قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
خانه / دنیای اقتصاد / خدمات بانکها براق نیست/ مصرف کنندگان خرد در اولویت باشند ، سیف

خدمات بانکها براق نیست/ مصرف کنندگان خرد در اولویت باشند ، سیف

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه نوع خدمات بانکها به جامعه در کشور ما براق نیست، گفت: این خدمات باید در جهت مصرف کنندگان خرد سوق داده شوند.

خدمات بانکها براق نیست/ مصرف کنندگان خرد در اولویت باشند ، سیف

سیف: خدمات بانکها براق نیست/ مصرف کنندگان خرد در اولویت باشند

عبارات مهم : سرمایه گذاری – ازدواج

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه نوع خدمات بانکها به جامعه در کشور ما براق نیست، گفت: این خدمات باید در جهت مصرف کنندگان خرد سوق داده شوند.

به گزارش مهر، ولی الله سیف در مراسم تقدیر از طرح ضربتی وام ازدواج که از ابتدای مردادماه امسال شروع شد، گفت: متاسفانه نوع خدماتی که بانکها به جامعه عرضه می کنند در کشور ما مبهم است و براق نیست.

خدمات بانکها براق نیست/ مصرف کنندگان خرد در اولویت باشند ، سیف

وی با بیان اینکه بانکها امور منابع خرد را عموما به واحدهای بزرگ تولیدی تخصیص داده شده است داده اند افزود: این در حالی است که در دنیا بانکها وام های خرد به مصرف کننده می دهند و این مصرف کنندگان هستند که با خرید خود، تولید کننده را حمایت می کنند.

رئیس کل بانک مرکزی با یادآوری اینکه در این زمینه دستورالعمل ها و بخشنامه هایی را جهت شبکه بانکی کشور طی سالهای گذشته ابلاغ کردیم، تصریح کرد: انتظار ما این است که بخش عمده خدمات نظام بانکی در جهت ارائه خدمات مصرف کنندگان خرد باشد ضمن اینکه تولید کننده ای در این فرایند موفق خواهد بود که بتواند مصرف کننده بیشتری را جذب کند.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه نوع خدمات بانکها به جامعه در کشور ما براق نیست، گفت: این خدمات باید در جهت مصرف کنندگان خرد سوق داده شوند.

سیف با تاکید بر اینکه باید در زمینه ارائه این نوع خدمات عنایت بیشتری از سوی مدیران شبکه بانکی صورت داده شود، گفت: یکی از این دستورالعمل ها صدور کارت های اعتباری پرداخت تسهیلات به اعتبار یارانه نقدی مردم بود که می تواند شرایط تسهیل این نوع خدمات را فراهم کند.

رئیس کل بانک مرکزی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به اجرای طرح ضربتی اعطای وام ازدواج که از ابتدای مرداد امسال شروع شد، گفت: به طور هفتگی در جریان اجرای طرح بودم و خوشبختانه به صورت خودکار طرح مذکور از سوی بانکها اجرا می شد.

سیف افزود: این سنت حسنه جاریه قرض الحسنه نظام بانکی کشور از برکات قانون بانکداری بدون ربا است که در دنیا معمولا تسهیلات قرض الحسنه جایگاهی ندارد.

خدمات بانکها براق نیست/ مصرف کنندگان خرد در اولویت باشند ، سیف

رئیس کل بانک مرکزی افزود: اوضاع فعالیت قرض الحسنه از ابتدای اجرا همواره با رشد مواجه بوده و با اطلاع رسانی در این عنوان خوشبختانه علاقمندی و همکاری مردم در فعالیت های قرض الحسنه و سپرده گذاری نزد بانکها قابل تحسین است.

سیف تاکید کرد: مردم عزیز ما بدانند منابعی که تحت عنوان قرض الحسنه نزد بانکها سپرده گذاری می کنند این وقت را به دولت و نظام بانکی می دهند تا در امور فعالیت های قرض الحسنه از جمله پرداخت وام ازدواج فعالیت بیشتری داشته باشد.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه نوع خدمات بانکها به جامعه در کشور ما براق نیست، گفت: این خدمات باید در جهت مصرف کنندگان خرد سوق داده شوند.

وی افزود: از هموطنان درخواست می کنیم با همکاری خود در فعالیت های قرض الحسنه امکان بیشتری را جهت ارائه این نوع خدمات جهت نظام بانکی فراهم کنند.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: یکی از دغدغه های من این است که منابعی که قرار است در سرفصل منابع قرض الحسنه قرار گیرد در اختیار مردم باشد.

خدمات بانکها براق نیست/ مصرف کنندگان خرد در اولویت باشند ، سیف

سیف تصریح کرد: یکی از شبهاتی که در گذشته در خصوص استفاده از منابع قرض الحسنه وجود داشت این بود که این منابع در بخش های سرمایه گذاری مورد استفاده قرار می گیرد که یکی از کارها بانک این بود که منابع قرض الحسنه در فعالیت های قرض الحسنه نیز مطرح شوند.

واژه های کلیدی: سرمایه گذاری | ازدواج | منابع | مرکزی | فعالیت | اخبار اقتصادی و بازرگانی

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

برنامه ریزی جهت ایمن‌تر کردن تاسیسات برق در کشور / اردکانیان

۷ وزیر نیرو گفت: با هماهنگی معاونت برق و انرژی وزارتخانه در حال حرکت به …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *