خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

فراخوان عضویت دفاتر پیشخوان صادر شد ، شرایط تاسیس دفاتر پیشخوان دولت چیست؟

به موجب آیین نامه مصوب هیئت وزیران اخذ پروانه ایجاد دفاتر پیشخوان دولت، متقاضیان بعد از اعلام فراخوان عمومی و تنها از راه دبیرخانه کارگروه پیشخوان دولت استان خود، اقدام کنند.

فراخوان عضویت دفاتر پیشخوان صادر شد ، شرایط تاسیس دفاتر پیشخوان دولت چیست؟

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ کم کردن فاصله مراکز خدمات دولتی، عمومی و غیر دولتی، توزیع یکسان امکانات جهت تمامی اقشار جامعه در شهر‌ها و روستا‌های کشور از مهم‌ترین موضوعاتی است که دولت باید جهت آن‌ها برنامه‌های براق و مشخصی داشته باشد؛ بنابراین ایجاد مراکز و دفاتری جهت عملیاتی کردن این خدمات مهم است.

عبارات مهم : وزارت علوم – پروانه
یکی از این دفاتر، دفتر پیشخوان خدمات دولت است که به منظور حرکت به سوی دولت الکترونیک، جلوگیری از موازی کاری و کم کردن فساد اقتصادی و اداری و تسهیل ارائه خدمات الکترونیک به مردم در سطح کشور احداث شده است هست. تمام دستگاه‌های اجرایی دولتی موظفند خدمات الکترونیکی خود را از این راه ارائه کنند.

خدماتی که هم اکنون در این دفاتر ارائه می‌شود؛ از این قرار است: امور سجِلّی و ثبت احوال، صدور و تمدید گذرنامه، خدمات مخابراتی، گواهینامه و تخلفات رانندگی، امور مربوط به اسقاط خودرو، پست‌بانک، امور بیمه‌ای، خدمات گمرکی، پرداخت الکترونیکی قبوض، فروش بلیت اتوبوس‌های بین شهری، شارژ کارت‌های متفاوت اعتباری و کارت‌های دانشجویی و غیره.

برای توزیع و دسترسی عادلانه به این خدمات و بنابر زیاد کردن نیاز‌های مردم به انواع خدمات، دولت درصدد است تا بستر قانونی تمام خدمات قابل واگذاری را جهت فعال‌تر شدن این دفاتر و تسهیل ارائه خدمات فراهم سازد، در حال حاضر حدود ۱۶ هزار دفتر پیشخوان دولت فعال است که طبق برنامه ریزی‌ها باید به ازای هر 20 هزار نفر، یک دفتر پیشخوان دولت ایجاد شود.

در این راستا جهت تکمیل ظرفیت استان ها، فراخوانی از سوی کانون دفاتر خدمات پیشخوان دولت و بخش عمومیِ غیر دولتی اعلام شده است هست. این فراخوان از تاریخ یک شهریور امسال شروع و تا سی و یکم شهریور ماه ادامه دارد.

شما می‌توانید جهت عضویت به آدرس….. مراجعه کنید.

میزان ظرفیت هر استان از سوی تشکل صنفی دفاتر پیشخوان دولت به ریاست معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی مدیر جمهور و با حضور نمایندگان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تعیین می‌شود. کارگروه هر استان نیز در چهارچوب سهمیه تعیین شده، اقدام به توضیع ظرفیت ایجاد دفاتر در سطح استان می‌‌کنند. بعد هنگام عضویت به ظرفیت داشتن یا نداشتن استان خود و مطابقت شهر مورد تقاضا با محل سکونت خودتان توجه داشته باشید.

به موجب آیین نامه مصوب هیئت وزیران اخذ پروانه ایجاد دفاتر پیشخوان دولت، بعد از اعلام فراخوان عمومی و تنها از راه دبیرخانه کارگروه پیشخوان دولت استان خود، اقدام کنید.

شرایط متقاضیان و اسناد و مدارک مورد نیاز جهت دریافت پروانه:

شرایط عمومی افراد حقیقی

تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران
تدین به دین مبین اسلام و التزام عملی به احکام و اخلاق اسلامی
عدم سوء پیشینه کیفری و عدم اعتیاد به مواد مخدر
دارا بودن گواهی انجام خدمت وظیفه یا معافیت جهت آقایان
عدم اشتغال در تشکیلات دولت
حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی مورد تایید وزارت علوم یا حداقل ۱۰ سال سابقه کارشناسی کاربردی در دستگاه‌های دولتی (بر اساس حکم کارگزینی)
دارا بودن کارت آخر خدمت یا معافیت دائم از خدمت نظام وظیفه جهت داوطلبان مرد
توانایی جسمی و معنوی لازم

فراخوان عضویت دفاتر پیشخوان صادر شد ، شرایط تاسیس دفاتر پیشخوان دولت چیست؟

شرایط اشخاص حقوقی

شخص حقوقی باید غیر دولتی و محل ثبت آن در کشور عزیزمان ایران باشد.
صدور بیش از یک پروانه جهت هر متقاضی در سطح کشور صرفا با موافقت وزارت امکان پذیر است.
متقاضیانی که پروانه آن‌ها بنا به دلایلی به جزء تخلف لغو شده است باشد، می‌توانند بعد از گذشت ۵ سال، نسبت به ارائه درخواست پروانه اقدام کنند.

شرایط ایثارگری

اولویت‌های ایثارگری در وقت صدور پروانه به ترتیب عبارتند از:

خانواده شهدا و جانبازان ۷۰% و بالاتر و جانبازان ۲۵% تا ۷۰% و سایر ایثارگران.

شرایط و امکانات دفاتر پیشخوان خدمات

۱) دفتر، باید در مناطق شهری حداقل فضایی برابر با ۵۰ متر مربع و در مناطق روستایی ۲۰ متر مربع جهت ارائه خدمات را داشته باشد و ترجیحا در طبقه همکف یا اول بوده و دارای کاربری مجاز باشد.

۲) در طراحی نمای بیرونی و چیدمان تجهیزات اداری و فنی دفتر، موارد ذیل باید رعایت شود:

– تهیه و راه اندازی تابلو با رنگ، آرم و نوشته معین مطابق نمونه‌ای که به وسیله کمیته راهبری دفاتر پیشخوان ارائه می‌شود.
– فضای کافی به متقاضیان تخصیص داده شده است یابد.
– امکانات مورد نیاز جهت ارائه خدمات به جانبازان، معلولان و سالمندان فراهم شود.
– تأمین تأسیسات بهداشتی (آبدارخانه و سرویس بهداشتی) جهت کارکنان دفتر (این وظیفه در مجتمع‌های تجاری و اداری که دارای سرویس بهداشتی متمرکز هستند، مصداق ندارد)
– در بالای باجه‌ها محل‌هایی جهت راه اندازی علائم دیداری و نوشتاری جهت اطلاع مشتریان پیش‌بینی شود.
– تابلوی تعرفه خدمات جهت رؤیت متقاضی به نحوی راه اندازی شود که در وقت توقف در جلوی باجه هم به آسانی قابل خواندن باشد.

۳) دفتر باید مجهز به تجهیزات فنی و اداری مورد نیاز مشمول بر موارد ذیل باشد:

میز
صندلی و نیمکت مراجعان
امکانات ایمنی نظیر کپسول اطفای حریق و سیستم هشدار دهنده (دزدگیر)
داشتن تجهیزات رایانه‌ای متناسب با خدمات قابل ارائه
یک دستگاه نمابر
خطوط ارتباطی و دیتای متناسب با حجم خدمات قابل ارائه
وسایل حرارتی/ برودتی مناسب
دستگاه pos

نحوه محاسبه امتیاز

امتیاز مکتسبه در حوزه حقوقی و مدیریتی بر اساس شرایط اعلامی محاسبه می‌‌شود. افرادی که دارای 20 سال سابقه قضایی باشند، حداکثر امتیاز را کسب می‌کنند.

از افراد (دارای سهمیه و غیر سهمیه) که بر اساس جدول فوق بعد از مطابقت مدارک ارائه شده است با بیانات مندرج در فرم ثبت نام، حداقل امتیاز 80 را کسب کنند، جهت مصاحبه جهت اخذ مجوز ایجاد دفاتر پیشخوان خدمات دولت، دعوت می‌شود.

به موجب آیین نامه مصوب هیئت وزیران اخذ پروانه ایجاد دفاتر پیشخوان دولت، متقاضیان بعد از اعلام فراخوان عمومی و تنها از راه دبیرخانه کارگروه پیشخوان دولت استان خود، اقدام کنند.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: وزارت علوم | پروانه | دستگاه | امکانات | پروانه | اخبار شهری | ایجاد دفاتر پیشخوان دولت | خدمات الکترونیکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *