خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

ما سوپرمن نیستیم! / محسن هاشمی

رئیس شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت:سوپر‌من و رستم نیستیم ولی با تمام توان در خصوص برطرف پرسشها پایتخت قدم برمی‌داریم.

ما سوپرمن نیستیم! / محسن هاشمی

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛نشست‌ خبری محسن هاشمی‌، مدیر شورای شهر با حضور جمعی از اهالی رسانه برگزار شد.

محسن هاشمی از همان ابتدا‌ و بدون اینکه‌ صحبت‌ خاصی‌ داشته باشد‌ به سؤال‌ خبرنگاران‌ پاسخ‌ داد‌ که اولین‌ پرسش مربوط به تهران‌ به عنوان‌ ششمین شهر پراسترس‌ دنیا بود.

وی در پاسخ به این پرسش گفت: باید نوع،‌ نحوه و اصالت مستند بودن این صحبت‌ها را در نظر بگیریم و بعد اعلام کنیم. من این آمار را تایید نمی‌کنم ولی می‌گویم شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران باید جهت مردم دلپذیر باشد و به واسطه پرسشها زیست محیطی که باید عالی ترین آن را در نظر بگیریم در شرایطی خوب زندگی کنند آیا که این شهر بزرگ زیرساخت‌های شهری خوبی دارد.

ما سوپرمن نیستیم! / محسن هاشمی

رئیس شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران افزود: ما از بحث ترافیک و آلودگی هوا غافل نیستیم. البته این یک معضل جهانی است و مخصوص پایتخت کشور عزیزمان ایران نیست و را‌ه‌حل‌های زیادی جهت آن در نظر گرفته شده است است که بعد از اعمال آن اتفاقات خوبی خواهد افتاد. ما نسبت به کشورهای دیگر مصرف سوخت بالایی داریم و این بخش عمده آلودگی هوا را در دست گرفته است و به واسطه آن ترافیکی به وجود آمده که ذرات نامرغوب را در هوا منتشر کرده است.

هاشمی ادامه داد: جهت پایین آوردن مصرف سوخت باید به سمت سیستم پرسرعت حمل و نقل عمومی شهری برویم که بر این اساس 5 میلیون نفر با اتوبوس‌های بدون سوخت آلاینده و 10 میلیون نفر با مترو رفت و آمد کنند. البته در این راستا نیازمند هزینه بالایی هستیم تا در نهایت بتوان حجم عمده آلودگی هوا را کم کردن داد.

وی عنوان کرد: این نقدینگی جهت برطرف آلودگی هوا را می‌توان از اقتصاد شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران به عنوان شهری پردرآمد به دست بیاوریم.

مدیر شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران راجع به کم کردن هزینه فرهنگی اجتماعی پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: البته می‌دانید که آقای نجفی دو ستاد را در این زمینه هماهنگ کرده‌اند که به درآمدزایی و کم کردن هزینه‌ها ختم می‌شود. از طرفی بخش زیادی از عوارض را باید پیش ببریم که در کنار دیگر موارد می‌تواند به شهرداری یاری کند و همه اینها در نهایت به عدم شهرفروشی و تامین هزینه شهر ختم می‌شود و ما هم در شورای شهر اعلام همکاری می‌کنیم. در زمینه هزینه‌های مذهبی نیز در طول سال‌های گذشته مراسم مذهبی مناسبت محور بوده و اصولا مردم هزینه می‌کردند و هنوز هم می‌کنند و ما اکنون قصد کم کردن هزینه‌های مذهبی را نداریم آیا که از سال گذشته تصویب شده است هست. ولی شاید خلا‌هایی پیش بیاید که ما قطعا دریغ نمی‌کنیم آیا که پرسشها فرهنگی مذهبی مورد علاقه ما و شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران است.

رئیس شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت:سوپر‌من و رستم نیستیم ولی با تمام توان در خصوص برطرف پرسشها پایتخت قدم برمی‌داریم.

هاشمی راجع به ساخت مجموعه مصلای تهران گفت: اگر مدیریت اجرایی این پروژه به شهرداری انتقال یافته شود حتما انجام می‌دهیم.

وی همچنین در خصوص برنامه‌‌‌ای جهت نظارت و شفافیت مالی عنوان کرد: شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران بر اساس قانون بودجه‌ای که هر ساله تصویب می‌شود هم درآمد کسب می‌کند و هم هزینه دارد و جهت شفافیت آن بر اساس قانون عمل خواهد کرد و بعد از گذشت 6 ماه از هزینه کرد گزارش آن را ارائه می‌دهد البته نظارت جدی و جامع و بیشتری به آن صورتی که مردم و شما دوست دارید نیست ولی اتفاق خواهد افتاد.

رئیس شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران راجع به بازگشت پررنگ اصلاح‌طلبان به این شورا و خروجی آن عنوان کرد: ما آن را به فال نیک می‌گیریم و تلاش می‌کنیم آنچه را که مردم درخواست کردند اجرایی کنیم. شعار ما پر رنگ شدن نقش مردم در پرسشها متفاوت هست. انشاالله که اصلاح‌طلبان به قو‌لشان عمل کنند.

هاشمی راجع به حاشیه نشینی کلان شهر تهران و پدیده ‌های نوظهور این چنینی بیان کرد: شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران با زیر ‌ساخت‌هایی که جهت خودش ساخته دارای جذابیت‌های بالایی است که این باعث شده است از اقصی‌نقاط کشور جذب این شهر شوند، طبق آینده نگری آماری که در سال 1345 صورت گرفت باید جمعیت پایتخت کشور عزیزمان ایران به حدود 12 میلیون نفر می‌رسید که همانطور شد و شاید هم تعداد کمتر هم باشد، ولی مابه‌التفات آن تا 15 میلیون نفر به خاطر گرانی این شهر و به اطر‌افش کشیده شد و حالا دارای 61 شهر حاشیه‌ای است که یکی از معضلات و پرسشها شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران به حساب می‌آید. قوانین کشوری این اختیار را به ما نمی‌دهد که در کار حاشیه نشینی پایتخت کشور عزیزمان ایران ورود پیدا کنیم. این پرسشها باید در شورای عالی استانها و به وسیله دولت پیگیری شود.

هاشمی راجع به اعتمادسازی از سوی اصلاح طلبان گفت: تمام کارها باید با صداقت پیش برود و نباید به سمت سیاسی کاری برویم از اینکه ما بلو‌ف بزنیم و به قو‌ل‌های خود عمل نکنیم خروجی خوبی نخواهد داشت و اثرات منفی خود را بر مردم خواهد گذاشت. البته جهت عبور از معضلات و پرسشها در حد غیرمعقول و غیرحساب شده است سوپر‌من و رستم نیستیم ولی با تمام توان در خصوص برطرف این پرسشها قدم برمی‌داریم.

وی در مورد‌ همکاری و تعامل با رسانه‌های خصوصی‌، گفت: این یک گله‌گذاری است که قبول دارم‌ و به روابط عمومی می‌گویم حتماً رسیدگی‌ کند اگر تا به امروز این ارتباط‌ به خوبی برقرار نشده‌ عذرخواهی‌ می‌کنم‌.

ما سوپرمن نیستیم! / محسن هاشمی

وی در مورد شورای شیشه‌ای عنوان کرد: ما نخستین کاری که اعضای محترم شورا انجام دادند‌ این بود که تمام جلسات را علنی کردند و در طول هفته 2 جلسه با 21 عضو‌ به شورا برگزار می‌شود و خواهد شد و به همه سؤال‌ها به جز آنهایی که مهر محرمانه‌ دارند‌ با شفافیت‌ پاسخ‌ می‌دهیم‌.

وی در مورد تعطیل شدن خط 7 مترو عنوان کرد: قبل از اینکه نجفی‌ مسئولیت را بر عهده بگیرد در ریاست‌ قبلی‌ و تا به امروز به طور جدی‌ عنوان مطرح و گفته‌ شده است است‌ و ناامنی‌ آن ثابت‌شده و آمدن نجفی‌ دستور بررسی‌ صادر و انجام شد احتمالاً به نتیجه رسیدند که فعلاً آن را متوقف کنند تا زمانی که از ناامنی‌ بیرون بیاید تا بعد شروع به فعالیت خواهد کرد. مورد نیاز به ذکر است که ما نیاز به 12 خط مترو داریم تا بتوانیم‌ حمل و نقل در این حوزه را به 10 میلیون نفر برسانیم.

وی راجع به انتخاب رییس شرکت فرهنگی و هنری، عنوان کرد: اختیار این سازمان‌ در اختیار شهردار نیست‌ لذا انتخاب‌ ریاست آن از طریق شهردار نمی‌تواند صورت بگیرد‌ و باید از جای دیگری‌ پیگیری‌ شود.

هاشمی در مورد‌ تعداد نفر‌‌‌‌‌اتی که می‌توانند در شورای شهر کار کنند، بیان کرد: شورای شهر می‌تواند 140 نفر داشته باشد‌ ولی ما 500 نفر نیرو داریم‌ و از طرف بازرسی‌ کل کشور به ما دستور رسیده که باید به 140 نفر برسد.

رئیس شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت:سوپر‌من و رستم نیستیم ولی با تمام توان در خصوص برطرف پرسشها پایتخت قدم برمی‌داریم.

هاشمی راجع به سالم‌سازی محیط‌ جهت معلولین‌ بیان کرد: سالم‌سازی محیط‌ جهت معلولین‌ از وظایف‌ ماست‌ که در کل کشور 10 درصد ولی در تهران‌ 30 درصد است و من از همین جا از نجفی‌ و دیگر مسئولان‌ این امر می‌خواهم که این جریان را درست کنند.

انتهای پیام/

اظهارات محسن هاشمی در نشست خبری در نمایشگاه مطبوعات

واژه های کلیدی: آلودگی هوا | اصلاح طلبان | محسن هاشمی | شورای شهر | شهرداری | تهران | ایران | میلیون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *