خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

شورای شهر تازه در گزینش شهردار مستقل شهر ری ورود کند

فرماندار خاص شهرستان ری گفت:تاخیر در گزینش شهردار مستقل جهت شهر ری، خسارت‌های زیادی به مردم و زیر ساخت های آن وارد می کند.

شورای شهر تازه در گزینش شهردار مستقل شهر ری ورود کند

هدایت الله جمالی پور معاون استاندار پایتخت کشور عزیزمان ایران وفرماندار خاص شهرستان ری در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ با بیان اینکه رعایت و اجرای قانون جهت همه دستگاه‌ها مورد نیاز و مهم هست، تاکید کرد: طبق تبصره ذیل ماده ۱۲ قانون شورا‌ها جهت شورای شهر، عنوان تهران، ری و تجریش گزینش شده است است.

وی افزود: این عنوان نشان از مستقل بودن محدوده‌های شهری پایتخت کشور عزیزمان ایران و ری از یکدیگر است از این رو در دوره آتی شورای شهر همانطوریکه شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران شهردار گزینش می‌کنند باید جهت شهرری نیز شهردار مستقلی گزینش شود آیا که هم حکم قانون تقسیمات کشوری و هم حکم ماده ٢ قانون محدوده و حریم شهرهاو روستاها را دارد.

فرماندار خاص شهرستان ری با بیان اینکه مردم شهر ری از ٣٠ نماینده در مجلس پیگیر حقوق ارزش در شورای شهر هستند، افزود:مردم از وزیر کشور هم که بعد از سال‌ها دستور اجراو اعمال کامل قانون را صادر نمودند، تقدیر می کنند.

شورای شهر تازه در گزینش شهردار مستقل شهر ری ورود کند

جمالی پور تصریح کرد: تاخیربیش از حد در اجرای قانون و نبود شهردار مستقل جهت شهر ری مدیریت عمرانی، فرهنگی و اجتماعی این شهر را با مشکلاتی جدی مواجه کرده است.

معاون استاندار پایتخت کشور عزیزمان ایران با بیان اینکه شهرستان ری طبق قانون تقسیمات کشوری مستقل است و شهر ری نیز مرکز آن محسوب می‌شود،تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی با توجه به قرابت فرهنگی اجتماعی بدون توجه به اصل یکصدم قانون اساسی شورا، این سه شهر را یکسان و درقالب یک شورا دیده هست. ولی این به معنی این نیست که شهرداری این سه شهر هم باید یکی باشد، آیا که قانون تقسیمات کشوری و ماده ٢ قانون محدوده و حریم شهر‌ها و روستا‌ها وظیفه مدیریت شهری این سه شهر را به وضوح معلوم کرده است و شهر ری باید شهردار جداگانه ای داشته باشد.

وی بیان کرد: شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران طبق قانون و در محدوده شهری شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران ایجاد شده است و طبق قانون تقسیمات کشوری نمی‌تواند خارج از مرز‌های قانونی شهرستان پایتخت کشور عزیزمان ایران تصمیم گیری کند.

فرماندار خاص شهرستان ری با بیان اینکه شهر ری به علت نداشتن شهردارمستقل خسارت‌های زیادی بر پیکره آن وارد شده است هست، تاکید کرد: مدیریت نامنسجم، نبود هماهنگی مورد نیاز بین مدیران اجرایی و مدیریت شهر، آسیب‌های جدی به امور عمرانی، محیط زیست و اوضاع فرهنکی و اجتماعی و مدیریت کلان شهرستان وارد کرده هست.

فرماندار خاص شهرستان ری گفت:تاخیر در گزینش شهردار مستقل جهت شهر ری، خسارت‌های زیادی به مردم و زیر ساخت های آن وارد می کند.

جمالی پور با تاکید بر اینکه هم اکنون درشهر ری برنامه معقول و مناسبی جهت اداره صحیح و مناسب شهر وجود ندارد، گفت: شهر ری تحت تاثیر کلانشهر پایتخت کشور عزیزمان ایران قرار گرفته، از این رو نمای شهری و زیرساخت‌های اداری وفرهنگی مطلوبی ندارد.

فرماندار خاص شهرستان ری خاطر نشان کرد:حاشیه نشینی، نبود امکانات تفریحی جهت مردم به خاص جوانان از دیگر معضلات شهر ری است که انتظار می‌رود با اجرای کامل قانون و نیز گزینش شهردار مستقل در وقت زمانی محدودی برطرف شود.

جمالی پور در پاسخ به این پرسش که شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران مدعی است که بیش از درآمد‌های به دست آمده از شهرری در این شهر هزینه می‌کند اظهار داشت: شهر ری یکی از ثروتمند‌ترین شهر‌های کشور عزیزمان ایران است و جهت اداره خود، نیازی به کمک مالی مردم پایتخت کشور عزیزمان ایران ندارد.

وی در ادامه افزود: اسلامشهر که روزی دهستانی از بخش کهریزک شهرستان ری بوده بعد از تبدیل شدن به شهر و تاسیس شهرداری، توسعه‌ قابل ملاحظه ای نسبت به شهر ری داشته، حال انکه اسلامشهر از نظر صنعتی و اقتصادی یک سوم شهر ری نیست.

فرماندار خاص شهرستان ری گفت: شهر پاکدشت که نسبت به شهر ری قدمت کمتری دارد امروز ازلحاظ امکانات توسعه‌ای بسیار پیشرفته تر است.

جمالی پور گفت: مردم باید جهت گزینش شهردار مستقل جهت شهر ری به عنوان یک خواسته قانونی از شورای شهر تازه با جدیت ورود کنند و یقین دارم با تحقق این امر قانونی مهم، شهر ری در یک برنامه ٥ ساله متحول خواهد شد، و تاخیر در تحقق این امرقانونی خسارت‌های جبران ناپذیری جهت توسعه‌ی فرهنگی، اجتماعی، عمرانی وآموزشی شهر ری دارد.

شورای شهر تازه در گزینش شهردار مستقل شهر ری ورود کند

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: قانون اساسی | شورای اسلامی | شورای شهر | شهرداری | فرماندار | مدیریت | قانونی | قانون | ایران | شهردار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *