 درصد کمتر از حجم فروش در اردیبهشت 96 بوده هست. در ماه میانی بهار امسال، حجم معاملات خرید مسکن در پایتخت کشور عزیزمان ایران از مرز 15 هزار واحد مسکونی گذشت و به 15 هزار و 323 واحد رسید. تعداد واحدهای مسکونی فروش رفته در ماه نشان می دهد، بازار معاملات مسکن هنوز وارد فاز رونق نشده است هر چند اوضاع، در مقایسه با رکود عمیق سال 94، تا حدودی، مناسب تر ارزیابی می شود. حجم معاملات خرید مسکن در بهار امسال یک درصد نسبت به بهار سال 95 زیاد کردن پیدا کرد و میزان فروش به 34 هزار و 623 واحد مسکونی رسید. توقف فرآیند رشد حجم معاملات خرید مسکن در خرداد، عمدتا ناشی از همزمانی با ماه رمضان و همچنین ماه بعد از انتخابات بوده هست. با این حال، اثر مسابقه بانک ها در پرداخت قیمت سود بانکی بالای 20 درصد به سپرده گذاران نیز اثر قابل توجه بر واکنش‌ها تقاضا در بازار ملک به شکل اعمال تاخیر در انجام معامله داشته است.

    برآیند «صفر» از افت و خیز سه ماهه قیمت مسکن     شروع معاملات تابستانی ملک در پایتخت کشور عزیزمان ایران با قیمت‌ شب عید

محرک تابستانی معاملات مسکن

در حال حاضر کارشناسان مسکن با استناد به فعالیت یک «محرک دارای تاریخ مصرف» در بازار معاملات مسکن، آینده نگری می کنند میزان خرید و فروش آپارتمان در تیر ماه هر چند به صورت خفیف، روند متفاوت رو به جلو را در پیش می گیرد. محرک تازه وارد به بازار معاملات مسکن، تسهیلات تازه خرید است که به صورت اوراق و تا آخر تابستان 96، به متقاضیان عرضه می شود. بانک عامل بخش مسکن ماه گذشته با ابلاغ دستور العمل نحوه پرداخت تسهیلات تازه 80 میلیونی خرید مسکن انفرادی و 120 میلیون تومانی زوجین به شعب خود، اعلام کرد: این تسهیلات فعلا تا آخر نیمه اول 96 عرضه می شود و بعد از آن، مشروط به حفظ تعادل منابع و مصارف بانک، راجع به استمرار پرداخت یا قطع آن، تصمیم گیری خواهد شد. مهلت زمانی جهت استفاده از تسهیلات تازه اوراق مسکن باعث می شود سمت تقاضای مصرفی مصمم به خرید ملک، طی سه ماه پیش رو، جهت انجام معامله اقدام کند.

فصل خرید ملک با آوانس بهار

دلایل افت فروش ملک در خرداد

بازار معاملات خرید مسکن در آخرین ماه از فصل بهار متاثر از دو مناسبت عمده،حالت «شبه رکود مقطعی» به خود گرفت.به گزارش «دنیای اقتصاد»، تازه ترین آمارهای بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران در خردادماه امسال نشان می دهد حجم معاملات خرید آپارتمان در آخرین ماه از فصل بهار متاثر از وقوع دو مناسبت عمده ولی با اثر موقت، با افت 2/ 6 درصدی نسبت به ماه قبل، مواجه شد و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نیز 8/ 0 درصد کم کردن یافت. شبه رکود موقتی در بازار مسکن خرداد ماه پایتخت همان گونه که پیش از این نیز از سوی کارشناسان آینده نگری شده است بود در وهله اول ناشی از همزمان شدن ماه رمضان با خرداد ماه و در نتیجه «رکود سنتی» بازار معاملات مسکن و در مرحله بعد متاثر از انتظار فعالان بازار جهت تحولات اقتصادی در نتیجه تشکیل کابینه تازه و شروع به کار دولت دوازدهم با رویکردهای اقتصادی خاص هست. حجم معاملات خرید و فروش مسکن هر سال، همزمان با فرارسیدن ماه رمضان در مقایسه با سایر ماه ها به صورت نسبتا محسوس کم کردن می یابد با این حال این افت در ماه رمضان امسال-خرداد ماه –نسبت به ماه رمضان سال گذشته به میزان2 واحد درصد زیاد تجربه شد.

ماه رمضان سال گذشته حجم معاملات خرید آپارتمان در شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران نسبت به ماه قبل از آن 4 درصد کم کردن یافت. این درحالی است که ماه رمضان امسال که از اوایل خرداد ماه امسال شروع شد حجم معاملات مسکن نسبت به اردیبهشت امسال 2/ 6 درصد کم کردن یافت.کارشناسان در تشریح علت کم کردن زیاد حجم معاملات مسکن در ماه رمضان امسال در مقایسه با ماه رمضان سال گذشته معتقدند بازار معاملات مسکن خردادماه امسال تحت تاثیر انتظار هر دو سمت خریدار و فروشنده مسکن جهت تشکیل کابینه تازه در دولت و به دنبال آن ایجاد بعضی تحولات اقتصادی همچون کم شدن قیمت سود بانکی،تسهیل شرایط دریافت تسهیلات مسکن و… به صورت موقتی با میل به کمتر جهت انجام معامله روبه رو شد؛ به طوری که هم اکنون هم خریداران و هم فروشندگان مسکن ترجیح می دهند تا مشخص شدن سیاست های تازه اقتصادی فعلا معاملات خود را به تاخیر بیندازند.همین عنوان باعث شده است به رغم آنکه هم اکنون بازار مسکن در فاز پیش رونق واقع شده است است و فرضیه بازگشت به رکود از سوی کارشناسان به طور کلی منتفی اعلام شده است هست، بازار معاملات مسکن با اوضاع شبه رکود مقطعی و موقتی مواجه شود.

براساس تازه ترین گزارش بانک مرکزی از اوضاع بازار مسکن شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران حجم معاملات خرید و فروش آپارتمان های مسکونی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران خرداد ماه امسال به حدود 15 هزار و 400 فقره رسید که نسبت به ماه قبل با 2/ 6 درصد کم کردن و نسبت به مدت مشابه سال قبل با 8/ 0 درصد افت مواجه شد. همچنین میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در خرداد ماه در شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران نزدیک به 4 میلیون و560 هزار تومان گزارش شده است است که نسبت به ماه قبل 7/ 0 درصد و در مقایسه با خرداد ماه پارسال(مدت مشابه سال گذشته)،4/ 5 درصد زیاد کردن یافته است که به معنای ریزنوسان ماهانه و زیاد کردن جزئی قیمت مسکن نسبت به مدت مشابه سال قبل(تغییرات نقطه ای) هست؛ بررسی های «دنیای اقتصاد» از تحولات قیمتی بازار مسکن در خرداد ماه امسال حاکی هست، رشد 4/ 5 درصدی قیمت مسکن نسبت به یک سال منتهی به خرداد 96، ناشی از بروز ریزنوسانات ماهانه قیمت مسکن در بعضی از ماه های سال گذشته هست. سال گذشته قیمت مسکن در بعضی از ماه ها با ریزنوسان هایی همراه شد که مجموع این ریزنوسانات هم اکنون خود را در شکل زیاد کردن جزئی 4/ 5 درصدی قیمت مسکن در خردادماه نسبت به خرداد پارسال نشان داده است.با این حال کارشناسان معتقدند فروشندگان مسکن جهت کمک به تسریع رونق در بازار معاملات ملک باید این واقعیت را مدنظر داشته باشند که بازار معاملات مسکن درحال حاضر ظرفیت زیاد کردن غیر منطقی و فراتر از سطح تورم عمومی قیمت را ندارد؛ به این معنا که در مقطع زمانی فعلی هرگونه تحرکات قیمتی فروشنده ها از سوی متقاضیان خرید با بازخورد منفی مواجه خواهد شد.

واژه های کلیدی: تسهیلات مسکن | 100 میلیون | آپارتمان | ماه رمضان | تابستانی | مقایسه | اقتصاد | میلیونی | تسهیلات | اقتصادی | بازار

فصل خرید ملک با آوانس بهار

فصل خرید ملک با آوانس بهار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *