خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

ضرورت بسترسازی دولت جهت اضطراری شدن بیمه حوادث

معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر گفت: دولت باید با وضع قوانین و ایجاد صندوق های بیمه حمایت مالی، مردم را به تشکیل بیمه حوادث ملزم کند.

ضرورت بسترسازی دولت جهت اضطراری شدن بیمه حوادث

سید حمید جمال الدینی معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ در خصوص ضرورت اضطراری شدن بیمه حوادث اظهار داشت: بیمه نقش مهمی را در پوشش دهی خسارت دیده ایفا می‌کند و با توجه به اینکه کشور عزیزمان ایران جزء کشورهای اتفاق خیز به شمار می‌آید و هر سالە شاهد بروز حوادث طبیعی بسیاری است و به این منظور دولت میلیاردها ریال هزینه تخصیص می دهد، از این رو لزوم توجه به اجباری شدن بیمه حوادث زیاد نمود پیدا می کند و با اضطراری شدن بیمە حوادث خسارت های ناشی از حوادث و بلایای طبیعی جهت آسیب دیدگان جبران می‌شود.

وی در ادامه افزود: در اغلب کشورهای متاثر از حوادث و بلایای طبیعی، دولت با اجرای قوانین مبلغی را متناسب با خسارات وارد شده است بە آسیب دیدگان پرداخت می‌کند تا به نحوی خسارت های آن ها جبران شود.

جمال الدینی ادامه داد: با توجه به اینکه کشور عزیزمان ایران جزء کشورهای متاثر از حوادث و بلایای طبیعی به شمار می‌آید در نتیجه پیشنهاد مبنی بر اجباری شدن بیمه حوادث همانند دیگر بیمه ها مطرح می شود.

ضرورت بسترسازی دولت جهت اضطراری شدن بیمه حوادث

معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر عنوان کرد: کشور ما هرسالە هزینه‌های گزافی را صرف جبران خسارات ناشی از حوادث و بلایای طبیعی آسیب دیدگان فاقد بیمه می‌کند که با اجرای طرح اضطراری شدن بیمه حوادث می توان این هزینه ها را از 10 به 3 درصد کم کردن داد.

وی اضافه کرد: دولت جهت اجرای این طرح باید قانونی وضع کند تا مردم به اجباری شدن بیمه حوادث راغب شوند و در این راستا نقش رسانه ها در تروج و ساختن فرهنگ این طرح بسیار حایز اهمیت است.

جمال الدینی با اشاره به زلزله اخیر خراسان شمالی و اقدام پیشگیرانه مردم این استان در رویارویی با خسارت های نشأت گرفته از اتفاق تصریح کرد: از جمله کارها مناسبی که در استان خراسان شمالی انجام شد، اقدام پیشگیرانه استاندار این استان جهت بیمه کردن منازل روستایی منطقه بود که به محض وقوع زلزله و با توجه به بیمه بودن منازل خسارات حاصل از زلزله سریعا جبران و هزینه های مربوطه از طریق بیمه پرداخت شد، این در حالی است که در سایر استان‌ها شاهد صرف هزینه ها و ضررهای بسیاری جهت جبران خسارات ناشی از بلایای طبیعی هستیم.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر عنوان کرد: دولت باید با وضع قوانین و ایجاد صندوق های بیمه حمایت مالی، مردم را به تشکیل بیمه حوادث ملزم کند تا در مواقع خطر تحت پوشش بیمه قرار گیرند و از پرداخت هزینه‌های سنگین جلوگیری به عمل آید.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر گفت: دولت باید با وضع قوانین و ایجاد صندوق های بیمه حمایت مالی، مردم را به تشکیل بیمه حوادث ملزم کند.

انتهای خبر /

واژه های کلیدی: اجرای طرح | فناوری | طبیعی | زلزله | خسارت | حوادث | جمعیت | آموزش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *