خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

اثر رشد معاملات مسکن بر بازار اجاره

افزایش معاملات مسکن در نیمه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته باعث شده است بعد از دو سال ثبات نسبی قیمت رهن و اجاره آپارتمان در

اثر رشد معاملات مسکن بر بازار اجاره

اثر رشد معاملات مسکن بر بازار اجاره

عبارات مهم : آپارتمان – تابستان

افزایش معاملات مسکن در نیمه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته باعث شده است بعد از دو سال ثبات نسبی قیمت رهن و اجاره آپارتمان در مناطق متفاوت تهران، امسال اجاره بهای آپارتمان های مسکونی با رشد بالاتری همراه شود.

به گزارش دنیای اقتصاد، زیاد کردن دمای بازار معاملات مسکن باعث شده است بسیاری از مالکان آپارتمان های مسکونی که طی سه سال گذشته واحدهای خود را در بازار اجاره عرضه کرده بودند، اکنون وقت را جهت حضور در بازار فروش آپارتمان مناسب ارزیابی کنند. به این ترتیب، دلسردی این گروه از موجران نسبت به بازار مسکن که موجب شده است بود در چند سال گذشته به کلی از فروش واحدهای خود منصرف شوند و بازار اجاره را جهت کسب سود موقتی تا وقت بازگشت رونق به معاملات گزینش کنند، اکنون جای خود را به دلگرمی نسبت به آینده بازار مسکن داده است.

آن گونه که واسطه های ملکی می گویند، عوض کردن رویه موجران و تصمیم آنها به فروش موجب شد در بازار مسکن تابستان امسال شمار فایل های فروش با مستاجر در مقایسه با سال گذشته زیاد کردن قابل ملاحظه ای داشته باشد و البته این اوضاع موجب شد خریداران مسکن که به قصد سرمایه گذاری وارد بازار شده است اند، راحت تر بتوانند صاحب منزل شوند. به عبارت دیگر، حضور مستاجر در واحدهای فروشی تا چند ماه بعد که موعد قرارداد آنها فرابرسد، دست کم در تابستان امسال از نگاه اغلب متقاضیان خرید یک امتیاز منفی قلمداد نشد بلکه به تامین نقدینگی آنها جهت خرید کمک کرد.

اثر رشد معاملات مسکن بر بازار اجاره

سرعت گرفتن عوض کردن فاز بازار مسکن از پیش رونق به رونق که رشد معاملات مسکن در ۶ ماهه گذشته نسبت به مدت مشابه پارسال موید آن هست، طرفین معاملات و تقاضای خرید و فروش بالقوه را متقاعد کرده که اکنون وقت مناسب حضور در بازار فرا رسیده هست. در نتیجه این اوضاع آمارهای واحدهای استیجاری در بازار مسکن به خاص در دو سه ماه اخیر کاهشی بوده و این واحدها در بازار فروش عرضه شده است اند، در نتیجه کم کردن آپارتمان های اجاری، قیمت رهن و اجاره آپارتمان های مسکونی نیز امسال بعد از دو سال ثبات نسبی با قدری زیاد کردن روبه رو شده است است.

این زیاد کردن به طور میانگین ۱۰تا۱۵ درصدی در بازار اجاره جهت مستاجران کاملا محسوس بوده است و شاید همین اوضاع باعث شده است در طول یک ماه اخیر با مراجعه به مشاوران املاک خود را به عنوان متقاضی خرید معرفی کنند و در لیست انتظار بنگاه های املاک جهت جست وجوی فایل متناسب با بودجه خود قرار بگیرند. به این ترتیب انتظار می رود در آینده نه چندان دور، شاهد کم کردن تقاضا در بازار املاک استیجاری و در برابر زیاد کردن تقاضای خرید باشیم که با توجه به حضور فروشنده ها در بازار، این اوضاع به رونق بازار کمک خواهد کرد.

افزایش معاملات مسکن در نیمه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته باعث شده است بعد از دو سال ثبات نسبی قیمت رهن و اجاره آپارتمان در

واژه های کلیدی: آپارتمان | تابستان | بازار | اجاره | اخبار اقتصادی و بازرگانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *