خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

هشدار پلیس فتا به سلبریتی ها جهت هک شدن اینستاگرام

رئیس پلیس فتا در مورد هک شدن اکانت بازیگران و صورت های معروف و شخصیت های معروف در اینستاگرام هشدار داد.

هشدار پلیس فتا به سلبریتی ها جهت هک شدن اینستاگرام

به گزارش گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ سردار سیدکمال هادیانفر با اشاره به انتشار خبر هک اکانت تعداد زیادی از بازدیدکنندگان اینستاگرام گفت: به‌تازگی یک گروه هکری با ادعای دزدی اطلاعات حدود 6 میلیون نفر از بازدیدکنندگان مشهور از قبیل شخصیت‌های ورزشی و بازیگران و غیره در اینستاگرام، اقدام به فروش آنهاکرده است.

سردار هادیانفر ادامه داد: بنابر گزارش کمپانی اینستاگرام علت این امر وجود یک آسیب‌پذیری مهم امنیتی در قسمت API در برنامه اینستاگرام بوده که به مهاجمان اجازه دسترسی به اطلاعات مهمی از قبیل شماره تماس،آدرس ایمیل را داده است.

این مقام ارشد نظامی در تشریح این روش گفت: بر اساس گزارش ارائه‌شده به وسیله آزمایشگاه کسپراسکای، این مسئله در Mobile API اینستاگرام، مخصوصاً در گزینه تنظیم مجدد رمز عبور بوده که منجر به لو رفتن اطلاعات تماس و آدرس ایمیل افراد سرشناس(سیاستمداران، ستارگان ورزشی و شرکت‌های رسانه‌ای) شده است ولی این اطلاعات مشمول بر پسورد بازدیدکنندگان نیست.

هشدار پلیس فتا به سلبریتی ها جهت هک شدن اینستاگرام

سردار هادیانفر اطلاعات تماس و آدرس ایمیل قربانیان را از موارد به دزدی رفته برشمرد و گفت: کمپانی اینستاگرام قبلاً همه بازدیدکنندگان مورد تأییدش را از طریق ایمیل مطلع کرده و همچنین نسبت به پاسخگویی به هرگونه تماس تلفنی، خبر متنی یا ایمیل مشکوک یا نا‌شناخته هشدار داده است.

وی افزود: مورد نیاز به ذکر است هکرها با در اختیار داشتن آدرس ایمیل و شماره تلفن بازدیدکنندگان می‌توانند با استفاده از تکنیک‌های مهندسی اجتماعی در مرحله بعدی به اطلاعات حساب اینستاگرام دسترسی داشته باشند.

سردار هادیانفر در توصیه به بازدیدکنندگان اینستاگرام تأکید کرد: گزینش رمزهای عبور مجزا جهت هر حساب کاربری و همچنین الگوبرداری از الگوریتم‌های پیشرفته رمزنگاری، یکی از گزینه‌های مهم در جلوگیری از دستیابی افراد سودجو به اطلاعات مهم بازدیدکنندگان هست. البته احراز هویت دومرحله‌ای، یکی دیگر از راهکارهای طراحی‌شده جهت زیاد کردن امنیت و مواظبت از حساب‌های کاربری هست. بنابراین بازدیدکنندگان عزیز باید نسبت به فعال کردن این گزینه در حساب‌های کاربری خود توجه بیشتری داشته باشند و علاوه بر این، از کلیک کردن روی لینک‌های مشکوک و پیوست‌های ضمیمه‌شده در ایمیل‌های دریافتی و همچنین ارائه اطلاعات شخصی خود خودداری کنند.

انتهای پیام/

رئیس پلیس فتا در مورد هک شدن اکانت بازیگران و صورت های معروف و شخصیت های معروف در اینستاگرام هشدار داد.

هک شدن اکانت اینستاگرام شخصیت های معروف و توصیه های پلیس

واژه های کلیدی: حساب کاربری | اینستاگرام | اطلاعات | شماره | ایمیل | کمپانی | کاربری | اخبار نیروی انتظامی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *