خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

معافیت محیط زیست از پرداخت هزینه دادرسی مقابله با زمین ذلت

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس شرکت حفاظت محیط زیست از معافیت این شرکت از پرداخت هزینه دادرسی در دعاوی خبر داد.

معافیت محیط زیست از پرداخت هزینه دادرسی مقابله با زمین ذلت

به گزارش گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ سید محمد مجابی معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس شرکت حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه یکی از بااهمیت ترین ماموریت های شرکت حفاظت محیط زیست بر اساس قانون حفاظت و بهسازی، حفاظت از عرصه هایی تحت عنوان مناطق چهارگانه مشمول بر اثر طبیعی ملی، پناهگاه حیات وحش، پارک ملی و منطقه حفاظت شده است و البته مناطق شکار ممنوع هست، گفت: با توجه به دست اندازی هایی که از سوی متخلفان به عرصه های طبیعی کشور صورت می گیرد، شرکت حفاظت محیط زیست با همکاری دستگاه قضایی و شورای حفظ حقوق بیت المال اقدام هایی جدی جهت برخورد با این دست اندازی ها انجام داده است.

مجابی ضمن یادآوری تشکیل کارگروه حفظ حقوق بیت المال در حوزه محیط زیست ذیل دادستانی کل کشور، خاطرنشان کرد: بر اساس همین همکاری های چند جانبه در سال های 92 تا 95 با ابلاغ قضایی، موفق به برطرف تصرف و قلع و قمع میزان زیادی از اراضی شدیم که از سوی متخلفان به آن ها دست اندازی شده است بود.

وی همچنین از معرفی سایر متخلفان به مجاری قانونی خبر داد و اظهار کرد:شکایت علیه متخلفان انجام شده است و پرونده ها در حال سیر مراحل قانونی هستند.

معافیت محیط زیست از پرداخت هزینه دادرسی مقابله با زمین ذلت

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس شرکت حفاظت محیط زیست ضمن تاکید بر اهمیت و ضرورت برخورد با متخلفان ذیل حمایت های قانونی، تصریح کرد: در همین راستا، قانون گذار اقدام به تصویب معافیت شرکت حفاظت محیط زیست از پرداخت هزینه دادرسی جهت مواردی کرده که در آن ها شرکت حفاظت محیط زیست اقدام به اعلام جرم یا شکایت می کند.

مجابی اشاره ای هم به نخستین قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در سالجاری داشت و افزود: در تبصره 2 ماده 4 قانون حفاظت، احیاء و مدیریت تالاب های کشور مصوب 4 اردیبهشت 1396 ، شرکت حفاظت محیط زیست از پرداخت هزینه دادرسی در اجرای این قانون جهت جلوگیری از تخریب و آلودگی غیرقابل جبران تالاب ها معاف شده است است.

وی ادامه داد: همچنین بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی در تاریخ 10 اسفندماه 1395 و در ماده 28 قانون احکام دائمی توسعه کشور، شرکت حفاظت محیط زیست از پرداخت هزینه دادرسی در شکایت هایی که علیه متصرفان غیرقانونی به منظور برطرف تصرف از اراضی دولتی، ملی و سایر اراضی که باید مورد حفاظت قرار بگیرد،معاف شده است است.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس شرکت حفاظت محیط زیست مروری هم بر لایحه هوای پاک مصوب مجلس شورای اسلامی داشت و اظهار کرد: در تبصره 2 ماده 32 این لایحه نیز که در حال طی مراحل، جهت دریافت تایید شورای نگهبان هست، به منظور برخورد قانونی با تمام آلاینده های هوا، معافیت از هزینه دادرسی جهت شرکت حفاظت محیط زیست در نظر گرفته شده است است.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس شرکت حفاظت محیط زیست از معافیت این شرکت از پرداخت هزینه دادرسی در دعاوی خبر داد.

این مقام مسئول افزود: از آنجایی که حوزه مسئولیت های شرکت حفاظت محیط زیست بسیار گسترده هست، علاوه بر مجوزهای قانونی، دولت نیز طی لایحه ای نحوه پرداخت هزینه دادرسی دستگاه ها از مجلس شورای اسلامی را درخواست کرده تا شرکت حفاظت محیط زیست در تمامی مراحل پیگیری از پرداخت تمام هزینه های دادرسی معاف باشد.

مجابی با بیان اینکه لایحه مذکور هم اکنون در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در دست بررسی هست، گفت: تصویب این لایحه حمایت مهمی از فعالیت های شرکت حفاظت محیط زیست است.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس شرکت حفاظت محیط زیست ضمن تاکید بر ضرورت تعامل و همکاری و همکاری فعال شرکت حفاظت محیط زیست با دستگاه قضایی جهت اعمال قوانین مربوط به حفظ محیط زیست، تصریح کرد: خوشبختانه با توجه به ابلاغ سیاست های کلی محیط زیست نظام به وسیله مقام معظم رهبری، همچنین مطالبات ایشان در خصوص جلوگیری از تخریب و تصرف غیرقانونی در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی، دستگاه قضایی کشور ورود جدی در صدور رای جهت متخلفان و مجرمان حوزه محیط زیست انجام داد.

وی گفت: یکی از این کارها مهم، فعالیت 79 شعبه تخصصی پیگیری به جرایم محیط زیستی در سطح کشور و در سطوح دادیاری، بازپرسی، کیفری است که به بررسی پرسشها مربوط به جرایم و تخلفات محیط زیستی و صدور رای در این زمینه، اقدام می کنند.

مجابی تاکید کرد: شرکت حفاظت محیط زیست با توجه به ابلاغ سیاست های کلی محیط زیست به وسیله رهبر معظم انقلاب و برنامه ششم توسعه کشور، همچنین نگاه و توجه خاص دولت یازدهم و دوازدهم به حفظ محیط زیست، در ایفای وظایف قانونی خود بیش از پیش موفق عمل می کند.

انتهای پیام/

معافیت محیط زیست از پرداخت هزینه دادرسی مقابله با زمین ذلت

واژه های کلیدی: مجلس شورای اسلامی | مدیریت | قانونی | دستگاه | قانون | همکاری | مدیریت | اخبر شرکت حفاظت محیط زیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *