خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

منابع آبی کشور عزیزمان ایران با سد سازی در خطر است

مدیرطرح حفاظت از تالاب های کشور عزیزمان ایران گفت: عالی ترین روش سد سازی جهت منابع آبی متغیر این است که بتوانیم آن را مدیریت کنیم آیا که

منابع آبی کشور عزیزمان ایران با سد سازی در خطر است

ابوالفضل آبشت مدیرطرح حفاظت از تالاب های کشور عزیزمان ایران شرکت حفاظت محیط زیست در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ با اشاره به منابع نامحدود آب در کشور اظهار داشت: تقریبا تمام آب های سطحی و رودخانه ها را کنترل می کنیم.کنترل به معنی این است که آب های رودخانه ها را از طریق سدهایی که در اوج دست حوضه های آبریز ساخته شده است ، مدیریت کنیم.

وی با اشاره به اهمیت مدیریت آبها گفت:از آنجایی که کشور ما در موقعیت استپی و نیمه استپی واقع شده است است در میزان دریافت بارندگی و تغییرات آن تفاوت دارد .

آبشت گفت: اقلیم مناطق مدیترانه ای، خزری و استوایی معتدل است یعنی هرسال و در فصول متفاوت بارندگی را با تغییرات کمی دریافت می کنند.

منابع آبی کشور عزیزمان ایران با سد سازی در خطر است

وی ادامه داد: در مناطق مدیترانه ای و خزری بارندگی زیاد و با کمترین ایراد، آب دریافت می شود که در این مناطق می توان بر روی منابع آبی در حوضه های متفاوت مثل کشاورزی برنامه ریزی کرد.

مدیرطرح حفاظت از تالاب های کشور عزیزمان ایران شرکت حفاظت محیط زیست تصریح کرد: در کشورهای گرم و خشک مانند کشور عزیزمان ایران عوض کردن اقلیم بسیار زیاد است به همین علت نمی توان بر روی منابع آبی برنامه ریزی کرد .

وی افزود: با توجه به زیاد کردن جمعیت و نیاز روز افزون به مواد غذایی یکی از کارهای اساسی که می توان انجام داد مدیریت و کنترل منابع آبی است.

آبشت اظهار کرد: عالی ترین روش سد سازی جهت منابع آبی این است که منابع آبی متغیر که در سال های متفاوت دامنه آن عوض کردن می کند را بتوانیم مدیریت کنیم آیا که منابع آبی کشور عزیزمان ایران با سدسازی در خطر کم کردن است.

مدیرطرح حفاظت از تالاب های کشور عزیزمان ایران گفت: عالی ترین روش سد سازی جهت منابع آبی متغیر این است که بتوانیم آن را مدیریت کنیم آیا که

وی ادامه داد: سدسازی ها مزیت ومعایبی دارد ،مزیت آن این است که می توانیم مدیریت درستی بر منابع آبی داشته باشیم و معایب آن نیز زمانی است که کنترلی بر منابع آبی در پشت سد ها نداشته باشیم.

مدیرطرح حفاظت از تالاب های کشور عزیزمان ایران سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه آب های سطحی و زیر زمینی به علت پیشرفت تکنولوژی برداشت می شود، افزود:به علت نیاز به مواد و امنیت غذایی ،توسعه اقتصادی و معیشت مردم، زیاد منابع آبی کنترل شده است دربخش کشاورزی مصرف می شود ،بنابراین بخش کشاورزی و توسعه اقتصادی سهم زیادی از منابع آبی و محیط زیست را به خود تخصیص داده شده است می دهد.

آبشت تصریح کرد: ما حوزه آبریزی نداریم که به محیط زیست و منابع آبی و تالاب ها آسیبی نرسانده باشد.

انتهای پیام/

سد سازی منابع آبی را با بحران مواجه کرده است

واژه های کلیدی: برنامه ریزی | کشاورزی | بارندگی | مدیریت | دریافت | اقتصادی | کنترل | منابع | تالاب | ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *