خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

عوض کردن ریل صاحبخانه‌ها از رهن به اجاره

تابستان امسال بازار اجاره به‌خاطر کم شدن قیمت سود بانکی موجران ترکیب رهن و اجاره را به نفع اجاره عوض کردن دادند و این عنوان فشار به مستأجران را زیاد کرد.

عوض کردن ریل صاحبخانه‌ها از رهن به اجاره

عوض کردن ریل صاحبخانه ها از رهن به اجاره

عبارات مهم : سود بانکی – تابستان

تابستان امسال بازار اجاره به خاطر کم شدن قیمت سود بانکی موجران ترکیب رهن و اجاره را به نفع اجاره عوض کردن دادند و این عنوان فشار به مستأجران را زیاد کرد.

ایران نوشت:تمایل مالکان به اجاره بها به جای رهن بااهمیت ترین اتفاق بازار اجاره در تابستان بود که علت آن عوض کردن قیمت سود بانکی بود طوری که در بنگاه های املاک کم کردن فایل های رهن کامل محسوس بود.

عوض کردن ریل صاحبخانه‌ها از رهن به اجاره

فصل پاییز هر سال تب و تاب قیمت های بازار اجاره تا حدودی به نفع مستأجران کمتر می شود ولی در عین حال منزل های عرضه شده است جهت اجاره نیز کم کردن می یابد و به همین علت هر چند قیمت ها در بازار اجاره فصل پاییز نسبت به تابستان معتدل تر می شود ولی متقاضیان نمی توانند به خاطر کمبود عرضه جابه جایی خود را به پاییز انتقال یافته کنند.

فصل تابستان هر لحظه فصل رونق و زیاد کردن عرضه و تقاضا در بازار مسکن است و بیشترین جابه جایی ها بویژه در بازار اجاره در این موقع از سال اتفاق می افتد. تابستان امسال بازار اجاره به خاطر کم شدن قیمت سود بانکی موجران ترکیب رهن و اجاره را به نفع اجاره عوض کردن دادند و این عنوان فشار به مستأجران را زیاد کرد با اینکه میانگین زیاد کردن اجاره بها در شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران طی شهریورماه سال جاری ۸.۶ درصد اعلام شد، امابه گفته حسام عقبایی مدیر مشاوران املاک تابستان امسال اجاره بها در بعضی مناطق پایتخت کشور عزیزمان ایران تا ۴۰ درصد هم اوج رفت تجربه نشان داده هر وقت سود سپرده های بانکی کم کردن می یابد موجران جهت پوشش دهی هزینه های خود اجاره بها را اوج می برند.

تابستان امسال بازار اجاره به‌خاطر کم شدن قیمت سود بانکی موجران ترکیب رهن و اجاره را به نفع اجاره عوض کردن دادند و این عنوان فشار به مستأجران را زیاد کرد.

یکی از مشاوران املاک در خیابان وحدت اسلامی می گوید با کم شدن قیمت سود بانکی کمتر مالکی حاضر است که واحد خود را رهن کامل بدهد و زیاد مالکان اجاره بها را به رهن ترجیح می دهند. او در مورد اینکه آیا آخر فصل جابه جایی بر کم شدن قیمت اجاره ها اثر گذار نبوده می گوید هر سال پاییز قیمت اجاره نسبت به تابستان کمتر می شود ولی این عوض کردن قیمت محسوس نیست امسال نیز با وجود آخر تابستان مالکان همچنان به گرفتن اجاره نسبت به رهن میل به دارند.

او می گوید باید این را نیز در نظر بگیریم که در پاییز ملک عرضه شده است نیز نسبت به تابستان محدود می شود و عملاً مستأجر به نسبت تابستان جهت گزینش واحدی مناسب دستش بسته تر است.

در خصوص کمبود واحد جهت اجاره یکی از مشاوران املاک در محله خواجه عبدالله می گوید هر سال پاییز واحدهای اجاره ای کم کردن می یابد ولی امسال این کم کردن زیاد هم شده است و الان تقریباً منزل جهت اجاره اندک هست. یکی دیگر از بنگاهداران در غرب پایتخت کشور عزیزمان ایران اعتقاد است افت اجاره به نسبت تابستان آنقدر کم است که می توان گفت اصلاً کم کردن قیمتی نداریم بلکه مالکان ملک خود را به هر قیمتی که می خواهند پیشنهاد می دهند که خیلی از قیمت ها هم واقعی نیست.

عوض کردن ریل صاحبخانه‌ها از رهن به اجاره

نقش دولت در بازار اجاره بها

محمود جهانی کارشناس بازار مسکن می گوید امسال به خاطر عوض کردن در ترکیب اجاره و رهن و خواست مالکان به اجاره به جای رهن باعث شده است که زیاد کردن اجاره بها نسبت به سال های قبل زیاد احساس شود در حالی که زیاد کردن عجیب و غریبی در این بازار رخ نداده است.

تابستان امسال بازار اجاره به‌خاطر کم شدن قیمت سود بانکی موجران ترکیب رهن و اجاره را به نفع اجاره عوض کردن دادند و این عنوان فشار به مستأجران را زیاد کرد.

وی اعتقاد است تجربه نشان داده دخالت دولت جهت نظارت و کنترل اجاره بها موثر نیست و دولت ابزار مورد نیاز را جهت این کار ندارد، البته اگر در قالب برنامه ای منظم سیاست های تنظیم بازار اجاره تدوین و بستر آن مهیا شود نظارت بر این بازار بافایده خواهد بود.

به اعتقاد این کارشناس بازار مسکن البته دولت جهت کم درآمدها و اقشار ضعیف باید جهت اجاره مستقیماً وارد بازار اجاره شود و برنامه هایی مانند مسکن اجتماعی می تواند به این عنوان کمک کند. در کشورهای پیشرفته که دولت دخالت چندانی در اقتصاد ندارد ولی هنگامی که بازار مسکن به مسئله دچار شود دولت ها جهت حل آن دخالت می کنند.

عوض کردن ریل صاحبخانه‌ها از رهن به اجاره

جهانی می افزاید در حال حاضر در کل کشور سهم واحدهای اجاره ای پایین است که دادن مشوق هایی به بخش شخصی جهت حل مسئله بازار اجاره می تواند موثر باشد.

افزایش قیمت هادر بازار خرید و فروش

تغییر محسوس دیگر در بازار مسکن زیاد کردن قیمت فروش نسبت به تابستان هست، آن طور که مدیر اتحادیه مشاوران املاک می گوید قیمت مسکن در تابستان نسبت به سال قبل افزایشی نداشته ولی در نیمه دوم سال باید منتظر زیاد کردن قیمت ها تا 10 درصد باشیم. مشاهدات میدانی در بازار مسکن نیز نشان می دهد با زیاد کردن معاملات در تابستان و ورود وام های منزل اولی به بازار قیمت ها نسبت به شهریور زیاد کردن پیدا کرده هست. مشاور املاکی در خیابان مختاری می گوید قیمت فروش در این منطقه در تابستان 2میلیون و 600 تا 700 هزار بود ولی اکنون این قیمت به 3 میلیون رسیده و مالکان قیمت های خود را زیاد کردن داده اند.

در مناطق دیگر پایتخت کشور عزیزمان ایران نیز قیمت های فروش نسبت به تابستان زیاد کردن را نشان می دهد و به گفته مشاوران املاک زیاد کردن تقاضا یکی از دلایلی است که موجب شده است مالکان چند سالی به خاطر رکود در انتظار فروش ملک به قیمت مناسب بودند از این وقت استفاده کنند و قیمت ها را به خاطر رکود چند ساله زیاد کردن دهند که البته زیاد کردن قیمت ها اگر غیر منطقی باشد متقاضیان باز هم توان مالی جهت خرید ندارند.

بر اساس آمار از ابتدای مهرماه تا آخر 23 مهرماه، تعداد 10هزار و 971 قرارداد خرید و فروش ملک در شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران ثبت شده است هست، این میزان نسبت به تعداد قراردادهای خرید و فروش در مدت مشابه سال قبل 14درصد رشد داشته هست. آمار تحولات بازار مسکن کل کشور نیز تغییراتی به موازات تحولات بازار مسکن پایتخت کشور عزیزمان ایران داشته است ،به گونه ای که تعداد معاملات مسکن کشور در 23 روز نخست مهرماه نسبت به مدت مشابه سال قبل 14.5درصد زیاد کردن داشته هست.

واژه های کلیدی: سود بانکی | تابستان | پاییز | بازار | ایران | اجاره | اخبار اقتصادی و بازرگانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *