خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

اضلاع افزایشی در بازار ارز

روز چهارشنبه، شاخص بازار ارز ۴ تومان رشد را به ثبت رساند و به بهای ۴ هزار و ۲۷ تومان رسید. پیش از این، دلار در روزهای یکشنبه، دوشنبه

اضلاع افزایشی در بازار ارز

اضلاع افزایشی در بازار ارز

عبارات مهم : روز چهارشنبه – بازیگران

روز چهارشنبه، شاخص بازار ارز ۴ تومان رشد را به ثبت رساند و به بهای ۴ هزار و ۲۷ تومان رسید. پیش از این، دلار در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه به ترتیب،یک، ۳ و ۷ تومان زیاد کردن قیمت را به ثبت رسانده بود.

به گفته فعالان، عوامل زیادی در شکل گیری روند افزایشی بازار نقش داشتند که رشد قیمت حواله درهم، ورود سکه بازان به بازار ارز، زیاد کردن تقاضا در ابتدای ماه و کم کردن عرضه بازارساز نقش مهم تری داشتند. در این میان، عده ای از بازیگران بازار باور داشتند که در پنجمین روز هفته میزان عرضه بازارساز زیاد از روزهای پیشین بود؛ ولی معامله گران با جوسازی اطراف اتفاقاتی مانند به رای گذاشتن چهار لایحه که نشانه آنها اعمال فشار زیاد بر کشور عزیزمان ایران و حزب الله بود، تلاش کردند قیمت ها را اوج ببرند. این لوایح قرار بود شب گذشته به رای گذاشته شوند.

معامله گران آتی با برجسته کردن چنین خبرهایی و اوج بردن فعالیت خود قیمت دلار در معاملات فردایی را در مقطعی از روز به نزدیک ۴ هزار و ۵۰ تومان رساندند. در این میان، عده ای اعتقاد داشتند اوج بودن قیمت دلار در مشهد یکی از دیگر عواملی بود که قیمت دلار در پاساژ افشار را جنبش می کرد. توصیه حائز اهمیت در مورد روند افزایشی دلار مربوط به دامنه نوسانات آن بود. دلار با اینکه در آبان ماه روند افزایشی را پشت سر گذاشته هست، هرگز نتوانسته نوسان بالای ۱۰ تومان را به ثبت برساند و به نوسانات تک رقمی اکتفا کرده هست. در این میان، روز چهارشنبه یکی دیگر از روزهایی بود که نیروهای افزایشی قصد داشتند با استفاده از متغیرهای متفاوت قیمت دلار را وارد محدوده های بالاتر کنند؛ ولی مقاومت و عرضه مناسب و به موقع بازارساز موجب شد که قیمت نوسانات محدودی را تجربه کند.

اضلاع افزایشی در بازار ارز

شروع بازار در آستانه سطح جدید

در پنجمین روز هفته، دلار معاملات خود را با قیمت ۴ هزار و ۳۳ تومان شروع کرد که افزایشی ۱۰تومانی نسبت به قیمت بسته شده است روز سه شنبه داشت. با این حال، معاملات فردایی در سطح قیمتی بالاتری و با قیمت ۴ هزار و ۴۷ تومان کلید خورد. در ادامه روز قیمت دلار در معاملات فردایی تا ۴ هزار و ۴۹ تومان نیز اوج رفت، ولی نتوانست از سطح ۴ هزار و ۵۰ تومان عبور کند و در مسیر کاهشی قرار گرفت. به گفته فعالان، زیاد کردن عرضه بازارساز بااهمیت ترین عاملی بود که موجب شد این ارز نتواند وارد سطوح تازه شود. این در حالی بود که اضلاع افزایشی زیادی قیمت را جنبش می کردند.

روز چهارشنبه، شاخص بازار ارز ۴ تومان رشد را به ثبت رساند و به بهای ۴ هزار و ۲۷ تومان رسید. پیش از این، دلار در روزهای یکشنبه، دوشنبه

مهم ترین محرک قیمت دلار، زیاد کردن قیمت حواله درهم بود. به گفته فعالان، روز چهارشنبه قیمت حواله درهم تا هزار و ۱۰۵ تومان اوج رفت. بسیاری از معامله گران با توجه به قیمت حواله درهم و برجسته کردن بعضی اخبار روانی خریدهای خود را زیاد کردن دادند. این دسته تصور می کردند با توجه به وجود عوامل افزایشی قیمت توان رشد بیشتری را خواهد داشت. با این وجود، به نظر می رسد عرضه بازیگران بازارساز به اندازه ای بود که نیروهای افزایشی بازار را تا حدی خنثی کرد.

کاهش سکه

سکه تمام بهار آزادی که روز سه شنبه با ۱۲ هزار تومان زیاد کردن از مرز یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان عبور کرده و به بهای یک میلیون و ۳۱۰ هزار تومان رسیده بود، روز چهارشنبه آرام گرفت و نوسانات کمتری را به ثبت رساند. روز چهارشنبه، سکه معاملات خود را با قیمت یک میلیون و ۳۱۰ هزار تومان شروع کرد که تغییری نسبت به روز قبل نداشت. در ادامه روز این فلز گرانبها کشش زیادی جهت زیاد کردن قیمت از خود نشان نداد تا در نهایت با پایین آمدن از کانال یک میلیون و ۳۱۰ هزار تومان با قیمت یک میلیون و ۳۰۸ هزار تومان به کار خود آخر دهد. به گفته فعالان، روز چهارشنبه ارزش اونس در بازارهای جهانی تا ساعت ۳ بعدازظهر در محدوده هزار و ۲۷۰ دلار قرار داشت.

به گفته آنها، قیمت سکه در روز سه شنبه ظرفیت رشد زیادی نداشت؛ ولی بعضی معامله گران بزرگ با زیاد کردن خریدهای خود سایر بازیگران بازار را شوکه کردند و قیمت را در مسیر افزایشی قرار دادند. روز چهارشنبه عده ای از معامله گران در منطقه سبزه میدان به روند خریدهای این دسته از معامله گران معترض بودند. به گفته فعالان، حتی ظهر چهارشنبه شعارهایی در بازار سبزه میدان علیه این معامله گران سر داده شد. در این میان، مدیر اتحادیه کشوری طلا و جواهر نیز راجع به اوج بودن تقاضا در بازار سکه گفت: دلایل متعددی وجود دارد که یکی از آنها وجود تقاضای غیرمصرفی جهت سکه هست؛ لیکن بسیاری از خانوارها ترجیح می دهند بخشی از دارایی ارزش را به سکه تبدیل کنند.

اضلاع افزایشی در بازار ارز

البته این تقاضا جهت خانوارها محدود و در حد چند سکه است و نمی توان آن را تقاضای سرمایه گذاری دانست. کشتی آرای در بخش دیگری از سخنان خود به علت حبابی بودن بهای سایر سکه ها اشاره کرد و گفت: سکه امامی یکبار ضرب می خورد؛ ولی نیم سکه دو بار، ربع سکه چهار بار و سکه گرمی هشت بار ضرب می خورد و این اتفاق هزینه ضرب را جهت سکه گرمی زیاد کردن می دهد. در این میان، عده دیگری از معامله گران نیز باور داشتند، قدرت خرید جهت خرید سکه های کوچک بالاتر است و همین عنوان موجب می شود که تقاضا جهت نیم و ربع سکه بالاتر باشد. این عنوان موجب می شود که این دارایی ها حباب بیشتری داشته باشند و در آستانه اعیاد مذهبی و ملی مهم نسبت به سایر سکه ها حباب بیشتری داشته باشند.

روز چهارشنبه، شاخص بازار ارز ۴ تومان رشد را به ثبت رساند و به بهای ۴ هزار و ۲۷ تومان رسید. پیش از این، دلار در روزهای یکشنبه، دوشنبه

اخبار اقتصادی – دنیای اقتصاد

واژه های کلیدی: روز چهارشنبه | بازیگران | بازار | اخبار | میلیون | اخبار اقتصادی و بازرگانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *